Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Leander23 apr 2019, 01:02

 8
In het midden van de 8hoekige ruwbouw moest elke kandidaat individueel op gesprek bij Gilles. 1 van hen kreeg daar te horen dat hij/zij de mol van 2019 zou zijn. In de montage wordt dat voor ons weergegeven in een snelle montage waarbij verschillende kanditaten tot bij Gilles wandelen. Slechts 1 kandidaat komt 2 maal voor in die montage. Elisabet! Elisabet is de mol 2019.
Meer nog die snelle montage eindigde met een close-up van Elisabet. Toeval of niet?

Mooi in beeld gebracht van de makers van de mol!
Gebruikersavatar

Social23 apr 2019, 01:03

 353  Uma
heb je ook screenshots en tijdscodes? ik kijk dit morgen zeker na.

edit: heb dit net nog eens bekeken, maar ik zie Elisabet, net zoals de anderen, maar 1x verschijnen.
Gebruikersavatar

Leander23 apr 2019, 01:35

 8
Het kan zijn dat ik mij van aflevering vergis en dat het te zien is in aflevering 2. Bij de rubriek "vorige keer".
Ik weet het niet zo juist meer.
Gebruikersavatar

Social23 apr 2019, 02:58

 353  Uma
Helas daar ook niet, ik denk dat je mis bent, maar geef gerust meer info als meer weet!
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2019, 09:36

 1690  Sven
Hetgeen hier bedoeld wordt zijn de beelden net na de intro op het vliegtuig in afl 1. Dan worden de kandidaten snel in beeld gebracht. Bas en Eva zijn daar niet te zien, maar Elisabet 2x. En Kaat ook 2x, helaas pindakaas. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 10:11

 2245  Uma
De makers deden iets vergelijkbaars in de laatste aflevering van vorige zondag (afl. 7): op het einde van het kwisgedeelte, toen het schilderij van de Mol ter sprake kwam, en GDC in voice-over vroeg: "het schilderij...maar wie heeft het geschilderd?", volgt er ook weer zo'n hele snelle sequentie van beelden van de overgebleven kandidaten, waar iedereen een paar keer voorbij komt, maar het laatste beeld is ook weer van Elisabet.

Tja, ik geef het maar mee, een mens moet zich soms vastklampen aan strohalmen, ook al worden die behoorlijk nat en dreigen ze elk moment te knappen. 🙂

Leander schreef:In het midden van de 8hoekige ruwbouw moest elke kandidaat individueel op gesprek bij Gilles. 1 van hen kreeg daar te horen dat hij/zij de mol van 2019 zou zijn. In de montage wordt dat voor ons weergegeven in een snelle montage waarbij verschillende kanditaten tot bij Gilles wandelen. Slechts 1 kandidaat komt 2 maal voor in die montage. Elisabet! Elisabet is de mol 2019.
Meer nog die snelle montage eindigde met een close-up van Elisabet. Toeval of niet?

Mooi in beeld gebracht van de makers van de mol!
Leander, toen ik net de titel van deze hint zag "Afl.1 Gilles kiest de mol, montage hint" dacht ik dat je iets anders ging aanhalen, iets wat ik ook meende gezien te hebben (het is natuurlijk voor een groot stuk speculatie, ingegeven door wishful thinking, maar je weet nooit).

Ik dacht dat je het ging hebben over wie GDC aankijkt op het moment dat hij wegstapt na zijn woorden: "Ik weet genoeg, tot zo meteen." Je moet eens letten op de ogen van Gilles als hij wegstapt. Hij kijkt dan met zijn typische (pret)oogjes heel even naar zijn linkerkant. Dat is de kant waar Kaat, Axel, Elisabet, Joeri en Liesbeth zaten (in die volgorde, gezien vanuit GDC's standpunt). Hij kijkt een fractie van een seconde naar iemand die daar in het midden aan de linkerkant zit. Dat zou Elisabet kunnen zijn, maar het kan ook Joeri en in mindere mate Axel (die als tweede in de rij zat aan de linkerkant) zijn. Tiens, nu ik het terug zie, GDC zegt daar ook weer "zo meteen", mmh, een link met die andere verborgen hint van Hannes?). Hier het screenshot van het moment waarover ik het heb:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Leander21 mei 2019, 00:27

 8
Dag mol-fanaten!
Met trots kan ik zeggen dat mijn ontdekking van deze verborgen hint correct was. Deze hint werd getoond in de compilatie aflevering van dit seizoen "de mol 2019".

Iedereen die mij hierin volgde proficiat!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mei 2019, 09:24

 8153
Proficiat Leander, dat had je knap gezien! 🙂
Gebruikersavatar

Frolva21 mei 2019, 12:19

 2204
Leander schreef:Dag mol-fanaten!
Met trots kan ik zeggen dat mijn ontdekking van deze verborgen hint correct was. Deze hint werd getoond in de compilatie aflevering van dit seizoen "de mol 2019".

Iedereen die mij hierin volgde proficiat!
Geproficiateerd! :mrgreen:

Was de hint dat Elisabet twee maal in de montage kwam? (Ik herinner me enkel Elisabet gevolgd door molllogo; dat ze als laatste kwam had je ook vermeld).
Gebruikersavatar

Cedric21 mei 2019, 13:10

 2834  Uma
Ja, idem, ik dacht ook dat die hint gewoon was dat het mollogo meteen na het beeld van Elisabet kwam. Niet dat ze er 2 keer in voor kwam.