Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Taupe07704 apr 2019, 12:50

767  Yens
Ik blijf erbij dat dit wellicht een nutteloze tip is. Hoewel de redactie zegt er geen valse tips in te steken, kan ik me niet van de gedachte ontdoen dat deze kleuren er achteraf bij zijn gezet omdat bv. Joeri dergelijke shirt had, omdat Martijn zo'n rugzak had etc.

christophe.heylen05 apr 2019, 08:10

24
Hoi,

Dit is mijn eerste bericht hier en ik ben wat verder gegaan op het 'rood, wit en blauw'.

- Deze kleuren komen voor tijdens het dagboek van de Mol op het einde van elke aflevering,
- alsook de tip van GDC: 'we gaan niet naar Luxenburg' (kleuren rood,wit en blauw),
- alsook de molboekjes die door GDC worden uitgedeeld,
- alsook in het liedje FORTUNATE SON van CCR (Red, White and Blue) zoals aangegeven door @Janeen.Janssens hierop het forum.

Omdat dit liedje erg wordt geassocieerd met de Vietnam Oorlog en de kleuren maar al te vaak voorkomen denk ik toch wel dat hierachter een tip verschuilt zit!!
Een cruciale tip zit achter ROOD, WIT en BLAUW.

Nu is hier al vaak gedacht om deze kleuren te koppelen met vlaggen van landen, zoals Fra, Ned, Lux...
Maar je zou deze kleuren ook kunnen koppelen met de NAUTICAL FLAGS (de vlaggen die worden gebruikt tijdens de opdracht Scheepsraadsels).

Afbeelding

En de volgende NAUTICAL FLAG heeft rood, wit en blauw.

-TANGO -
Afbeelding

Deze vlag staat dus voor een 'T' als je ze gebruit met andere vlaggen.
Maar mocht je ENKEL en ALLEEN deze vlag gebruiken op een schip dan heeft ze de betekenis:

- KEEP CLEAR OF ME. I AM ENGAGED IN PAIR TRAWLING -
- BLIJF BIJ ME UIT DE BUURT. IK BEN BEZIG MET DUBBEL SLEEPVISSEN -

Trawling of sleepvissen is het vissen met twee boten of twee personen met 1 enkel visnet.
En laat nu net deze visproef met 2x2 personen al geweest zijn in afl. 3.

Deze waren Eva en Alex aan de ene kant en Bas en Martijn aan de andere kant.
Hier gedroegen vooral Eva en Alex zich verdacht...

Verder kom ik voorlopig niet met deze piste en zit ik een beetje vast.
iemand anders die hier mee verder kan?

Evitaperron05 apr 2019, 08:55

27
Ik heb hier 2 verklaringen voor:

Het logo van Brussels Airlines, waar Axel werkt, bestaat uit de kleuren rood, wit en blauw
De homepage van het bedrijf waar Bas werkt, bestaat uit de kleuren rood, wit, blauw en oranje
Afbeelding

Taupe07705 apr 2019, 10:24

767  Yens
Dan eerder Axel. Piloot bij Brussels Airlines dat weet je zonder op te zoeken de kleuren. Bij Bas, die kan NIET de mol zijn (zie elders) moet je weten waar hij werkt ... te ver gezocht!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8