Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Moldedju16 apr 2019, 14:16

507  Yens
Wacht, ik had niet goed gekeken;
Er zitten meerdere verschillen in de originele versie van verleden week en wat ze in de trailer laten zien:
In de trailer hebben ze het volgende gedaan:

1. Shot van Kaat die boog aanspant. Axel roept "Dat is hem". Ondertiteling "Dat is hem"
Versus vorige aflevering: shot van Kaat die boog aanspant. Axel roept "Dat is hem". Ondertiteling "Dat is het"
2. De tafel en een pijl die door de lucht vliegt over tafel. Ondertitel: "Dat is hem", 3 op bord verandert in 2
Versus vorige aflevering: geen ondertiteling, ander shot gezien de pijl op de grond voor tafel valt, of 3 verandert in 2 op het bordje kan ik niet zien, ik denk het niet
Het shot dat ze tonen is nu van Kaat haar 2de pijl die over tafel schiet (ook hier 3 verandert in 2, gezien er bovenaan altijd van die pijltjes stonden om het aantal resterende pijlen aan te geven)

Dus, wie van 3 naar 2 verandert. Dat is hem!

Frolva16 apr 2019, 14:27

2204
Gelet op de context is het m.i. logischer dat Axel zegt: "Dit is het" (eerder dan "Dit is hem").
Hij geeft immers 'commentaar' op de houding die Kaat aan neemt voor ze schiet (ellenboog iets meer naar achter).

Maar dat verklaart de #2 natuurlijk nog niet ...

Moldedju16 apr 2019, 14:32

507  Yens
Sowieso hebben ze het veranderd ...

chicawah.janssen16 apr 2019, 14:34

8153
Suspicioussssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan kan het toch alleen maar een hint zijn. Het probleem is: naar wie? Kaat of Axel? Grrr, dat zijn nou net mijn 2 verdachten.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 16 apr 2019, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Frolva16 apr 2019, 14:35

2204
Moldedju schreef:2. De tafel en een pijl die door de lucht vliegt over tafel. Ondertitel: "Dat is hem", 3 op bord verandert in 2
Versus vorige aflevering: geen ondertiteling, ander shot gezien de pijl op de grond voor tafel valt, of 3 verandert in 2 op het bordje kan ik niet zien, ik denk het niet
Het shot dat ze tonen is nu van Kaat haar 2de pijl die over tafel schiet (ook hier 3 verandert in 2, gezien er bovenaan altijd van die pijltjes stonden om het aantal resterende pijlen aan te geven)
Kan je dit stukje wat nauwkeuriger omschrijven? ('t Komt écht op de details aan, nu :mrgreen: ).
Zo is het mij niet altijd duidelijk wat je met "vorige aflevering" of "nu" bedoelt. :oops:

Moldedju schreef:Sowieso hebben ze het veranderd ...
De ondertitels? Inderdaad.
Maar volgens mij worden de intro's (soms) 'apart' ondertiteld. Zo was er (bij mij) ook eens verwarring over wat Elisabet tegen Martijn zei aan de telefoon bij de kook/torenbouw proef. (Iemand had iets verdachts gevonden in het gesprek dat werd getoond in de intro, maar dat was anders (korter) dan het gesprek dat werd getoond tijdens de aflevering.)

chicawah.janssen16 apr 2019, 14:40

8153
Wat heeft dat nu voor zin?

Jay-Lo16 apr 2019, 14:42

1690  Sven
In de aflevering zegt Axel: dat is hem, maar wordt ondertiteld als: dat is het. Wijst natuurlijk op Axel die aangeeft dat deze pijl de juiste zal zijn.
In de intro wijst het op de mol. Axel zegt eerst: ge hebt hem gevonden, godv…, ge hebt hem! naar Bruno toe, dan zegt hij: dat is hem. Kaat is in beeld bij het boogschieten. Kaat trekt het bedrag eraf en zegt: jammer.
Daarna Bruno met zijn mopje: black-white, black-white, boem
And the winner today is Mr Bas. Bij de woorden van Gilles: jullie gaan zo meteen vijandelijk gebied in, Joeri die lacht, en uiteindelijk Elisabet die Bas aanspreekt over wat hij daar vast heeft (vrijstelling)

Daarna volgt een 2de voorstelling waar we de volgende beelden krijgen: Bas springt van de kraan, Bruno krijgt slaag (vovinam), Axel roeit, Joeri trekt zich op aan de boot, Kaat wordt afgeschoten en Elisabet vuurt een pijl af.
Bruno is hier 3 en wordt in het volgende filmpje 2 en valt af.

chicawah.janssen16 apr 2019, 14:46

8153
Al die mogelijkheden!
Zouden ze dan ook gehint hebben naar alle vorige afvallers? Ik dacht dat ze er alleen hints in staken naar de mol, maar dit jaar lijken de rare uitspraken en gebaren van GDC te verwijzen naar proeven die zullen volgen. Om helemaal tureluut van te worden! :roll:

Ik vind het vervelend dat ik niet mee kan zoeken (ik zit op mijn werk).

Moldedju16 apr 2019, 14:55

507  Yens
Frolva schreef:Kan je dit stukje wat nauwkeuriger omschrijven? ('t Komt écht op de details aan, nu :mrgreen: ).
Zo is het mij niet altijd duidelijk wat je met "vorige aflevering" of "nu" bedoelt. :oops:

De ondertitels? Inderdaad.
Maar volgens mij worden de intro's (soms) 'apart' ondertiteld. Zo was er (bij mij) ook eens verwarring over wat Elisabet tegen Martijn zei aan de telefoon bij de kook/torenbouw proef. (Iemand had iets verdachts gevonden in het gesprek dat werd getoond in de intro, maar dat was anders (korter) dan het gesprek dat werd getoond tijdens de aflevering.)
Misschien zelf ook even kijken. Met 2 zie je altijd meer 😉 Conclusie is dat ze in de trailer hetvolgende gebruiken:
- beeld van Kaat bij pijl 1 die ze afschiet: Kaat in beeld met pijl en boog. Commentaar van Axel is "dat is hem" ook in de ondertitels.
- beeld van de tafel met vruchten waarbij de 2de pijl van Kaat door de lucht schiet (die vliegt eigenlijk ook wel een beetje raar). Op het bordje is hierbij de 3 veranderd in de 2 en is een andere ondertiteling gezet. "Dat is hem"

Wat ik dus niet weet is of de verandering van de 3 naar de 2 op het bord ook al in de echte aflevering zat. Daarvoor is mijn beeld niet scherp genoeg...

Jay-Lo16 apr 2019, 14:58

1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Al die mogelijkheden!
Zouden ze dan ook gehint hebben naar alle vorige afvallers? Ik dacht dat ze er alleen hints in staken naar de mol, maar dit jaar lijken de rare uitspraken en gebaren van GDC te verwijzen naar proeven die zullen volgen. Om helemaal tureluut van te worden! :roll:

Ik vind het vervelend dat ik niet mee kan zoeken (ik zit op mijn werk).
Jazeker, Liesbeth zit in de eerste al puffend op de grond terwijl al de anderen werden voorgesteld tijdens een proef of selectie.
In de tweede zegt Bruno: wat is onze zwakste schakel, Ingrid komt in beeld.
Bij Martijn zie ik het niet eerlijk gezegd, hij zegt wel teleurgesteld: we hebben niets van geld.
Eva komt in beeld, Bruno zegt: 't Is duidelijk dat we ze niet terugwillen. Axel zegt dan: Wa!?, daarna weer Eva die zegt: dan ga ik voor pasvragen, en de bom ontploft.

Frolva16 apr 2019, 15:02

2204
Verder onderzoek wees uit dat (volgens mij) het bordje dat wordt getoond in de intro van aflevering 6 (#2) hetzelfde bordje is dat in beeld komt wanneer Kaat tijdens aflevering 5 haar tweede pijl afschiet (#3).

De pijl gaat er immers op dezelfde wijze naast en maakt na de tafel een omwenteling.

Ter verduidelijking:

Uit aflevering 5 tijdens de proef, de tweede pijl van Kaat (pijl = verticaal links naast de linkse vrucht):
Afbeelding

Uit de intro van aflevering 6 (pijl = verticaal links naast/achter de linkse vrucht):
Afbeelding

Ik zie op het eerste #3 en op het tweede #2 staan. Maar is er iemand die een duidelijker / scherper beeld heeft van de intro van aflevering 6 (van aflevering 5 weten we zeker dat er #3 stond).

In elk geval: héél knap opgemerkt Math! 👍🏻

Moldedju16 apr 2019, 15:13

507  Yens
Het is omgekeerd toch? Van de trailer weten we zeker dat er 2 staat.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14