Victortjeuh schreef:Bruno is geboren in 1965 en valt dus af. Bas is waarschijnlijk geboren in 1987, dus blijft hij waarschijnlijk als enige kandidaat over in deze theorie.Klopt, Bruno heeft in de aflevering gezegd dat hij in 1965 geboren is. Vermits ik van hetzelfde jaar ben, weet ik ook dat in de Chinese astrologie dat het jaar van de Slang is.
vincent.coomans schreef:Verder gaand op de Alice in Wonderland-Theorie: vergeet niet dat Alice in een rechtszaak veroordeeld werd door de Koningin.ja, ok, maar wat met de rest dan?
Kan dus ook een simpele referentie zijn naar advocate Eva.
vincent.coomans schreef:Aan de start van de aflevering krijgen de kandidaten een wit konijn te zien, en alweer een klok (klokgeluid in dagboek De Mol).Lijkt mij een dood spoor aangezien de proeven bedacht zijn voor ze wisten wie de mol zou zijn.
Dit kan een referentie zijn naar het verhaal Alice In Wonderland waarbij Alice een konijn volgt dat een klok in de hand heeft. Alice drinkt een verkleindrankje waardoor ze de konijn ondergronds kan volgen.
Uiteindelijk belandt ze bij de hartenkoningin die de scepter zwaait in dit land.
De koningin wordt woedend op Alice en er komt een rechtszaak. De koningin wil Alice onthoofden maar ze kan ontkomen en wordt wakker. Alles lijkt een droom.
Wat is de symboliek van het konijn en de klok?
En is dit een nieuwe verborgen hint naar Eva, de advocate?
Jansen schreef:Een 'wit konijn' is ook vaak symbolisch voor iemand die plots opduikt in een 'andere rol'. Vergelijk maar bv. met BV's die opeens in de politiek opduiken. Op die manier kan een wit konijn dus ook symbolisch zijn voor de molDit komt ook quasi letterlijk in de aflevering voor. Bij de eliminatie zegt GDC "jullie zoektocht naar het wit konijn onder jullie"..