Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy28 apr 2019, 20:55

Site Admin  1167  Uma
Afl 8 - Opdracht 3: De Mol GSM onderscheppen
Gebruikersavatar

Eastend28 apr 2019, 23:06

 7
Is er iemand die ook de indruk had dat Axel op 28:08 , toen er geklopt werd door roomservice, Gilles verwachtte?
Ik hoor hem zeggen "how Gil... " of is het "how zie"?
Ik hoop echt dat Axel niet de mol is (ter info 😃 )
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 23:26

 2245  Uma
Deze opdracht was er voor mijn aanvoelen zo eentje in de categorie "doorgestoken kaart". Really, Bas die van de eerste keer naar de juiste verdieping gaat? Allez man, hoeveel chance kan je hebben? Neen, dus, doorgestoken kaart, Bas wist allang op welke verdieping die gsm lag. Ze hadden hem dat gewoon gezegd. Het was allemaal biezonder doorzichtig vandaag. En dan heeft hij ook nog eens het geluk dat hij de vrijstelling trekt bij Elisabet. Hoeveel toeval is dat dan weer? Iemand die zomaar een vrijstelling bemachtigt, een rechtstreeks ticket naar de finale? Die mogelijkheid hebben ze in het verleden toch nog nooit geboden aan de deelnemers. Maar waarschijnlijk was dit ook weer doorgestoken kaart en wist Bas op een of andere manier welke kaart hij moest trekken bij Elisabet.

Qua transparantie kon deze aflevering wel tellen!
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2019, 23:40

 1690  Sven
Het was echt heel vreemd hoe Bas zo op de juiste verdieping zat, maar... Er ging best wel wat tijd voorbij. Voordat hij de telefoon vond hadden de anderen al verschillende verdiepingen gedaan. Volgens mij moeten wij weer denken (denk aan de korte biep) dat Bas zonder boe of bah ineens naar de juiste verdieping is gegaan. Ik geloof er niets van.
Gebruikersavatar

LadyPinkLow28 apr 2019, 23:42

 10
wen.vanrymenant schreef:Is er iemand die ook de indruk had dat Axel op 28:08 , toen er geklopt werd door roomservice, Gilles verwachtte?
Ik hoor hem zeggen "how Gil... " of is het "how zie"?
Ik hoop echt dat Axel niet de mol is (ter info 😃 )
Ja dat viel mij ook inderdaad op! Alsof hij iemand verwachtte.
Ik zit wel al een tijdje in de Bas hunnen, al zie ik in mijn tunnel ook de namen van Axel en Elisabet voorbij komen. Wat een straf seizoen is dit!
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2019, 23:57

 2834  Uma
Misschien heeft Bas het gewoon het beste aangepakt?
Kar in de lift, ik had trouwens de indruk dat hij op 12 drukte, moet ik nog eens herbekijken. Dan omhoog gaan en letten op waar de biepjes het snelst gaan.
Dan zal hij onderweg wel gehoord hebben dat het sneller ging tot 10 en dan weer trager als hij hoger ging. Dus eens op 12 ging hij dan niet uit de lift maar gewoon terug naar 10.
Denk ik.

Ik zou er nog eens moeten op letten of de biepjes ook goed werkten in een gesloten lift.
Gebruikersavatar

melissa29 apr 2019, 00:34

 9  Uma
Jay-Lo schreef:Het was echt heel vreemd hoe Bas zo op de juiste verdieping zat, maar... Er ging best wel wat tijd voorbij. Voordat hij de telefoon vond hadden de anderen al verschillende verdiepingen gedaan. Volgens mij moeten wij weer denken (denk aan de korte biep) dat Bas zonder boe of bah ineens naar de juiste verdieping is gegaan. Ik geloof er niets van.
Same. Als hij toch weet op welke verdieping/waar de gsm ligt kan hij perfect eerst een andere verdieping doen als mol. Het is niet dat de rest zo snel was.
Gebruikersavatar

mark.vandaele29 apr 2019, 01:00

 178
Klaartje schreef:Deze opdracht was er voor mijn aanvoelen zo eentje in de categorie "doorgestoken kaart". Really, Bas die van de eerste keer naar de juiste verdieping gaat? Allez man, hoeveel chance kan je hebben? Neen, dus, doorgestoken kaart, Bas wist allang op welke verdieping die gsm lag. Ze hadden hem dat gewoon gezegd. Het was allemaal biezonder doorzichtig vandaag.
Uiteraard zijn er proeven waarbij De Mol een voordeel heeft en dingen op voorhand weet, toch vind ik dat in dit scenario het niet echt iets is wat in de stijl van het programma zou zijn. Als de kandidaten de kans hebben om iets af te nemen van De Mol hebben ze daar ook echt de kans voor anders heeft deze opdracht geen enkel nut behalve wat beeldvulling... Als Bas de mol is en zou weten dat die telefoon daar ligt denk ik ook niet dat hij zo direct naar de juiste plaats zou gaan want nu heb je mensen zoals jij die dat redelijk opzichtig vinden, Bas is gewoon een kandidaat of Bas is De Mol die ook op zoek was denk ik dan.
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 07:50

 2354  Uma
Cedric schreef:Misschien heeft Bas het gewoon het beste aangepakt?
Kar in de lift, ik had trouwens de indruk dat hij op 12 drukte, moet ik nog eens herbekijken. Dan omhoog gaan en letten op waar de biepjes het snelst gaan.
Dan zal hij onderweg wel gehoord hebben dat het sneller ging tot 10 en dan weer trager als hij hoger ging. Dus eens op 12 ging hij dan niet uit de lift maar gewoon terug naar 10.
Denk ik.

Ik zou er nog eens moeten op letten of de biepjes ook goed werkten in een gesloten lift.
Zo had ik het bog niet bekeken! Slim!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT29 apr 2019, 07:55

 767  Yens
Die hele 'Bas is de mol-theorie omdat hij als eerste de telefoon vond' vind ik nergens op slaan. Volgens mij wist de mol zelf ook niet op welke verdieping die gsm lag, zo had iedereen gelijke kansen om de gsm te vinden. Je ziet ook het verschil niet tussen een kandidaat en de mol, want ze willen beiden de gsm als eerste vinden. Het programma is hier altijd eerlijk in geweest, kijk bv naar de rode telefoon met het fluiten van Pieter vorig jaar, en ik ga er vanuit dat ze dat nu ook doen. Anders maak je het toch te gemakkelijk en doorzichtig voor de mol ook.
Gebruikersavatar

Frolva29 apr 2019, 09:05

 2204
Cedric schreef:Dan omhoog gaan en letten op waar de biepjes het snelst gaan.
Dan zal hij onderweg wel gehoord hebben dat het sneller ging tot 10 en dan weer trager als hij hoger ging. Dus eens op 12 ging hij dan niet uit de lift maar gewoon terug naar 10.
Hoe werkte die biepjes eigenlijk. Was het écht zo dat ze een toestel hadden dat constant de afstand tot de telefoon meet en door middel van biebjes de afstand weergeeft? Of bepaalde de productie de snelheid van de biepjes aan de hand van de verdieping waarop ze uitstapten?
Het eerste lijkt logisch, maar kan dat technisch? Bovendien, de biepjes zouden dan ook sneller moeten gaan wanneer je twee verdiepingen te hoog of te laag zit maar wel vlak boven/onder de telefoon.
En het biepen dat stopte toen de telefoon door Bas werd gevonden, vond ik ook maar vreemd.

Los daarvan vond ik het alweer een geestige opdracht. Een telefoon die bestemd is voor de mol onderscheppen is al spannend, maar dat dit moest gebeuren door met die karretjes door het hotel te lopen (al dan niet in kamerjas) gaf het toch ook een extra dimensie.
Gebruikersavatar

wouter.vandecasteele29 apr 2019, 09:50

 8  Uma
de edit van de opdracht was raar, het leek alsof Axel eerst een half uur op zijn gemak aan het ontbijten was voor hij de IPad vond en dan komt hij toch nog samen met Bas aan de Lift.. Misschien omdat Bas eerst zijn eigen verdiep had afgezocht?