Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen25 mar 2019, 06:56

3423  Yens
Een 'wit konijn' is ook vaak symbolisch voor iemand die plots opduikt in een 'andere rol'. Vergelijk maar bv. met BV's die opeens in de politiek opduiken. Op die manier kan een wit konijn dus ook symbolisch zijn voor de mol 🙂.

Jansen25 mar 2019, 07:02

3423  Yens
Victortjeuh schreef:Bruno is geboren in 1965 en valt dus af. Bas is waarschijnlijk geboren in 1987, dus blijft hij waarschijnlijk als enige kandidaat over in deze theorie.
Klopt, Bruno heeft in de aflevering gezegd dat hij in 1965 geboren is. Vermits ik van hetzelfde jaar ben, weet ik ook dat in de Chinese astrologie dat het jaar van de Slang is.

Twee bedenkingen: de Chinese zodiac verandert niet op nieuwjaar maar op het Chinese nieuwjaar, meestal rond 1 februari als ik me niet vergis. Dus het zou kunnen dat Bruno in januari geboren is en dat die maand nog tot het jaar van de Geit hoort?

Een andere bedenking is dat in de Vietnamese astrologie ook het jaar van de Slang een ander symbool heeft? Zoals het jaar van het konijn, het jaar de kat is?

Wat betreft Bas en 1987: ik denk dat Joeri ook in 1987 geboren is.

Yvo, kan je uitsluitsel geven? :?

vincent.coomans25 mar 2019, 10:26

23
Aan de start van de aflevering krijgen de kandidaten een wit konijn te zien, en alweer een klok (klokgeluid in dagboek De Mol).
Dit kan een referentie zijn naar het verhaal Alice In Wonderland waarbij Alice een konijn volgt dat een klok in de hand heeft. Alice drinkt een verkleindrankje waardoor ze de konijn ondergronds kan volgen.
Uiteindelijk belandt ze bij de hartenkoningin die de scepter zwaait in dit land.
De koningin wordt woedend op Alice en er komt een rechtszaak. De koningin wil Alice onthoofden maar ze kan ontkomen en wordt wakker. Alles lijkt een droom.

Wat is de symboliek van het konijn en de klok?
En is dit een nieuwe verborgen hint naar Eva, de advocate?
Laatst gewijzigd door vincent.coomans op 25 mar 2019, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

vincent.coomans25 mar 2019, 10:30

23
Verder gaand op de Alice in Wonderland-Theorie: vergeet niet dat Alice in een rechtszaak veroordeeld werd door de Koningin.
Kan dus ook een simpele referentie zijn naar advocate Eva.

masterveecee25 mar 2019, 10:45

3547  Sven
vincent.coomans schreef:Verder gaand op de Alice in Wonderland-Theorie: vergeet niet dat Alice in een rechtszaak veroordeeld werd door de Koningin.
Kan dus ook een simpele referentie zijn naar advocate Eva.
ja, ok, maar wat met de rest dan?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alice%27s ... Wonderland

chicawah.janssen25 mar 2019, 11:02

8153
Elisabet is van 1985.

xMalin25 mar 2019, 16:17

6
Ik vind het toch maar vreemd dat er gezegd wordt dat Bruno geboren is in het jaar van de geit terwijl 1965 het jaar van de slang is. Het zou gewoon een fout van de tolk kunnen zijn maar misschien is het wel een hint. Een paar karaktereigenschappen die volgens de Chinese astrologie bij de slang horen zijn namelijk intelligent, sluw, mysterieus, onbetrouwbaar en ontrouw. Deze eigenschappen zouden ook bij de mol kunnen passen...

chicawah.janssen25 mar 2019, 20:18

8153
vincent.coomans schreef:Aan de start van de aflevering krijgen de kandidaten een wit konijn te zien, en alweer een klok (klokgeluid in dagboek De Mol).
Dit kan een referentie zijn naar het verhaal Alice In Wonderland waarbij Alice een konijn volgt dat een klok in de hand heeft. Alice drinkt een verkleindrankje waardoor ze de konijn ondergronds kan volgen.
Uiteindelijk belandt ze bij de hartenkoningin die de scepter zwaait in dit land.
De koningin wordt woedend op Alice en er komt een rechtszaak. De koningin wil Alice onthoofden maar ze kan ontkomen en wordt wakker. Alles lijkt een droom.

Wat is de symboliek van het konijn en de klok?
En is dit een nieuwe verborgen hint naar Eva, de advocate?
Lijkt mij een dood spoor aangezien de proeven bedacht zijn voor ze wisten wie de mol zou zijn.

Raff25 mar 2019, 21:22

5
Jansen schreef:Een 'wit konijn' is ook vaak symbolisch voor iemand die plots opduikt in een 'andere rol'. Vergelijk maar bv. met BV's die opeens in de politiek opduiken. Op die manier kan een wit konijn dus ook symbolisch zijn voor de mol 🙂.
Dit komt ook quasi letterlijk in de aflevering voor. Bij de eliminatie zegt GDC "jullie zoektocht naar het wit konijn onder jullie".

chicawah.janssen25 mar 2019, 21:39

8153
Nu je het zegt, inderdaad!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7