Geplaatst: 24 mar 2019, 23:42
Het eerste konijn in de kooi, begin van deze aflevering, was een wit konijn. Wel met enkele lichtbruine vlekken.
Follow the white rabbit. Deze tekst komt voor in Alice in Wonderland.
'The White Rabbit is a fictional character in Lewis Carroll's book Alice's Adventures in Wonderland. He appears at the very beginning of the book, in chapter one, wearing a waistcoat, and muttering "Oh dear! Oh dear! I shall be too late!" Alice follows him down the rabbit hole into Wonderland.' Bron: Wikipedia.
Follow the white rabbit heeft later onder meer deze betekenis gekregen: volg een klein, bekend iets om het grote geheim te vinden.
Wat ik vreemd vind, is dat, zoals door de voice-over gezegd, de kandidaten verder niets deden met dit konijn. En dat terwijl ze toch al wisten van elkaars leugens over 'bang zijn voor konijnen', dus misschien daardoor op het idee zouden zijn gekomen dat zo'n onverwacht konijn in hun omgeving misschien ergens op kon duiden.
Ik ben heel benieuwd naar de uitleg na afloop van de reeks. Of misschien komt hier nog iemand op een lumineus idee.
De slang-betekenis van white rabbit, cocaïne, zal hier niet van toepassing zijn, denk ik.