Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Areyoukidding08 apr 2019, 23:06

7
kristof.schildermans schreef:Wat mij het meeste opvalt is het volgende: op elke weergave van het laatste avondmaal van juan de juanes dat je online kan vinden heeft elke apostel een aureool boven het hoofd. In de versie die ze laten zien in het programma zijn deze weg gelaten. Voor zover ik kan zien is dit elke keer het schilderij in beeld komt. De betekenis/ reden is echter nog onbekend 🙂

Volgens wiki: Als van iemand wordt gezegd dat hij een aureooltje draagt, bedoelt men dat het iemand is die nooit iets fouts doet, een heilig boontje.... Is het gewoon een insteek dat ze allemaal fouten maken? ...

zit zowiezo iets achter!! HELP
Bizar, het lijkt inderdaad zo bewerkt! Misschien zijn ze allemaal nog steeds in de waan gehouden dat ze de mol zijn? 😉

annaniempje08 apr 2019, 23:16

7
florian.callens schreef:Onderaan screenshot, bovenaan betere foto van schilderij.

Judas staat helemaal rechts vooraan in het geel zonder aureool en met geldbuidel.

Afbeelding
Iemand anders die hier de aureolen van het bovenste schilderij wel terug vindt op het onderste? Ik zocht in eerste instantie naar verschillen tussen het origineel en hetgeen dat daar in Vietnam op hing. Mij is niets concreet opgevallen behalve de afwezigheid van die aureolen.. potentiële theorie op komst? Iemand?

chicawah.janssen09 apr 2019, 07:40

8153
We zoeken misschien teveel achter dat schilderij. Misschien zegt het alleen: bij de groep gezellen zit een verrader. Gewoon een aardigheidje maar geen hint. Misschien hing dat schilderij al in dat restaurant en vonden de makers het grappig.
Ik herinner mij dat er in 2017 eens ergens een schilderij hing met een BMW (Sam) en iets over Coca Cola (Marzena). Dat was geen hint maar wel grappig.

Jansen09 apr 2019, 08:11

3423  Yens
Het doet me eerder denken aan vorig jaar met de mariachi die het logo van Apple op zijn gitaar had staan. Toen dachten we allemaal dat het een hint moest zijn. Nadien is het nooit ter sprake gekomen bij de reveal aflevering of zo. Waarschijnlijk dus gewoon een teken dat de mariachi een fan van Apple was 😉.

Het is natuurlijk wel zo dat op de reproductie van dit schilderij, geen aureolen staan, in tegenstelling met het originele schilderij. Je ziet verder ook dat het schilderij in het restaurant qua kleuren ook veel doffer is dan het origineel. Volgens mij is het gewoon een aardigheidje van de eigenaar om beroemde schilderijen op te hangen. De reproducties zullen daarom waarschijnlijk niet van geweldige kwaliteit zijn en dan is een detail al snel vergeten.

Maar voor diegene die het opgemerkt heeft: Top! Knap gezien!

BeaVer09 apr 2019, 08:17

1293  Uma
De aureolen zijn er gewoon aan toegevoegd door iemand die er de namen van de apostelen in verwerkt heeft.
Judas heeft geen aureool, want die was de verrader.
c'est si simple 😉

Areyoukidding09 apr 2019, 09:17

7
Lijkt me van niet. op het origineel dat in het Prado hangt, hebben alle aanwezigen behalve Judas een aureool - wat in de lijn ligt met de klassieke iconografie op zo goed als alle historische laatste-avondmaal-afbeeldingen.
zie bvb hier https://www.artbible.info/art/large/301.html

Ook op alle internetreproducties van dat werk van zijn die aureolen terug te vinden, dus erg raar dat ze er in die versie van het restaurant duidelijk niet op staan (ik dacht ook eerst dat het misschien door de onduidelijkheid van het beeld kon komen, maar het is weldegelijk een versie zonder aureolen)

Het is met photoshop echt wel een heel werk om die allemaal zo precies weg te werken... But why??

BogersAsset09 apr 2019, 09:33

65
Areyoukidding schreef: Het is met photoshop echt wel een heel werk om die allemaal zo precies weg te werken... But why??
Dan ga je er al vanuit dat de afbeelding gephotoshopt of iets dergelijk is? Volgens mij is een kennis/vriend/familielid van de familie Huang gewoon graag bezig met schilderen en maakt hij/zij replica's van bekende schilderijen (waaronder die van Da Vinci).

De aureooltjes 'vergeten' is dan misschien eerder een kwestie van esthetische smaak of gebrek aan de juiste verfkleuren :') bv ook het schilderij van de mona lisa 'klopt' totaal niet qua achtergrondkleuren dus mogelijks 'ontbreekt' daar ook wel een boom ofzo..

Kzou da gebrek aan aureooltjes ni meer betekenis geven en ook het schilderij als hint lijkt me teveel recyclage van vorig seizoen met Pieter...

BeaVer09 apr 2019, 09:35

1293  Uma
Ik was er nu echt van overtuigd dat die aureolen daar later opgezet werden en dat de afbeelding gewoon te veel gedeeld en gekopieerd is geweest :mrgreen:
Gewoon al de inconsistentie van hoe de namen in de aureolen stonden, kreeg ik de kriebels van en was voor mij een reden om te geloven dat die er origineel niet op stonden 😃
De eigenaar vond het schilderij misschien mooier zonder aureolen? Ik heef hem groot gelijk, trouwens.

nele.pottie09 apr 2019, 09:40

62
Bij mijn oma hangt ook al jaren een reproductie van dit schilderij in haar living. Die aureolen zijn mij nooit opgevallen dus ik denk dat die bij haar er ook niet op staan. Ik zou het eens moeten nazien de volgende keer als ik bij haar op bezoek ben. 😂

amy.quintelier09 apr 2019, 10:15

3
Kan je de figuur van het laatste avondmaal en het introductiefilmpje waarbij de kandidaten allemaal één voor één opkijken met elkaar matchen? Ik vind het niet onmiddellijk terug, maar komen die posities niet een beetje terug? Overigens was ik ook aan het denken dat in de snelheid waarbij elke kandidaat opkijkt, misschien ook wel een tip schuilt - maar dat hoort hier dan weer niet thuis.

chicawah.janssen09 apr 2019, 11:24

8153
BogersAsset schreef:recyclage van vorig seizoen met Pieter...
Wat bedoel je daarmee? Voor zover ik mij herinner was er geen hint met een schilderij.

BogersAsset09 apr 2019, 11:36

65
chicawah.janssen schreef:Wat bedoel je daarmee? Voor zover ik mij herinner was er geen hint met een schilderij.
Niet met een schilderij maar wel met allerlei bijbelse taferelen? En op het forum meen ik toen ook wel vanalles gelezen te hebben over avondmalen en posities aan tafel enzo (ma kan zijn da'k mij vergis hoor, ik was hier toen gewoon als toeschouwer en niet als deelnemer dus minder intensief :'))
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8