Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

chicawah.janssen29 mar 2019, 09:40

8153
Denk het niet. Ze moesten ervoor zorgen dat ze het gesprek in een richting duwden waardoor ze de :albino: :albino: :albino: ter sprake konden brengen. Bij Axel was dat door te beginnen over eten, bij Kaat (en ook Elisabet denk ik) was dat door te zeggen dat ze de keer ervoor vergeten waren iets te zeggen.

Frolva29 mar 2019, 09:44

2204
Joeri vond ik op dat vlak wel goed. Door te zeggen dat hij 'de mol' aan het herbekijken was en vaststelde dat er altijd wel iets met dieren is.

chicawah.janssen29 mar 2019, 09:52

8153
Ja, dat was handig gebracht, maar het verhaal over waarom hij bang is van konijnen vond ik minder goed wegens te uitgebreid en teveel details (Martijn was nog erger). Elisabet vond ik schitterend, Axel en Eva waren ook goed. Van sommigen herinner ik mij niet meer alles (wel de myxomatose van Bas). Ik probeer het nog eens te bekijken vóór zondag.

ex-molinator29 mar 2019, 12:01

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...Van sommigen herinner ik mij niet meer alles (wel de myxomatose van Bas). Ik probeer het nog eens te bekijken vóór zondag.
Ik herinner mij ook niet alles meer, maar het konijnenverhaal van Bas vond ik realistisch en overtuigend gebracht.

skred29 mar 2019, 12:23

110  Uma
Ik vond Axel het beste, hij kwam niet af met een verhaaltje 'ahja dat was ik nog vergeten vorige keer', maar stak het bij in het antwoord op de vraag of hij alles eet. Elisabet en Joeri waren het minst overtuigend, die begonnen rood aan te lopen en zenuwachtig te lachen.
Ik was te veel afgeleid door Eva's gezichtsuitdrukkingen om haar verhaal te herinneren (iets met tanden?)
Kaat en Martijn vond ik wel goloofwaardig in hun liegen. Kaat vond ik slim door niet alleen konijnen, maar ook kippen aan te halen. Martijn zijn litteken vond ik juist goed bedacht om het geloofwaardiger te maken.

Frolva29 mar 2019, 12:40

2204
skred schreef:Ik was te veel afgeleid door Eva's gezichtsuitdrukkingen om haar verhaal te herinneren (iets met tanden?)
Konijn in de diepvries bij een vriendinnetje, waardoor ze hun ware aard heeft gezien (of zoiets), waaronder blijkbaar hun tanden. :mrgreen:

chicawah.janssen29 mar 2019, 14:28

8153
Ja, dat was het.

Meningen verschillen.
De myxomatose van Bas was niet slecht, het was een leugen die bij hem past.
Met de leugen van Elisabet en de manier waarop ze het bracht zou niemand anders wegkomen, maar zij wel. Ik vond dat het heel goed bij haar paste.
Inderdaad slim van Kaat om er ook kippen bij te betrekken.
Martijn vond ik echt overdreven. Het leek wel alsof hij het over een wild beest had.
Bruno was een beetje zwak. Ik vind dat hij al de hele tijd nogal mak en meegaand uit de hoek komt. Van een manager had ik meer verwacht.

Mateo29 mar 2019, 22:03

870
Ik heb eerder in dit topic al gepost over de mogelijke link tussen het witte konijn en Alice in Wonderland. Tussen spoilerhaken vanwege de lengte.
SPOILER
Zie vervolgens de post van Liesbet-Ann,
'Maar misschien verwijst de mol-kandidaat in de komende afleveringen wel naar Alice in Wonderland? Kijkt hij bijv. vaak naar zijn horloge, zegt expliciet dat hij niet te laat wil komen'

die van Vincent Coomans,
'Aan de start van de aflevering krijgen de kandidaten een wit konijn te zien, en alweer een klok (klokgeluid in dagboek De Mol.
en die van Chicawah in het topic 'Een zonnehoed in het donker':

Bij de eliminatie in de 3de aflevering heeft Gilles het over een :albino:[/i]
Waarom draagt Ingrid bij die eliminatie een zonnehoed? Het is donker!
Wat schuilt er in de hoed van een goochelaar? Een :albino:
chicawah.janssen schreef:
Anders wil ik ook nog wel eens herhalen dat de :albino: :albino: :albino: :albino: :albino: :albino: :albino: :albino: vastlagen vóór Vietnam maar de mol niet :mrgreen:
Maar als je mol zelf geen hoed in haar bagage had, kan je er haar altijd eentje cadeau doen. Ik zou zelfs meer zeggen: je vraagt haar op die markt vol kitsch een hoedje te kopen 😉

Mogelijk verband tussen het wit konijn, de tijd/klok/ de haast die iemand heeft, de hoed die Ingrid draagt en personages in Alice in Wonderland:

Het witte konijn met zijn horloge en zijn verschrikkelijke haast is het eerste personage dat (na Alice) verschijnt in Alice in Wonderland.

Er is hier door meerdere personen gewezen op het feit dat het jaar van het konijn in Vietnam, anders dan in de Chinese dierenriem, het jaar van de kat heet.
En ja, een van de volgende personages in Alice in Wonderland: de alsmaar grijnzende Cheshire Cat, waarvan de glimlach als laatste nog blijft hangen, terwijl ie zelf al vertrokken is. 😃

Ingrids, op een raar tijdstip gedragen, zonnehoed zou eveneens een verwijzing kunnen zijn naar een personage in Alice in Wonderland, namelijk naar The Mad Hatter, de gekke hoedenmaker met zijn rare hoedje op.
By the way: wat zit er eigenlijk voor rood dingetje op die strohoed? Als dat een prijskaartje is van de plaatselijke souvenirshop, dan is de verwijzing naar The Mad Hatter -met het prijskaartje nog op zijn hoed "In this style, 10/6"- nog duidelijker. Maar ik geloof eerder dat 'dat rode dingetje' een bloemetje is. Misschien heeft iemand hier een duidelijk beeld van?

In mijn optiek is Ingrid ook degene die het vaakst - en het meest gemaakt- luidkeels uitriep dat haast geboden was tijdens de bootjesrace (en nee, ze zei niet letterlijk, zoals the White Rabbit in Alice in Wonderland: 'Oh, dear, oh dear, I shall be too late', ook niet in het Antwerps...😉)

Maar mogelijk moet ik dit hele verhaal maar verplaatsen naar het off-topic topic 'Totaal nutteloze hints'.
Ik wacht de volgende aflevering maar eerst af.
Time (!) will tell.

Jay-Lo29 mar 2019, 22:22

1690  Sven
Ok, Ingrid kwam inderdaad te laat met de bootjesopdracht, en de hoed, het konijn en de klok komen allemaal voor in Alice in Wonderland. Maar hoe link je de mol aan Alice in Wonderland? Heeft Ingrid gezegd dat ze niet van konijnen moet weten door de film?
Het kan zijn dat ik het niet zie, vandaar mijn vraag.

Mateo29 mar 2019, 22:28

870
Indien Ingrid haar zonnehoedje met een reden, lees: als verwijzing naar The Mad Hatter heeft opgezet 's avonds, dan lijkt me opzet/voorkennis in het spel.
Maar voor hetzelfde geld had ze gewoon zin om een gek hoedje op te zetten, kan natuurlijk ook.

Even off topic: voor mij waren het witte konijn en de klokken wel reden om deze https://www.youtube.com/watch?v=sxKAprtLh7M
en deze https://www.youtube.com/watch?v=rL3AgkwbYgo nog eens te herbeluisteren. Vooral van de laatste zijn zowel muziek als lyrics erg goed. En de tekst van de eerste verwijst naar het boek Alice in Wonderland. :mrgreen:

Jay-Lo29 mar 2019, 22:42

1690  Sven
Zat die muziek in de aflevering dan? Ja, sorry hoor, maar de muziekhints moet ik hier ook altijd lezen want daar let ik eigenlijk niet op. :oops:
Soms lees ik dat die en die muziek naar dat of dat kan verwijzen, maar daar ben ik echt niet in mee. Behalve "Ready or not" 😃

gejan29 mar 2019, 22:58

28
Gevonden op Wiki:

“ naar de formule ‘wit konijn’ wordt vooral gegrepen als er binnen de organisatie geen voor de hand liggende kandidaat naar voren komt of als er onenigheid is over wie te benoemen. Een outsider wordt in zulke gevallen als wit konijn aangebracht”.

Dit komt wel sterk overeen met dit seizoen dat begon zonder mol.
Wie is die outsider? Bruno of Martijn, gezien hun leeftijd ( oudste en jongste)? Joeri? Hij vertelt dat hij lasser is maar zijn beroep is ploegbaas? Baas ( mol) van deze groep?
Of moet iemand zich als outsider gedragen?
Is Eva met haar rode scherm de outsider? Het witte konijn?

Of wordt deze rol gaandeweg duidelijker van een kandidaat-mol?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7