Om nog even terug te komen op wat Math (de topic starter) zo scherp had opgemerkt: die verandering van #3 naar #2 op het bordje aan de tafel van het boogschieten (afl.5) moet er toch opzettelijk post-productie zijn ingestoken. Om het cru te zeggen: er is daarmee gefoefeld. En dus vermoed ik heel sterk dat dit wel degelijk betekenisvol is en dus een mogelijke hint. Vergelijk het met het gewijzigde mollogo op het groene scherm dat mol Gilles kreeg in seizoen 4: ook met dat mollogo was "gefoefeld", opzettelijk omdat het als hint bedoeld was. Ook toen was het enkel op te merken voor mensen die heel nauwkeurig observeerden en een zeer scherp zicht hadden (zoals Math hierboven bewijst).
Wat de juiste bedoeling is van deze hint, daar kan ik nog niet zo nauwkeurig de vinger opleggen. Ik opperde hoger al dat het misschien verwijst naar de hashtag, dat #2 verwijst naar die tweede instagramfoto waar Elisabet twee vingers opsteekt.
Ik heb daar verder over zitten nadenken en dan ga je van alles eraan linken. Een opzettelijke "fout" in de terugblikbeelden, en in de aflevering 6 die volgt, tonen ze dan ostentatief dat toiletbezoek van Elisabet, iets dat de makers normaliter nooit tonen, maar nu wel. Waarom? Moeten we het linken aan het zogenaamde "toiletbezoek" tijdens het chique diner bij Mr. Huang, waar iedereen zogezegd naar het toilet moest, maar eigenlijk zijn of haar opdracht moest gaan halen? Toen ik daarover doordacht, valt me op dat ook tijdens dat diner Elisabet als tweede "naar het toilet" moest. Zij ging als 2de een envelop openen.
Je begrijpt waar ik heen wil: #2 = opzettelijke fout = opzettelijk zo gedaan = verwijzing naar aflevering 5 in het begin van aflevering 6 ; in aflevering 6: toiletbezoek opzettelijk erin gelaten door de makers = verwijzing naar "toiletbezoek" tijdens diner = verwijzing naar de 2de die een envelop ging halen = toevallig ook degene die bij instagramfoto nr.2 (hashtag 2) 2 vingers toont.
Het kan allemaal puur toeval zijn, maar toch voel ik aan mijn water dat die "fout" #2 een hint is.
En nu moet ik dringend naar het toilet!