Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Moldedju17 apr 2019, 12:36

507  Yens
Wat daarnaast ook opvallend is zijn de opdracht en de titel:
"Vuur maken" en "oriëntatie" als survivall skill zijn natuurlijk logisch. En dat doen ze ook letterlijk in de opdracht.

Maar dan komt opdracht 3. "jagersinstinct" dat had dan toch "boogschieten" of "raak schieten" kunnen zijn in lijn met de andere opdrachten? Er staat ook niet "jachtinstinct" maar "jagersinstinct". Bovendien moeten ze dan nog fruit doormidden schieten? Hoe kan je daarmee overleven ....
En dan verandert die 3 in een 2:
2 jagers? Vlak voordien zien we Axel en Bruno "jagen", is dat dan een omgekeerde tip? Dat zij jagers zijn en niet de mol? Er staat zelfs "survival skill # 2 : jagersinstinct".
Zijn dit de twee volgende die gekilled worden? Dan ligt Axel er uit volgende week ...

brecht.driesschaert17 apr 2019, 14:53

26
Misschien is dit helemaal geen tip naar de mol, maar naar de 3 'misschien-schermen'. Het zou me namelijk niet verwonderen moesten de makers ook tips verborgen hebben die hiernaar verwijzen, zodat wij op voorhand al de 3 'misschien-schermen' kunnen ontmaskeren.
Misschien verwijst de 3 (aflevering 5) die verandert naar een 2 (aflevering 6) dus wel gewoon naar het feit dat er vanaf aflevering 6 nog maar 2 'misschien-schermen' in het spel zitten, en dat de persoon die afviel op het einde van aflevering 5 (Eva), dus één van de 'misschien-schermen' was.

Edit: Even m'n eigen denkpiste in vraag stellen: bij het hangen van die bordjes konden ze nog niet weten dat Eva naar huis moest... Godverdoezje, daar gaat m'n theorie :roll:

chicawah.janssen17 apr 2019, 15:03

8153
De 3 werd achteraf bij de montage aangepast naar een 2 dus het kan wel.
Maar ik denk niet dat het te maken heeft met de misschien-schermen en ik denk ook niet dat Eva een misschien-scherm had.

Social17 apr 2019, 16:32

353  Uma
Werd het al gepost dat bij aflevering 2 je het shot te zien krijgt van Axel die zegt "Man dit is hoog, dit is heel hoog" en dat dit in aflevering 2 is "Man, dit is hoog, Dit is heel erg"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben 100% prijs
Laatst gewijzigd door Social op 17 apr 2019, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Frolva17 apr 2019, 16:58

2204
Knap speurwerk Social!

Maar wat mogen we daaruit concluderen?

Ik vrees niet meer dan dat voor de intro's de beelden wat anders worden gemonteerd en dus ook ondertiteld (met soms een foutje erin of eruit).

Holmes17 apr 2019, 16:59

395
Hebben we in een vorig seizoen ook niet een hele discussie gehad over verschillende versies van plannen met struisvogeleieren, maar die achteraf blijkbaar gewoon montagebewerkingsfouten bleken te zijn?

BeaVer17 apr 2019, 17:01

1293  Uma
2 ondertitelaars? 1 voor de trailers, de andere voor de afleveringen?

Social17 apr 2019, 17:03

353  Uma
Afbeelding

chicawah.janssen17 apr 2019, 17:08

8153
Holmes schreef:Hebben we in een vorig seizoen ook niet een hele discussie gehad over verschillende versies van plannen met struisvogeleieren, maar die achteraf blijkbaar gewoon montagebewerkingsfouten bleken te zijn?
Nee.
Dat was 2 jaar geleden. 😛

Cedric17 apr 2019, 17:16

2834  Uma
Maar allé... Dit is toch allemaal toch niet uitzonderlijk???? :?
Kijk 2 keer naar exact dezelfde film of aflevering van een serie op tv en de ondertiteling zal telkens iets anders zijn.
En al zeker als er ge-edit werd.

Hier zit je met aflevering 1 bijvoorbeeld en dan worden daarvan enkele beelden opnieuw gebruikt in aflevering 2. Maar voor aflevering 1 was iemand anders verantwoordelijk voor de ondertitelingen dan bij aflevering 2. En dan is het toch normaal dat enkele zaken verschillen?

Het is niet zo dat er maar 1 iemand ALLE ondertitelingen doet hé. Meestal wordt in de aftiteling op het einde van een uitzending de naam gegeven van diegene die de ondertiteling voor zijn/haar rekening nam. Ik heb er nu niet op gelet bij De Mol, maar bij andere programma's én bij films heb ik dit al gezien.

En je denkt toch niet dat men bij het ondertitelen van aflevering 2 nog snel even aflevering 1 erbij zal gaan nemen om zeker 100% hetzelfde te kunnen schrijven?
Bij programma's waar de ondertiteling ook een vertaling is, valt dit zelfs nog veel meer op.
Ik zie die ondertitelaars al afkomen zo van "Volgende vrijdag 'Gladiator' ondertitelen? Ok, dan zal ik eerst even 'Gladiator' bekijken met de ondertitels van iemand anders zodat ik dan gewoon klakkeloos kan kopiëren.". NEVER GONNA HAPPEN.

Social17 apr 2019, 17:18

353  Uma
Afbeelding

Afbeelding
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14