Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen30 mar 2019, 06:35

3423  Yens
Voor mij is een "wit konijn" eigenlijk synoniem met de mol. Een wit konijn is immers iemand die opduikt op plaatsen waar je hen niet verwacht, zoals bv's in de politiek. Had dit al eens vermeld en ik ga ook voor een eind mee in Mateo's theorie. Te veel konijnen naar mijn mening in dit seizoen. Chicawah's vergelijking met een konijn uit de hoed van een goochelaar en Ingrid die haar hoed zelfs draagt als het donker is, is ook een mooi beeld. Verder is er ook nog het handgebaar dat GDC al twee keer gemaakt heeft en waar je met wat verbeeldingskracht toch een konijn in kan zien. Ik ben alvast benieuwd naar zondag en de proef met de konijnen (en Eva) die al in beeld waren vorige week.

chicawah.janssen30 mar 2019, 09:42

8153
GDC maakte in het "niet naar Luxemburg" filmpje erg veel gebaren (er werd in andere topics ook al over geschreven) en dat is totaal niet zijn stijl. Het kan niet anders dan dat hij naar bepaalde zaken verwees (cfr. vorig jaar bij de geldkoffers op de luchthaven). En zoals mijn geachte collega zegt: dat ene gebaar doet denken aan een konijntje bij een schaduwspel (al leek het eerder op een hert doordat hij zijn pink en ringvinger niet bij elkaar hield).

De klok: op de TV staat een tikkende wekker. OK, de wekker loop af om hen naar buiten te lokken, maar ze hadden de kandidaten ook op een andere manier het scherm kunnen laten zien.
En dan was er ook nog de smartwatch in aflevering 2.

Ingrids hoed vind ik raar omdat het een zonnehoedje is en ze het draagt in het donker. Aan de beelden over de volgende aflevering te zien, houdt ze het ook aan bij de proef met de verfbom. Wie draagt er nu, behalve Jansen en ik soms, binnen een hoed? Een pet, goh ja, maar een hoed? Kaat heeft ook een zonnehoed maar draagt die niet binnen en in het donker.

En dat dat :albino:
Een :albino: kan (zie vorige posts) op vanalles slaan. Maar de mol vergelijken met een :albino: vind ik zo "gewrongen" dat het zeker ergens op slaat. En dan dat vizier... Ik heb eens een jager een weerloze haas zien afknallen en daar was ik echt niet goed van :cry:

Ik vind de Alice in Wonderland theorie mooi gevonden en eigenlijk ook wel plausibel, maar ik wil liever geen "Rode ridder" en "Malle mergpijp" visioenen...

@Mateo: Ingrid riep inderdaad niet "Oh dear, oh dear, I shall be too late" maar "Een bed! Een bed!!! Ik wil een bed!!!!!" (x97) :mrgreen:

Mateo30 mar 2019, 11:42

870
😂
Ja, Chicawah, het dreunt nog na in mijn trommelvliezen.

Maar even serieus: het is vooral dat overdreven - m.i. grotendeels geacteerde- zenuwachtige gedoe en de veelvuldige herhaling van bepaalde frasen die mij haar meer doen verdenken dan de anderen. Ik denk dat hier veel toneelspel bij komt, omdat Ingrid wel degelijk haar 'cool' kan bewaren in situaties die er echt toe doen, zoals bij de keuze voor de mol. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat een verdeelster van rolluiken veel verdeeld krijgt wanneer ze echt zo nerveus en hyper van persoonlijkheid/karakter zou zijn... hoewel sommige andere kandidaten ook soms gedrag laten zien dat ik niet verwacht van mensen met hun opleiding en professie.
Maar deze reacties zijn vaak juist verklaarbaar door de situaties waarin ze terechtkomen en bovendien net wat minder over the top, beter passend bij de omstandigheden. Om een voorbeeld te noemen: de boosheid van Elisabet als Martijn in het bootje niet meteen doet wat ze wil. Die lijkt mij echt.
De mogelijkheid bestaat dat Ingrid zo overdreven doet om de aandacht op zichzelf te vestigen ('kijk mij eens leuk mollen'), maar momenteel ben ik van dat laatste niet overtuigd.

chicawah.janssen30 mar 2019, 13:05

8153
Ik kan het alleen maar roerend met je eens zijn.

Over Elisabets gestampvoet van colère: zie mijn verdachtenlijstje.

Ingrid zei bij haar sollicitatie dat ze het fantastisch zou vinden dingen te doen die buiten haar comfortzone liggen. Eens niet in een bed slapen lijkt mij zoiets te zijn. Ik kan mij van haar nl. niet voorstellen dat ze een kampeerder is. Zij is van alle deelnemers de enige waarvan je het aannemelijk vindt dat ze per se in een bed wil slapen, dus met het voortdurende (overdreven) gemekker kan alleen zij wegkomen. Handig toch?

remko.sellekaerts30 mar 2019, 14:04

25
Volgens mij is Bas de mol.
Ten eerste is zijn hobby theater. Hij weet dus hoe hij een rol moet spelen, net als Joeri wiens hobby toeneel is.
Toen Bas, Joeri en Bruno bij de oude man waren hadden ze het over de jaren van de dieren. Bas vroeg niet welk dier het in zijn geboortejaar was, maar vraagt hoe je iemand herkent die liegt. Dat heeft volgens mij 2 betekenissen. Mogelijkheid 1 is dat hij niet de mol is en tips zoekt. Mogelijkheid 2 is dat hij de mol is en tips vraagt om erop te letten dat hij dat niet doet. Tijdens aflevering 3 dook er opeens een konijn op. Het jaar 1987 was het jaar van het konijn. Bas is 32 en is dus geboren in 1986 of 1987. Tijdens de leugens van de konijnen had Bas zich het meeste voorbereid door het verhaal van de mixomatose boven te halen. Een mol moet goed voorbereid zijn. Toen Eva werd weggestuurd heb ik GDC minstens 4x een letter horen indrukken van de afvaller. Bas telt 3 letters en valt dus niet af. Aangezien de mol gebrieft is geweest zou ik als mol zijnde bij de sterke gaan. De kandidaten die in de hut moesten slapen met een slang of spin zouden immers serieus nadenken om code rood te zeggen denk ik. Bij de steen kwam Bas onnodig af met balonnen en zaagde hij voortdurend over "de steen".
Conclusie: BAS IS DE MOL

chicawah.janssen30 mar 2019, 15:28

8153
Ik vind je verhaal nogal kort door de bocht, maar het is natuurlijk mogelijk dat je gelijk hebt. Ik denk dat Bas van 1986 is en daar gaat je theorie dan. Bovendien is het niet alleen dat je theorie valt of staat met het jaar van het konijn maar
chicawah.janssen @ Handgebaar Gilles De Coster
Bas had goede research gedaan voor zijn myxomatoseverhaal maar daarom is zijn leugen niet beter dan die van de anderen. Bovendien kon de mol zich niet voorbereiden aangezien hij/zij pas gekozen werd in Vietnam.
GDC heeft inderdaad bij Eva's rode scherm een korte naam ingetikt. Enkele mensen op het forum hebben de toetsaanslagen geteld en het waren er inderdaad maar een stuk of 4, misschien 5. Als je rekening houdt met de shifttoets en/of de enter, kan de ingetikte naam gerust Bas zijn hoor:
koen.willen @ Afl 3 - Het rode scherm van Eva

chicawah.janssen30 mar 2019, 20:15

8153
Mateo schreef:Indien Ingrid haar zonnehoedje met een reden, lees: als verwijzing naar The Mad Hatter heeft opgezet 's avonds, dan lijkt me opzet/voorkennis in het spel.
Maar voor hetzelfde geld had ze gewoon zin om een gek hoedje op te zetten, kan natuurlijk ook.

Even off topic: voor mij waren het witte konijn en de klokken wel reden om deze https://www.youtube.com/watch?v=sxKAprtLh7M
en deze https://www.youtube.com/watch?v=rL3AgkwbYgo nog eens te herbeluisteren. Vooral van de laatste zijn zowel muziek als lyrics erg goed. En de tekst van de eerste verwijst naar het boek Alice in Wonderland. :mrgreen:
Jij linkt meer aan het hoedje dan ik.
Een wit konijn associeer ik spontaan met een goochelaar en een goochelaar met een hoed. De goochelaar heeft in zijn hoed een wit konijn dat hij tevoorschijn tovert.
En toen zag ik Ingrid die in het donker een zonnehoed draagt. Wat zit er in die hoed? Zijzelf. Is zij het :albino: en dus de mol?
Simplistisch natuurlijk :mrgreen:

gejan31 mar 2019, 00:41

28
Alice in Wonderland vind ik mooi gevonden maar mijn twijfel blijft of ze Ingrid dus gebrieft hebben als ze de mol is over het verhaal van Alice? Of ze hebben alleen gezegd dat ze een hoed op moest zetten maar dat lijkt me sterk zonder uitleg. Ze is pas gekozen in Vietnam dus heeft zich niet kunnen voorbereiden, Ik ken de titel van het boek maar weet er verder niets van. Dus ik geloof eerder in de politieke of andere uitleg van het wit konijn. Als Alice een rode draad is dan heb ik iets gemist in aflevering 1 en 2. Maar wie weet worden we zondag meegetrokken in het konijnenhol :mrgreen:

chicawah.janssen31 mar 2019, 08:48

8153
Ze kunnen Ingrid gevraagd hebben een hoedje te dragen met de mededeling dat alles rond konijnen draait en er een hint moest zijn naar een wit konijn.
Dat is geen heel lange en moeilijke uitleg.

billie.holiday31 mar 2019, 09:51

462  Bert
gejan schreef:Alice in Wonderland vind ik mooi gevonden maar mijn twijfel blijft of ze Ingrid dus gebrieft hebben als ze de mol is over het verhaal van Alice? Of ze hebben alleen gezegd dat ze een hoed op moest zetten maar dat lijkt me sterk zonder uitleg. Ze is pas gekozen in Vietnam dus heeft zich niet kunnen voorbereiden, Ik ken de titel van het boek maar weet er verder niets van. Dus ik geloof eerder in de politieke of andere uitleg van het wit konijn. Als Alice een rode draad is dan heb ik iets gemist in aflevering 1 en 2. Maar wie weet worden we zondag meegetrokken in het konijnenhol :mrgreen:
Ik denk dat ze volgende keer een konijne(pijp) in haar mond heeft. :mrgreen:

chicawah.janssen31 mar 2019, 10:04

8153
Billie 😂 😂 😂
En een wortel in... Eh...

Devis01 apr 2019, 08:47

5  Anke
Was het in de aflevering nu eigenlijk duidelijk welk getal het juiste konijn nu had? Zou ook iets kunnen toevoegen aan de konijnentheorie. Vind toch dat die konijnen nu toch een veel te prominente rol hebben om geen tip te bevatten :3 Hoewel het feit dat iemand al dan niet in dat jaar geboren is wel niet echt plausibel is gezien het kiezen van de mol pas later gebeurde. Ben toch meer fan van de Alice in Wonderland-theorie dan. Of van het Jaar van de Kat (Ka[s]a[/s]t?), gezien dat nog specifiek met Viëtnam te maken heeft.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7