Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mei 2019, 13:29

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
Bas heeft 2 vrijstellingen gekregen (waarvan 1 rechtstreeks ticket naar de finale!) en wist dat Elisabet de mol was doordat hij Kaat uithoorde over de vragenlijst die hij omwille van zijn vrijstelling niet had moeten invullen.
Ik heb die vrijstellingen altijd als een vergiftigd geschenk beschouwd maar denk toch dat ik er altijd voor zou gaan, en zeker en vast in de voorlaatste ronde tenzij ik 100% zeker zou zijn van de identiteit van de mol en de indruk heb dat anderen minder zeker zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mei 2019, 13:39

 8153
Ik vind een rechtstreeks ticket naar de finale eigenlijk niet kunnen, maar soit.
Hoe dan ook zou ik ervoor gaan. Je wil het een ander toch niet cadeau doen?
Gebruikersavatar

Frolva16 mei 2019, 13:47

 2204
Wat ik zo vreemd vond bij die laatste vrijstelling is dat louter puur toeval besliste over wie in aanmerking kwam om ze te krijgen en wie ze uiteindelijk kreeg (al kon dat theoretisch wel worden gemanipuleerd).
Gebruikersavatar

BeaVer16 mei 2019, 13:59

 1293  Uma
Je zou dan maar eens niet voor die vrijstelling gaan om dan diezelfde eliminatieronde er uit te vliegen, dan vergeef je het jezelf niet zo snel. Ik zou er ook altijd voor gaan. Ook al wil dat zeggen dat je geluk moet hebben dat iemand de vragen wil delen met je.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mei 2019, 14:07

 8153
Frolva schreef:Wat ik zo vreemd vond bij die laatste vrijstelling is dat louter puur toeval besliste over wie in aanmerking kwam om ze te krijgen en wie ze uiteindelijk kreeg (al kon dat theoretisch wel worden gemanipuleerd).
Inderdaad. Je kon zomaar met puur geluk een ticket rechtstreeks naar de finale krijgen.
Stel dat je nog steeds twijfelt tussen 2 personen. Jij krijgt de vrijstelling en 1 van je verdachten ligt eruit. Dan zou je zomaar eens de finale kunnen winnen, zeker als je concurrent dan op de koop toe het strafpunt aan zijn broek kreeg.
Gebruikersavatar

The hunter16 mei 2019, 14:44

 282  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik vind een rechtstreeks ticket naar de finale eigenlijk niet kunnen, maar soit.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Voor hetzelfde geld krijgt ge dan iemand in de finale die niet eens weet wie de mol is, terwijl degene die de finale niet haalt het misschien wel weet.
Gebruikersavatar

masterveecee16 mei 2019, 15:11

 3547  Sven
ja maar hé, dat is het spel e mannekes 😉
Gebruikersavatar

BeaVer16 mei 2019, 17:02

 1293  Uma
Om maar weer eens te vergelijken met WIDM.
Dit jaar heeft de mol (Merel) ervoor gezorgd dat iemand een vrijstelling kreeg die nog niet wist wie de mol was. waardoor iemand die haar wel op het spoor was en bijna helemaal zeker was, naar huis is mogen gaan.

Part of the game, inderdaad.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mei 2019, 17:11

 8153
Plezant voor die mens die wist wie de mol was :roll:
Gebruikersavatar

Frolva16 mei 2019, 17:19

 2204
Ik zou willen zeggen dat het een spel is en dus 'part of the game', maar die argumenten maken blijkbaar geen indruk. :mrgreen:

Pasvragen en vrijstellingen (en sinds kort (?) ook strafpunten) maken deel uit van het spel.
Als kandidaat wil je zo ver mogelijk geraken. En of je dat nu doet door pasvragen/vrijstellingen te verzamelen of door de mol te ontmaskeren en er veel over te weten, dat maakt toch niet uit? 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 mei 2019, 17:37

 2354  Uma
Het is natuurlijk altijd beter om een groen scherm te zien en zo door te gaan, dan dat je doorgaat zonder scherm en dus zonder bevestiging.

Verder ben ik ook benieuwd of het strafpunt een onderdeel van het spel zal blijven of gewoon éénmalig was.
Gebruikersavatar

Frolva16 mei 2019, 18:05

 2204
Vermoljoen schreef:Verder ben ik ook benieuwd of het strafpunt een onderdeel van het spel zal blijven of gewoon éénmalig was.
Ik betwijfel het. Het paste mooi bij dit spel, waarbij de strafpunten konden worden 'afgelegd' en een strafpunt bij een vrijstelling niemand nadeel bezorgde. En dat is de kandidaten prima gelukt.