Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Frolva25 apr 2019, 11:36

2204
Moldedju schreef:Komaan Frolva 😲
- Bij alle vorige selecties zien we altijd de reflectie van de kandidaten. Hier bij 1 scherm dan plots niet, heel even, dus subtiel (we zijn hier niet bij widm Nederland). Alleen bij 1 scherm, nergens anders. Dat moet een bewust vooraf genomen beeld zijn. Wat ze nog nooit gedaan hebben.
- Tegelijkertijd noemt Gilles voor de eerste keer niet duidelijk de naam van diegene die gaat ingetikt worden.
- En hij kondigt op voorhand ook aan dat "dat de plaatsen duur zijn"

Als dit geen hint is, kijk ik volgend jaar geen seconde meer naar de mol :oops: :oops: :oops:
OK, OK, ik doe mee! :mrgreen:

Wat mij doet ... euh sorry ... DEED twijfelen is dat er ook bij anderen eerder/later opgenomen beelden worden tussen gemonteerd. Zoals - in dezelfde eliminatieronde - bij Joeri en Kaat.
Dat zijn blijkbaar beelden van de laptop van GDC (zo schreef iemand terecht, en dus anders als bij Axel), maar ook niet opgenomen tijdens de eigenlijke eliminatieronde (toch?).

Maar goed, het is dus een verborgen hint naar ... mol Axel. :mrgreen:

Zijn naam wordt ingetypt en je ziet twee lege stoelen; de stoelen van de twee die hij nog met lege handen naar huis gaat sturen: de afvaller van volgende week en de verliezend finalist.
Wie de winnaar wordt weten we nu ook: Bas, want dit komt close-up in beeld.

Proficiat Bas! :joker:

😉

Klaartje25 apr 2019, 11:42

2245  Uma
Ja, die uitspraak in afl. 2 snap ik ook wel, dat is het principe van het spel: eentje is zeker dat hij blijft, de negen kandidaten zouden allemaal wel eens het risico lopen om naar huis te worden gestuurd.

Maar dan nog is dat toch geen sluitende verklaring voor die twee lege stoelen die je ziet in reflectie. Er is een link, maar voor mij te zwak, en als uitleg voor mij totaal onbevredigend.

Moldedju schreef:Aflevering 2, eerste exitprocedure zegt Gilles het volgende:
"En voor één van jullie is alles plots veranderd.
Eén van jullie weet nog maar net dat hij of zij hier vanavond rustig kan zitten. Zonder stress.
Want de mol kan nooit naar huis gestuurd worden.
De negen anderen. Dat is een ander verhaal."

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Klaartje op 25 apr 2019, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

chicawah.janssen25 apr 2019, 11:43

8153
Frolva schreef:je ziet twee lege stoelen; de stoelen van de twee die hij nog met lege handen naar huis gaat sturen: de afvaller van volgende week en de verliezend finalist.
Dat klopt toch niet. Op dat moment zat Kaat er nog bij. Worden dus naar huis gestuurd: Kaat en diegene die nu zondag afvalt. Blijven over: de mol, de winnaar en de verliezer. En de lege stoelen die voor hen klaarstaan voor de finale kregen we in de eerste aflevering te zien. 🙂

Ik moet wel toegeven dat ik niet echt in deze hint geloof.

Frolva25 apr 2019, 11:48

2204
chicawah.janssen schreef:Dat klopt toch niet. Op dat moment zat Kaat er nog bij.
Verdorie! :mrgreen:

Maar van Kaat was het lot op dat moment al bezegeld.
In de reflectie van een beeldscherm is trouwens de toekomst te zien, zo leerde ik recent!

Ben je terug mee? :mrgreen:

chicawah.janssen25 apr 2019, 11:52

8153
Ik vertrouw meer op de glazen bol van madame Esmeralda :mrgreen:

Moldedju25 apr 2019, 12:04

507  Yens
Klaartje schreef:Ja, die uitspraak in afl. 2 snap ik ook wel, dat is het principe van het spel: eentje is zeker dat hij blijft, de negen kandidaten zouden allemaal wel eens het risico lopen om naar huis te worden gestuurd.
Maar dan nog is dat toch geen sluitende verklaring voor die twee lege stoelen die je ziet in reflectie. Er is een link, maar voor mij te zwak, en als uitleg voor mij totaal onbevredigend.

Dat begrijp ik. Ik vond die labyrint uitleg zelf destijds ook onbevredigend. Maar ik was toen fout :oops:
Nu misschien ook hoor, dat zullen we binnen 3 weken weten bij de eindaflevering 😃
Of volgende week al, als er plots een andere grote onweerlegbare hint inzit.
Ook al kunnen we nu reeds met zekerheid stellen dat een hint nooit voor iedereen onweerlegbaar en bevredigend zal zijn, totdat het in de eindaflevering is getoond 😉

marc.roose25 apr 2019, 12:26

193  Sven
Wat ik eigenaardig vond was dat er maar 2 stoelen zichtbaar zijn in de weerspiegeling (volgens de opstelling van de stoelen zouden we er toch minstens 3 moeten zien).

Toen ik dit aandachtig aan't bekijken was , dacht ik op te merken dat hetgeen achter de schermen verschillend was.
Dat kan natuurlijk door verschillende camera standen of inzoomen.... maar ik heb de indruk dat achter het scherm met de lege stoelen een foto (poster) gehouden wordt .Als ik de rechterkant bekijkt zie ik precies de rand van een poster die een beetje gebold staat.

Afbeelding

Afbeelding

Cedric25 apr 2019, 12:36

2834  Uma
Die gebolde rechterkant is een boom waar een spot op schijnt.
Dat beeld met lege stoelen is volgens mij gewoon iets eerder op de avond geschoten toen ze nog de stoelen aan het zetten waren of zo.

masterveecee25 apr 2019, 12:42

3547  Sven
BeaVer schreef:Ik zie de stoelen ook, maar ik zie ook een stuk van het statief waar de camera op staat.

Dat statief staat er niet vooraf of tijdens, dus het zou mij niet verwonderen dat dit gewoon een shot is van het scherm in een andere hoek. Misschien gebeurde er net op dat moment iets die ervoor zorgde dat het beeld voor enkele seconden niet meer bruikbaar was, waardoor er nieuwe beelden moesten komen.

Ik zou geloven dat het een hint is als het bij elke eliminatie aan bod zou komen.
bijvoorbeeld, telkens wanneer ze Axel intypen, want Axel is de mol en gaat daardoor nooit naar huis (sorry voor mijn widm-referentie), dus in theorie zou hij op het alleen overblijven, hence de lege stoelen.
Yep
Afbeelding
en die is er niet als de kandidaten er zijn
Afbeelding

marc.roose25 apr 2019, 12:46

193  Sven
en toch vind ik dat de achtergrond verschillend is ......

chicawah.janssen25 apr 2019, 13:12

8153
Waarschijnlijk staat er maar 1 stoel. Maar we hebben er ons zodanig scheel op gekeken dat we er 2 zien :blackeye:

Frolva25 apr 2019, 13:38

2204
marc.roose schreef:en toch vind ik dat de achtergrond verschillend is ......
De achtergrond is inderdaad 'verschillend' omdat er uit een iets ander hoek wordt gefilmd en de belichting anders is/lijkt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13