Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

thomas.e28 apr 2019, 14:41

91
Ik weet het: ik zie roze spoken, of moet ik zeggen, lege blikken naar lege stoelen 😂
De speurtocht is te leuk, laat die aflevering van vanavond maar komen!

Gylfie28 apr 2019, 14:42

33
Als dit een hint is, zou ik het inderdaad niet verder zoeken dan dat roze de kleur van Elisabet is. Dat valt nog makkelijk uit te leggen achteraf ook.
"Jullie konden het tijdens die eliminatie weten, de helft van mijn gezicht was roze" :mrgreen:

thomas.e28 apr 2019, 14:51

91
En eigenlijk zou het simpel moeten zijn. Er wordt in de hele reeks zo veel met roze geknoeid, in de postproductie zoals hier met dat kader, in de montage zoals met die voorbij flitsende roze brommer die een zak met tekst laat vliegen in het voorbij rijden, in de codes/cijfers zoals in die verwijzing naar Razzle Dazzle Rose, maar bijvoorbeeld ook door net een roos hok te plaatsen met daarin de onbekende extra objecten voor op de brommers van Bruno en Axel…

Zei Gilles niet ooit dat we zeker mochten zijn dat ze er geen hints in foefelden om ons op het verkeerde been te zetten? Wel, op een dergelijke manier met roos spelen in een seizoen waar roos zo verdacht is (the lady in pink), dat zou ik een stevig verkeerd been vinden. Ik heb zin om de lege stoelen volledig achter mij te laten, en ze alleen maar op te vissen als Elisabet er vanavond uitvliegt. :mrgreen:

masterveecee28 apr 2019, 17:20

3547  Sven
Is nu niet dat de biepjes van vorig jaar zooooo duidelijk te horen waren. Er moest ook achter gezocht worden. Dus mss dit jaar iets visueel??
Knap gezien! Zou eens het beeld door wat beeldverwerkingsprogramma draaien

EDIT: Ik krijg er op dit moment niet direct uit meer uit van info...
Mss moeten we eens kijken op het moment van de andere afleveringen op 1h10?

thomas.e28 apr 2019, 18:43

91
Met dat je dat zegt van 1h10…

Valt het me op dat de eerste aflevering veel korter is dan de andere (± 50min.). Dat is logisch natuurlijk, er is geen eliminatie, maar ze hadden de aflevering even makkelijk langer kunnen maken, wat allicht ook makkelijker is voor het zendschema. De andere afleveringen zijn ruwweg 70min. (allemaal zonder reclames welteverstaan).

Misschien valt er wel iets uit de timestamps van de molaanwijzing af te leiden. Voor de eindaflevering zou het alleszins het mooist zijn als ze een herkenbare hint kunnen koppelen aan wat er zo specifiek is aan dit seizoen, m.n. dat de mol in alle openheid en in beeld zijn opdracht om te mollen kreeg, en dat we het op basis daarvan hadden kunnen weten.

masterveecee28 apr 2019, 18:56

3547  Sven
Aflevering 2 duurt maar 1u09'09"...
🙂

Vermoljoen28 apr 2019, 19:00

2354  Uma
Er waren dan ook maar 2 opdrachten in die aflevering 🙂

masterveecee28 apr 2019, 19:03

3547  Sven
vind het wel nog altijd raar dat je Gilles DC in de eerste aflevering(en) de naam ziet intypen op de laptop maar de naam niet ziet op het scherm. Waarom plots veranderen??

Afbeelding

trouwens, mss dat het roze stuk wat reflectie is. alhoewel, het is té mooi vierkant e... :?
Dacht eraan omdat ik hier toch ook wat reflectie zie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jay-Lo28 apr 2019, 19:12

1690  Sven
masterveecee schreef:vind het wel nog altijd raar dat je Gilles DC in de eerste aflevering(en) de naam ziet intypen op de laptop maar de naam niet ziet op het scherm. Waarom plots veranderen??
Dat was toch omdat bij de eliminatie in afl 2 Eva niet de echte afvaller was en hij Ingrid intypte. Daarom was ook in afl 1 de naam op het scherm niet te zien.

masterveecee28 apr 2019, 19:13

3547  Sven
bwa, waarom was dat een meerwaarde om niet te tonen? dat kon in software opgevangen worden, toch?

thomas.e28 apr 2019, 19:35

91
Ter info. Algemeen gesproken is het filmen van het uittypen van de naam op de laptop, vooral veel makkelijker: dat kan namelijk overal en altijd gedaan worden. Ook als de eliminatie al gedaan is, of nog moet beginnen. Die laptopschermen hebben nauwelijks reflectie, en dus is de omgeving er nauwelijks zichtbaar. Die laptopshots worden ook altijd strak gekadreerd, met weinig beeld rond het scherm (scherp) zichtbaar. Dat moet dus maar zo en zo kloppen om in de montage te kunnen verwerken. Wat bij de losstaande grote schermen veel moeilijker is om te faken. Zelfs als er ingezoomd is op die grote schermen, is er vaak nog omgevingsreflectie te zien.

Maar ik begrijp je opmerking verkeerd, denk ik.

masterveecee28 apr 2019, 19:58

3547  Sven
Zit iets in ja. Lijkt mij zo 1 voor een wist je datje van gilles dc op het einde. Van waarom ze dan geen shots hadden van de grote schermen 🙂
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13