Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric13 apr 2019, 15:37

 2834  Uma
Ik snap niet goed van waar de 8-theorie komt?
Dit is toch seizoen 7?
Of is dit puur gebaseerd op het feit dat dat gebouw in aflevering 1 een achthoekige vorm had?
Beetje weinig om een hele theorie aan op te hangen, denk ik dan? :oops:
Gebruikersavatar

lajato13 apr 2019, 19:55

 69
Cedric schreef:Ik snap niet goed van waar de 8-theorie komt?
Dit is toch seizoen 7?
Of is dit puur gebaseerd op het feit dat dat gebouw in aflevering 1 een achthoekige vorm had?
Beetje weinig om een hele theorie aan op te hangen, denk ik dan? :oops:
Ik eigenlijk ook niet, maar we zien nogal veel 8 passeren, al kan dit ook een Baader-Meinhof fenomeen zijn (aka frequentie-illusie) en dus toeval. We kunnen het wel nog doortrekken voor de liefhebbers:
(Misschien meer iets voor in de nutteloze hints maar nu het topic toch hier staat)...

De betekenis van 8 volgens https://www.mcjaco.be/levensthema-s/num ... -symboliek:

"Het getal 8 vertegenwoordigd de kracht op materieel niveau en daarmee succes op dit terrein. Dit succes komt tot stand via een goed vermogen tot oordelen, de nodige gaven en talenten om de dingen in praktijk te brengen, tact en doelgerichtheid. De 8 toont ons materiële vrijheid, natuurlijk gezag, leiderscapaciteiten, praktische zin, onderscheidingsvermogen, zelfvertrouwen en -beheersing, diplomatieke gaven en absolute betrouwbaarheid. Je bent beleefd en intelligent en jouw uitstekend onderscheidingsvermogen maakt je tot een ideale criticus. De 8 komt het best tot zijn recht in de geld- en zakenwereld."

en zo kunnen we daar weer een mol aan plakken. Alleen halen we hier geen hint uit wie dat dan wel zou kunnen zijn :? :roll:
Gebruikersavatar

Taupe07713 apr 2019, 21:43

 767  Yens
[quote="Lajato”]Het getal 8 vertegenwoordigd de kracht op materieel niveau en daarmee succes op dit terrein.

Niet jouw fout Lajato maar toen ik aan vertegenwoordigen kwam, ben ik gestopt met lezen...
Gebruikersavatar

Icu15 apr 2019, 07:25

 1
Gisteren moest het rijexamen op het parcours ook deels in een 8-vorm afgelegd worden.
In het hotel slapen Axel, Joeri en Bruno in kamer 503 dacht ik? 5+0+3=8

Kwestie van de 8 door te trekken
Gebruikersavatar

bart.verhaegen15 apr 2019, 09:31

 1
Tijdens de eliminatie speelt er ook telkens een liedje dat bestaat uit bieptonen.
het melodietje is 3x lange biep gevolgd door 2x korte biep
in morse is "lang-lang-lang-kort-kort" het getal 8, toeval?

op https://www.vier.be/de-mol/efwzsfle waar de kandidaten zijn voorgesteld is nr 8 KAAT

bij haar filmpje staat trouwens dat ze 22 is en in het filmpje wordt getoond dat ze 21 jaar is.
moeilijk te geloven dat de makers hierover een fout maken, dus is er misschien al letterlijk in de eerste woorden van de mol niet de gehele waarheid verteld?
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 09:44

 3423  Yens
bart.verhaegen schreef:bij haar filmpje staat trouwens dat ze 22 is en in het filmpje wordt getoond dat ze 21 jaar is.
moeilijk te geloven dat de makers hierover een fout maken, dus is er misschien al letterlijk in de eerste woorden van de mol niet de gehele waarheid verteld?
Beste, de serie is vorig jaar ergens oktober / november opgenomen, ondertussen zijn we april en is de reeks in maart begonnen... Op die tijd kan het best zijn dat Kaat verjaard is.

En dan nog... wat zou de reden zijn dat Kaat zou liegen over haar leeftijd? Of ze nu 21 of 22 is, dat maakt toch niets uit?
Gebruikersavatar

thomas.e01 mei 2019, 14:11

 91
Ik had zin om op te zoeken waar deze ‘ground zero voor de mol’ exact gelegen is… Hier dus (Google: 20.216826, 105.962028).

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2019, 09:22

 3547  Sven
knap gevonden! ook eens geprobeerd, maar ik kwam nergens...