Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

rucogo18 dec 2018, 19:09

 57
ik heb rap een betere versie gemaakt van de verborgen afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 dec 2018, 19:13

 2354  Uma
brecht.demeulenaere schreef:Als je een audio spectogram maakt van het geluid van het filmpje krijg je volgende afbeelding trouwens:

Afbeelding

Lijkt me redelijk duidelijk waar het zal zijn dan?
Wow!!! Good job, Brecht!
We zij n weer goed begonnen. Heel toffe hint om mee te beginnen!
Gebruikersavatar

marc.koenen18 dec 2018, 19:46

 122
De jacht is terug begonnen.In Vietnam lusten ze hond,maar zouden ze ook mollen eten?
Gebruikersavatar

rucogo18 dec 2018, 20:32

 57
ik denk dat ik 3 keer iemand iets hoor opschrijven ofzo als ik goed luister
Gebruikersavatar

masterveecee18 dec 2018, 22:28

 3547  Sven
rucogo schreef:ik denk dat ik 3 keer iemand iets hoor opschrijven ofzo als ik goed luister
Al een groot half uur bezig met het geluid te bekijken en de filteren, maar er komt niet direct iets zinnigs naar boven. Toch bij mij niet 🙂
Gebruikersavatar

brecht.demeulenaere18 dec 2018, 23:44

 16
james.swaenepoel schreef:Brecht, hoe kwam je er op om een spectogram te maken?
Je kan dit trouwens hier doen: https://academo.org/demos/spectrum-analyzer/

Denk dat ik me dit jaar ook eens ga bezighouden met de hints! :mrgreen: :mrgreen:
Kheb dat al eens een paar jaar geleden zien gebruikt worden in een zoektocht op reddit iirc, en die manier was wat blijven hangen blijkbaar... Het is ook het enigste wat ik zou geprobeerd hebben, voor de rest ken ik eigenlijk echt niets van audio en frequenties enzo
elisabeth.dekeersmaeker schreef:Brecht welk programma heb je hiervoor gebruikt? Ik heb het geprobeerd in Praat en kreeg iets gelijkaardigs, maar niet in kleur.
http://convert.ing-now.com/audio-spectrogram-creator/

Al vond ik de y-schaal niet al te goed daarop (anderen hebben die hier gelukkig al wat beter gemaakt 😃), die moet wss log-scale ofzo zijn. Maar dat kon ik niet aanpassen op die site, en ik was al wat moe op dat uur om nog een ander programma te zoeken 😛
Gebruikersavatar

ONBEKEND21 dec 2018, 14:23

 
Ik heb in Audacity ook een spectrogram gemaakt. Na wat te spelen met de instellingen viel mij iets op wat hier nog niet geplaatst is. Er staan namelijk nog twee letters verstopt in het spectrogram: XK. Misschien zijn dit initialen?
Afbeelding

EDIT: bij nader inzien is dit gewoon een reflectie in het spectrogram van de letters eronder (de zogenaamde harmonischen denk ik)
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 dec 2018, 11:11

 2354  Uma
wouter.scheepmans schreef:EDIT: bij nader inzien is dit gewoon een reflectie in het spectrogram van de letters eronder (de zogenaamde harmonischen denk ik)
Dus geen hint?
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 dec 2018, 21:10

 2354  Uma
Ik was nog eens het filmpje aan het bekijken en nu zag ik dat Gilles soms cijfers uitbeeld; hieronder screenshots in de juiste volgorde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan zie je: 01510. Ik ben aan het zoeken, maar voorlopig nog niks gevonden...
Het is wel een postcode in Massachusetts, maar het gaat al door in Vietnam. Dus waarschijnlijk is dit niks..
Gebruikersavatar

james.swaenepoel29 dec 2018, 21:43

 4
Kan ook 3, 1, 5, 1, 0 zijn.

Ofwel: 31/5/10

Hoewel dat geen logische datum is...
Gebruikersavatar

niki.devos30 dec 2018, 12:42

 6
Het kan ook een binaire code zijn.
00110 > 6
of 01100 > 12
Gebruikersavatar

rucogo30 dec 2018, 21:26

 57
en die andere persoon die in het begin even voor gilles staat. zou dat de mol kunnen zijn