Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva24 apr 2019, 22:33

2204
Waarom zou Bas in de toekomst kijken?
(of is het algemeen geweten dat je in de reflectie van een TV scherm de toekomst kan zien? :mrgreen: )

thomas.e24 apr 2019, 22:34

91
lajato schreef:Wat de stoelen betreft, in de weerspiegeling zijn dit de stoelen waar Bas en Joeri op zitten/zaten.
Terechte opmerking dat het de stoelen zijn van Bas en Joeri, maar dat verklaart niet waarom Bas in close-up wordt genomen tijdens de sequentie van Axel (wat dus zonder voorgaande is dit seizoen).

Jansen24 apr 2019, 22:41

3423  Yens
Frolva schreef:Dat er in een reflectie vaag twee lege stoelen te zien zijn lijkt mij geen betekenis te hebben.
Als het geen betekenis heeft, waarom werd het er dan tussen gemonteerd? Daar was dan volgens jouw redenering toch ook geen reden voor?

chicawah.janssen schreef:Ik treed mijn collega bij.
Voor zover ik het begrijp zit Bas in de toekomst te kijken en hij ziet 2 lege stoelen. Dan is Bas toch de mol ?
Dat lijkt me alleszins toch een redelijkere aanname? Niet zeker, maar toch opvallend dit allemaal.

Frolva24 apr 2019, 22:46

2204
Jansen schreef:Als het geen betekenis heeft, waarom werd het er dan tussen gemonteerd? Daar was dan volgens jouw redenering toch ook geen reden voor?
Om wat meer dynamiek te krijgen in de saaie boel die de eliminatie (visueel :mrgreen: ) is.

Maar ik hoop van ganser harte dat het een verborgen hint is! 😉

Jansen24 apr 2019, 22:47

3423  Yens
lajato schreef:Hiervoor leg ik de link met zijn facebook pagina, waarop staat:

1. identify the essential
2. eliminate the rest

Lijkt me meer op een winnaarsstrategie...

Wat de stoelen betreft, in de weerspiegeling zijn dit de stoelen waar Bas en Joeri op zitten/zaten. Ik interpreteer dit eerder zo dan dat Bas in de toekomst kijkt. Het lijkt ook meer op een gemanipuleerd beeld want de achtergrond en setting is perfect hetzelfde.

áls het al een hint is, dan kan dit pas verzonnen zijn nadat de winnaar en de mol gekend zijn, wat zou willen zeggen dat ze die setup van de tv op die plaats opnieuw gedaan hebben mocht het een authentiek beeld zijn...
Dit lijkt me nu eens echt een hint die er voor de kijker is ingestoken en niet voor de kandidaten. Het beeld kan maar (zoals hierboven aangegeven) enkel ofwel voor of wel na de eliminatie gemaakt zijn. Nadien werd het beeld er tussen gezet om als hint voor de kijker te dienen.

Klaartje24 apr 2019, 23:18

2245  Uma
OK, ik begin intussen al redelijk vermoeid te geraken van het herbekijken van alles (ik kan geen handen meer zien seffens), maar in deze hint zijn er twee elementen als ik goed begrijp:
Ten eerste worden er twee lege stoelen gereflecteerd op de monitor, iets wat niet kan en er dus tussen gemoffeld is
Ten tweede zou er een close up van een andere persoon getoond worden terwijl er gesproken wordt over de persoon wiens naam wordt ingetikt en dat zou nog nooit tevoren gebeurd zijn (wil ik best geloven, heb geen zin om dat allemaal gaan te controleren, ik ga Thomas maar eens op zijn woord geloven 🙂 ).

Maar ik vind het verband tussen die twee zaken nogal speculatief. Wat blijkt uit het feit dat sommigen (op youtube blijkbaar) er een hint naar Axel in zien, anderen zien er een hint in naar Bas en nog anderen vinden het in de richting van Elisabet wijzen. Wie weet komt er straks een vermetele die er een hint naar Joeri in ziet.

Dus echt wijzer worden we er niet uit, dat is mijn aanvoelen. :?

lajato24 apr 2019, 23:26

69
Zolang we met een hint alle kanten uit kunnen en elke benadering wel enige plausibele logica bevat is het m.i. geen hint. En als het er toch een zou blijken te zijn, dan was het geen goede.

Jay-Lo24 apr 2019, 23:30

1690  Sven
Zijn ze dan na de finale terug naar die plaats gegaan om lege stoelen te filmen? Want daar kon nog niemand weten wie de volgende x zou afvallen. Waarom het beeld van Bas er tussen zit weet ik niet, maar ik ga morgen de eliminaties nog eens bekijken. Is wel zeker dat dat beeld er opzettelijk is tussen gezet.

Cedric24 apr 2019, 23:33

2834  Uma
Jay-Lo schreef:Zijn ze dan na de finale terug naar die plaats gegaan om lege stoelen te filmen?
Achteraf? No way.
Dat is gewoon een beeld dat geschoten is vooraf, terwijl ze de camera's opstellen en alles al eens uittesten. Of terwijl de camera's al draaien vlak voor de kandidaten toekomen.

Jay-Lo24 apr 2019, 23:46

1690  Sven
Ah, ja, natuurlijk. Dat bedoelde ik ook. Ik had het hier net over met mijn man en die zei: ze steken erin wat ze willen. Maar dan hadden ze toch dat beeld al. Ze hebben gewoon alle lege stoelen gefilmd en daarna erbij gezet zoals het er uiteindelijk zal uitzien. Alleen de mol moest dan op een specifieke stoel plaatsnemen.

mark.vandaele24 apr 2019, 23:51

178
Hoop wel dat het een hint is al kan het ook gewoon een testbeeld zijn die onbewust in de aflevering is geslipt, als hint weet ik niet juist op welke manier ik het moet interpreteren.

Moldedju25 apr 2019, 00:34

507  Yens
1. De hint van de stoelen lijkt mij echt wel een hint. Gilles zegt namelijk ook tegen Axel "de plaatsen zijn duur".

Die stoelen staan leeg op het scherm terwijl "axel" ingetypt wordt. Het zijn volgens mij niet de stoelen van Bas en Joeri zoals ik las, want die stoelen staan echt naast elkaar, terwijl de rechterstoel in de reflectie duidelijk achter de linker staat (kijk naar de poten). Ik ga er dus vanuit dat het denkbeeldige lege stoelen zijn met de volgende betekenis.

Axel zijn naam kan je blijven intikken tot alle stoelen leeg zijn. Hij krijgt nooit een rood scherm en moet nooit vertrekken. De rest allemaal wel. Dus zelfs al zijn alle stoelen leeg, dan nog blijft Axel over, want hij is de mol.

2. Wat de close-up van Bas betreft. Daar draait het volgens mij niet om. Het feit is dat Gilles deze keer gewoon niet duidelijk aankondigt wanneer en met wie de "afroeping" begint. Normaal zegt Gilles iets van: "Kaat, ik begin bij jou." Of zegt hij de naam van de eerste op dramatische toon met de tikkende klok op de achtergrond. Dat doet hij nu niet. Hij noemt "Axel" wel maar niet op de gebruikelijke manier en op een moment dat de klok nog niet tikt. Daarna (nadat we ook Bas zien), begint hij gewoon te tikken en zien we het scherm.

Betekenis ? Hij moet niet meer aankondigen met wie hij gaat beginnen. Want er is niemand meer behalve Axel. De stoelen zijn leeg.

Volgens mij een hele duidelijke hint. Axel is de mol.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13