Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2019, 09:40

 2204
Holmes schreef:Vertelt Elisabet hier nu spontaan dat ze NIET de mol is, want dat dat 1 van de drie anderen moet zijn ?

Afbeelding
Kan je deze uitspraak kaderen? Want ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2019, 10:52

 8153
BeaVer schreef:Ik vond dat hilarisch!
Ik denk dat ze die montage dan ook gewoon zo gedaan hebben om het te doen lijken dat Axel daar al een half uur zat en dan ook totaal verkeerd zat. Eerst op de gelijkvloers, daarna op het dak... Hij ging toch die telefoon niet vinden.
Ondertussen ontbijten in de lift 😂
Ik vond hem ook hilarisch. Hoe hij, omwille van zijn lengte, zowat dubbelgevouwen in badjas met dat karretje rondreed en de blikken van de gasten: prachtige TV!

Klaartje schreef:Dat is er echt heel ver over wat Axel daar buiten in de regen gaat doen! Hij had even goed een badjas met een opschrift op de rug kunnen aantrekken met de woorden "Ik ben de Mol". Allez maat, dat kan toch niet he! Dat is toch aan heel kijkend Vlaanderen de pap in de mond geven. Het verbaast me eigenlijk enorm dat na deze dolkomische scène Axel nog niet helemaal bovenaan prijkt in alle Molpolls met meer dan 95 procent van de stemmen! Echt superbelachelijk dat je zoiets doet als Mol. Zouden de makers daar nu echt ook mee hebben kunnen lachen?

Bovenstaande opmerking is natuurlijk alleen geldig indien Axel ook effectief de mol is... 😂 Zo niet, dan blijft het een dolkomische scène. Geef die man een rolletje in een of andere komische reeks op Vier of ergens anders. 🙂
Ik vond dat er ook over.
Als kandidaat wil je zo snel mogelijk die gsm, dus ga je daar je tijd niet verdoen. Maar als mol wil je jezelf toch niet verdacht maken, en zeker niet op zo'n opvallende manier?
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Axel is na Ingrids exit lang mijn mol geweest. Nu weet ik het niet meer, maar ik heb dan ook nog maar de aflevering gewoon gezien en nog niet de tijd gehad er echt over na te denken.
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2019, 11:02

 193  Sven
Holmes schreef:Vertelt Elisabet hier nu spontaan dat ze NIET de mol is, want dat dat 1 van de drie anderen moet zijn ?

Afbeelding
Dat geloof ik zeker ,... Elisabet kan niet onopvallend liegen ... zeker niet met zulk een uitgestreken gezicht
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 11:05

 507  Yens
Klaartje schreef:Die mogelijke conclusie had ik ook al getrokken toen ik dat gisterenavond hoorde. Maar ja, niks is wat het lijkt in De Mol. Als ze het meent, dan is zij 100 procent zeker NIET de Mol. Maar meent ze het? Of is ze weer een rookgordijn aan het optrekken?
De Mol, één groot festijn van leugens, montagetruken en hier en daar een sprankeltje waarheid. 🙂

Bas zegt dan weer als hij aan het schrijven is dat hij het niet belangrijk vond dat hij hem zou vinden maar wel dat iemand anders dan de mol hem vond ....
En wat zegt Axel?
Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2019, 11:14

 2245  Uma
marc.roose schreef:Dat geloof ik zeker ,... Elisabet kan niet onopvallend liegen ... zeker niet met zulk een uitgestreken gezicht
Wat vond je dan van haar leugen over haar strafpunt bij het Zwartepieten? Dat was toch een goede leugen, niet? Want daar heeft ze ook gelogen, want (hoogstwaarschijnlijk) had ze wellicht aanvankelijk de vrijstelling in handen, die Bas (de gelukzak) uit haar handen trok in ronde 1.

Dat Elisabet niet kan liegen met een uitgestreken gezicht, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Maar wat ze zeker heel goed kan, is mensen misleiden in spelletjes, gebruikmakend van de tonnen mensenkennis waarover ze beschikt.

(HIER HOORT EEN ANDER BERICHT TE BEGINNEN)
Ik had nog een vestimentair detail opgemerkt, dat misschien iets te betekenen heeft, maar even goed toeval kan zijn.

Er wordt door GDC off-screen gezegd dat de kandidaten die morgen allen op hetzelfde moment gewekt worden door de roomservice, die voor hen een rijkelijk ontbijt komt leveren.

Wat me daar opviel is de kleding die de vier dragen op dat moment.

Axel doet open in zijn ontbloot bovenlijf (nice!), Bas in een shirt en broekje (waarin hij ook geslapen heeft?), Joeri heeft wel al het t-shirt (met 'revelation' erop) aan dat hij gedurende die dag zal dragen, maar loopt ook nog op blote voeten en in zijn onderbroek . Maar wat te zeggen over de outfit van Elisabet, wanneer de roomservice aanklopt? Elisabet heeft daar al dezelfde kleren aan als die ze de rest van de dag draagt: het witte topje met de versieringen op de halters en haar roze short. En als ik het goed zie, heeft ze ook al aan haar make-up gewerkt (kijk naar haar ogen). En ik vermoed dat zij ook lenzen draagt overdag, dus die had ze ook allang in.

Elisabet was dus al helemaal startensklaar voor de dag, terwijl de rest de indruk gaf inderdaad nog maar pas uit bed te zijn.

Je kan dat onverdacht vinden, misschien was ze gewoon al veel vroeger opgestaan, maar je kan dat ook verdacht vinden en wist ze op voorhand wat er ging komen en dat ze daar moeilijk in haar bedkledij kon staan.

Het kan iets betekenen of ook gewoon toeval zijn, maar het is wel wat we te zien krijgen.
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2019, 12:12

 2204
Klaartje schreef:Het kan iets betekenen of ook gewoon toeval zijn, maar het is wel wat we te zien krijgen.
Zo mooi gezegd!

Mag ik het als onderschrift gebruiken? :mrgreen:
Gebruikersavatar

els.vanhecke30 apr 2019, 12:24

 1
Hier op verder gaand, mij viel het op bij de ALLEREERSTE eliminatie (dus in de tweede aflevering) dat Elisabet ongeschminkt ten tonele verscheen. Dat is zo ON-Elisabets dat ik sindsdien haar als Mol heb.

Het was net alsof ze onverwacht een briefing had gekregen waardoor ze geen tijd meer had zich te schminken.

Noem het onnozel, maar dat beeld van Elisabet klopte echt niet.
Gebruikersavatar

Frolva30 apr 2019, 14:56

 2204
Klaartje schreef: Maar wat te zeggen over de outfit van Elisabet, wanneer de roomservice aanklopt? Elisabet heeft daar al dezelfde kleren aan als die ze de rest van de dag draagt: het witte topje met de versieringen op de halters en haar roze short. En als ik het goed zie, heeft ze ook al aan haar make-up gewerkt (kijk naar haar ogen). En ik vermoed dat zij ook lenzen draagt overdag, dus die had ze ook allang in.
Ah ja, ze had zelfs al (haar kleedje voor de finale :mrgreen: ) gestreken.
Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2019, 15:24

 193  Sven
De reacties van de spelers op het moment dat de GSM gevonden wordt
Afbeelding

Bas : Yes .... Happy


Afbeelding

Elisabet : Oei ..... gelaten

Afbeelding

Joeri : Jammer ..... gelaten

Afbeelding

Axel : AAAAGGGGHHHH ....... de mol is zijn GSM kwijt
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2019, 15:39

 2245  Uma
Tja, dan had den Axel maar beter moeten zoeken en niet als een halve gare in zijn badjas zo dolkomisch moeten rondlopen zonder echt fanatiek op zoek te gaan naar die gsm. Als Axel de mol is, dan begrijp ik deze hilarische scènes in zijn badjas toch niet. Waarom doe je dat als mol? Om de lachers bij kijkend Vlaanderen op je hand te krijgen? Net zoals hij op het diner zijn chopsticks onder tafel ging oprapen en zijn hoofd nog eens stootte. Dat zie je toch enkel in Vlaamse comedy-programma's. 🙂
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2019, 16:12

 193  Sven
En toch denk ik dat Axel de mol is en hier zijn GSM kwijt is en zodoende niet gebrieft is over de antwoorden op de vragen bij de keuze van de koffertjes en hij dus de andere niet kon sturen om verkeerde antwoorden te geven ...
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 apr 2019, 16:20

 1690  Sven
marc.roose schreef:En toch denk ik dat Axel de mol is en hier zijn GSM kwijt is en zodoende niet gebrieft is over de antwoorden op de vragen bij de keuze van de koffertjes en hij dus de andere niet kon sturen om verkeerde antwoorden te geven ...
Ik kan hier ook uit opmaken dat Bas de mol niet is. Dan zou hij de juiste antwoorden hebben en kunnen sturen om toch zichzelf als snelste te kiezen, Axel als verdachtste en insinueren dat er toch nog iemand anders een misschien scherm had. De mol had hier niet de juiste antwoorden en is de mist in gegaan. Want daar draaide toch heel de proef om, net als bij de avatars. Zo weinig mogelijk geld in de koffer. Hier als inzet een vrijstelling, bij de avatars bezoek.