Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju08 mar 2019, 10:17

 507  Yens
Amai, mannekes. Ik dacht. Ik zal nog eens gaan kijken of er al iets op het forum staat 🙂
Maar het is hier natuurlijk al lang begonnen. En hoe !!!
Proficiat voor het vinden van al de namen ! Top gedaan ! Sommigen waren misschien gemakkelijk maar er zaten er tussen die ik zelf echt zou gevonden hebben 😉 En zeker niet zo snel !
En ook proficiat aan de makers. Goed gezien om er onmiddellijk hints in te steken die leiden naar iets wat we toch gingen weten. Iedereen staat weer op scherp !!!
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 mar 2019, 11:30

 2354  Uma
Moldedju schreef:Amai, mannekes. Ik dacht. Ik zal nog eens gaan kijken of er al iets op het forum staat 🙂
Maar het is hier natuurlijk al lang begonnen. En hoe !!!
Proficiat voor het vinden van al de namen ! Top gedaan ! Sommigen waren misschien gemakkelijk maar er zaten er tussen die ik zelf echt zou gevonden hebben 😉 En zeker niet zo snel !
En ook proficiat aan de makers. Goed gezien om er onmiddellijk hints in te steken die leiden naar iets wat we toch gingen weten. Iedereen staat weer op scherp !!!
Welkom terug, Moldedju! We hebben je gemist 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje08 mar 2019, 20:32

 2245  Uma
Moldedju schreef:Amai, mannekes. Ik dacht. Ik zal nog eens gaan kijken of er al iets op het forum staat 🙂
Maar het is hier natuurlijk al lang begonnen. En hoe !!!
Proficiat voor het vinden van al de namen ! Top gedaan ! Sommigen waren misschien gemakkelijk maar er zaten er tussen die ik zelf echt zou gevonden hebben 😉 En zeker niet zo snel !
En ook proficiat aan de makers. Goed gezien om er onmiddellijk hints in te steken die leiden naar iets wat we toch gingen weten. Iedereen staat weer op scherp !!!
Insgelijks! Straf wat de forummers hier al weer gevonden hebben.

Alle mogelijke codetalen zijn hier al gepasseerd, van morse, over braille, Rozenkruisersalfabet, streepjescodes tot binaire codes, you name it.

Nu gaat iedereen alle afleveringen uitpluizen op zoek naar dergelijke verborgen cryptische boodschappen in morse, braille en al de rest. En overal streepjescodes, er gaan er hier zot worden, vrees ik.

En straks blijkt er open en bloot, in volledige transparantie in elke aflevering een bordje in beeld te komen met daarop de boodschap "X is de mol". Niemand die dat dan gelooft, natuurlijk, ah neen, want iedereen is op zoek naar verborgen hints en geëncrypteerde boodschappen. 🙂
Gebruikersavatar

gejan19 mar 2019, 10:09

 28
LVE schreef:Jup, dit is Eva
Zou Eva de mol kunnen zijn omdat dit de plaats is waar ze van Gilles te horen krijgen of ze de mol zijn?
Op de foto geloof ik trouwens Joeri te zien.
Gebruikersavatar

gejan21 mar 2019, 00:38

 28
De trailer blijft mij uitdagen. Zou er ergens een hint naar de mol zijn?
Bij de namen viel mij op dat ze allemaal boven de grond bekend werden gemaakt ( klaslokaal, bus, enz.). Het laatste beeld begint met een grot en een luik (?) onder de grond. Daarna komt Gilles in beeld en horen we gelach, ‘haha, jij weet niets’, dan de binaire code van Ingrid in beeld boven Gilles, en de tekst ‘ je weet niets maar je bent niet alleen, want voor het eerst in de geschiedenis begint dit avontuur zonder Mol’.
Ingrid wordt dus bekend gemaakt na de beelden onder de grond en als enige in een beeld met Gilles. Een hint naar de ondergrondse mol?
Ik wil nog niet de tunnel in want ik heb nog twee verdachten dus even sterk blijven :mrgreen:
Gebruikersavatar

bart.lefox21 mar 2019, 22:15

 4
yevo schreef:Ik bedoelde dat je Joeri kreeg ^^. Al valt dat wss niet te screenshotten.


Afbeelding

hier een printscreen van een barcode reader
Gebruikersavatar

molondope24 mar 2019, 19:01

 48  Uma
gejan schreef:De trailer blijft mij uitdagen. Zou er ergens een hint naar de mol zijn?
Bij de namen viel mij op dat ze allemaal boven de grond bekend werden gemaakt ( klaslokaal, bus, enz.). Het laatste beeld begint met een grot en een luik (?) onder de grond. Daarna komt Gilles in beeld en horen we gelach, ‘haha, jij weet niets’, dan de binaire code van Ingrid in beeld boven Gilles, en de tekst ‘ je weet niets maar je bent niet alleen, want voor het eerst in de geschiedenis begint dit avontuur zonder Mol’.
Ingrid wordt dus bekend gemaakt na de beelden onder de grond en als enige in een beeld met Gilles. Een hint naar de ondergrondse mol?
Ik wil nog niet de tunnel in want ik heb nog twee verdachten dus even sterk blijven :mrgreen:
Wat mij opviel was dat er braille tussen zat, dat is voor blinden en een mol is ....
Gebruikersavatar

marc.degroote27 mar 2019, 08:55

 26
allee. kom.
nie zeveren hé.
dat kan niet zo simpel zijn.
als ik de barcode scan dan geeft dit Joeri.
zouden ze het zo simpel gehouden hebben?
ik denk het niet hoor.
toch daardoor weer nieuwe twijfels.
shit!
Gebruikersavatar

gilles.claeys27 mar 2019, 09:23

 28  Philippe
marc.degroote schreef:allee. kom.
nie zeveren hé.
dat kan niet zo simpel zijn.
als ik de barcode scan dan geeft dit Joeri.
zouden ze het zo simpel gehouden hebben?
ik denk het niet hoor.
toch daardoor weer nieuwe twijfels.
shit!
Deze barcode kwam voor in de trailer, samen met andere 'verborgen' namen. Dit was gewoon om de namen van de kandidaten bekend te maken, heeft dus niets met de echte mol te maken.
Gebruikersavatar

billie.holiday31 mar 2019, 10:14

 462  Bert
Was Martijn de enige die niet in code stond, maar in letters.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 10:17

 8153
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar omdat het Martijn was en ik hem totaal niet verdenk, heb ik het afgedaan als "geen hint".
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16