Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

chicawah.janssen02 apr 2019, 11:29

8153
Maar zelfs lassers dragen kloeke botinnekes zenne!

BogersAsset02 apr 2019, 14:34

65
Moldedju schreef:Wat je weergeeft zijn de gesprekken waarin ze hun angst voor konijnen faken. Daar zijn ze aan het liegen.
In de mobilhome kregen ze de opdracht om dit te gaan doen bij het selectiegesprek en werd er gepeild naar hun echte angst voor konijnen. Eva en Axel zien we hier niet.
We weten niet of àlle kandidaten daar aan het liegen zijn.. Bv. van Eva en Axel bestaat er geen fragment waarin hun gevraagd wordt te liegen over konijnen tegen het productieteam...

BogersAsset02 apr 2019, 16:39

65
Ik ben nog even verder gaan kijken naa de Alice's Adventures in Wonderland en het lijkt me wel mogelijk dat alle referenties die opgevangen worden (witte konijnen, klok, 'queen of hearts' etc.) te situeren zijn binnen dit boek (net zoals er in vorig seizoen van alles te vinden was met de bijbel en het katholieke geloof).

Nu wil ik niet zeggen dat hierdoor de mol te ontmaskeren valt mààr zou het niet kunnen dat de drie mensen die gesprongen hebben de mol-kandidaten waren en dat dit de referentie is naar Alice die in het konijnhol springt en zodoende aan haar avonturen 'als mol' begint? Ik herinner me wel dat Bas, Joeri en Liesbeth gesprongen hebben als ik me niet vergis?

Deze theorie zou dan kunnen leiden tot Bas of Joeri als mol. Het past ook bij de idee dat àlle kandidaten op voorhand de nodige mol-capaciteiten hadden en dat er doorheen de eerste aflevering (niet obv gedragsanalyse maar louter op het feit van 'springen ze of niet') 3 kandidaten uitkwamen. Het enige wat daaruit voorvloeit is dat de makers weinig tot geen invloed hadden op wie de mol ging worden (aangezien 5 kandidaten bij het jongleren al wegvallen) en dat er mogelijks meer dan 3 (als er meer sprongen) of geen mogelijke mollen (als niemand sprong) waren...

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de proeven zélf wel allemaal een link hebben met het verhaal maar dat de mol zelf eerder onrechtstreeks te linken is met dit thema. Dit lijkt me echter een pak moeilijker aangezien er op voorhand geen mol gekozen was (en de drie pas geselecteerd werden tijdens de eerste aflevering). Het thema zou dan dus logischerwijs te linken moeten zijn aan àlle kandidaten waardoor onze zoektocht sowieso niets zal opleveren :p.

Ik heb dus ook nog eens wat stukjes van de eerste aflevering herbekeken om beter te luisteren naar wat GDC precies zegt enzo en dit viel mij op:

- Tot net voor de tweede opdracht (met de schermen) vermeld hij nergens dat er 3 mogelijke mollen waren.
- àlle deelnemers (maar misschien ook nog meer?) kregen opdrachten (jongleren, liegen over de konijnenangst...) om zich voor te bereiden op het 'mol' zijn. --> Hierdoor konden de makers al een goed beeld krijgen over hoe ze zich gedragen etc., kandidaten zullen wrs ook wel dagboeken hebben moeten bijhouden of ze het aankonden van stress enzo.

- Ze krijgen allemaal telefoon dat ze de mol niét zijn
- Voice-over: Na de moltesten in België hebben we 3 mogelijke mollen geselecteerd. Drie kandidaten die we de zware taak zouden toevertrouwen. Maar om nu de mol te kiezen, willen we hen aan een ultieme test onderwerpen. En die test gebeurt natuurlijk hier, in Vietnam, onder de zoekende ogen van de andere kandidaten. Drie kandidaten krijgen nu 'jij wordt misschien de mol' te lezen.

Nu dat laatste lijkt me wel belangrijk aangezien we ervan uitgaan dat GDC nooit liegt (tenzij hij dit aangeeft). 'Na de moltesten in België' is heel breed en specifieert niet óf die moltesten belangrijk waren, noch dat de beslissing vooraf of in België genomen zou zijn, enkel dat 'we' (?) de drie geselecteerd hebben. Ook zou het kunnen dat de ultieme test de bungeesprong was (onder de zoekende ogen van de andere kandidaten).

Niets wat GDC letterlijk zegt sluit dus uit dat de molkandidaten geselecteerd zijn op basis van hun 'vermogen' om zich ergens in te smijten, in het diepe te springen als het ware 😃

chicawah.janssen02 apr 2019, 19:11

8153
De helft van de kandidaten moest niet springen en kreeg dus niet de kans zich hier te bewijzen.

anja.mathijs02 apr 2019, 19:13

391  Uma
De andere kandidaten konden zich bewijzen met jongleren?

chicawah.janssen02 apr 2019, 19:26

8153
Ook dat niet. Joeri bv. heeft zowel gesprongen als gejongleerd. Eva moest niet springen en heeft ook niet gejongleerd.

Gillesisdemol02 apr 2019, 22:19

373
Jansen schreef:Ik denk dat eerder de link met het bedrijf "Caterpillar" hier bedoeld wordt 😉.
Joeri de ploegbaas en een firma die grote machines bouwt.
Toch gaat die vergelijking ook niet op. Joeri is een lasser en is dan waarschijnlijk nu ploegbaas in een bedrijf waar lassers werken.
Dat moet me denken aan 2016, met de hints naar het bedrijf (Unilever) waar Gilles toen voor werkte als brand manager.

chicawah.janssen03 apr 2019, 07:18

8153
Waren er toen hints naar Unilever?

BogersAsset03 apr 2019, 10:35

65
chicawah.janssen schreef:De helft van de kandidaten moest niet springen en kreeg dus niet de kans zich hier te bewijzen.
Dat is waar maar gezien de kandidaten àllemaal geselecteerd werden omdat ze de nodige mol kwaliteiten hadden, is dat gewoon jammer voor de 5 kandidaten en niet noodzakelijk een 'risico'...

De reden waarom er voordien geen mol gekozen werd was denk ik
1) publiciteit
2) innoverend
3) het past in de thematiek van afleveringen?

't is maar een bedenking eh omdat de makers (denk ik) als ze het nieuwe seizoen voorbereiden ook wel een beetje de samenhang van het seizoen proberen te behouden door te kiezen voor een bepaalde thematiek of iets dergelijks. Soms wordt dat gekozen adhv de mol maar ook niet altijd denk ik? Ik was vorige seizoenen niet zo mollotig dus kan het me niet direct herinneren :p.

chicawah.janssen03 apr 2019, 10:43

8153
Alle kandidaten zagen het zitten om de mol te zijn, maar slechts 3 van hen zagen de makers als potentiële mol en van die 3 werd er uiteindelijk 1 gekozen.
Zo heb ik het begrepen uit de uitleg van GDC.
Ik denk dat ze bij het jongleren en het springen het gedrag van die 3 bestudeerd hebben en dat dat ook meegespeeld heeft bij de schermen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7