Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

MoJo22 feb 2019, 11:45

 1  Uma
marc.koenen schreef:ik krijg volgende code bij de barcode 07654589
Op het schoolbord lees ik : 'De mol zoekt (?) donderdag 21 februari -> TOETS 1' en rechts op het bord staat nog een '2'.

Ik heb die cijfers achter de barcode die Marc kreeg gezet en eens gegoogeld op 0765458912 .
Het resultaat verwees naar Nha Trang, een strand in... Vietnam.
Toeval??
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 feb 2019, 13:29

 1690  Sven
Ik denk dat ze bij de mol serieus met stress zitten, aangezien die namen zo snel waren gevonden. Waar moeten ze hun hints nog steken? Ik ben daar zelf niet zo straf in, maar hier zitten hele goede speurders hoor.
Gebruikersavatar

Cedric22 feb 2019, 13:37

 2834  Uma
Ik vind het elk jaar opvallend. Denk dat de makers het ook gewoon plezant vinden en dat die er helemaal in meegaan. Volgens mij steken ze er soms ook gewoon tips in voor de fun die niets met het spel te maken hebben. Of misschien ook gewoon steeds moeilijkere tips om te testen hoe "slim" wij zijn. Misschien zijn er zelfs tips uit vorige seizoenen die wij niet gevonden hebben en die ze dus kunnen hergebruiken. Of dingen die wij zagen als een tip maar die er eigenlijk geen waren. De afleveringen van Café De Mol vorig jaar toonden ook aan dat men een forum als dit ook wel gewoon volgt, net zoals Twitter, Facebookgroepen en dergelijke. De makers leren eruit, kunnen misschien zelfs nog toekomstige afleveringen eraan aanpassen als we te veel in de juiste richting zouden beginnen denken, weet ik veel.
Maar stress? Denk ik niet. Enfin, ik hoop toch dat het voor hen even plezant is om ons te zien sukkelen als voor ons om te zoeken.
Gebruikersavatar

rucogo22 feb 2019, 14:42

 57
katrien.b schreef:Oh wauw dit is interessant!
Ik zie een gezicht in dit frame:
Afbeelding
En nog een paar andere frames.
Ik denk wel dat daar nog iets uit te halen valt. Iemand enig idee hoe?
ik heb nog een idee maar vrij moeilijk realiseerbaar
het is in de stijl van dat morse puntje
als je elke frame neemt (maar echt elke frame)
en je knipt er dat midden stuk uit waar het vierkant normaal staat (ook als het er niet staat)
misschien kan je dan met alle frames samen een qr-code maken

waarschijnlijk vergezocht
maar als iemand wil proberen , ben wel benieuwd naar het resultaat
Gebruikersavatar

masterveecee22 feb 2019, 15:00

 3547  Sven
is wel idd ver gezocht 😃
Gebruikersavatar

Jansen22 feb 2019, 15:02

 3423  Yens
Cedric schreef:Ik vind het elk jaar opvallend. Denk dat de makers het ook gewoon plezant vinden en dat die er helemaal in meegaan. Volgens mij steken ze er soms ook gewoon tips in voor de fun die niets met het spel te maken hebben. Of misschien ook gewoon steeds moeilijkere tips om te testen hoe "slim" wij zijn. Misschien zijn er zelfs tips uit vorige seizoenen die wij niet gevonden hebben en die ze dus kunnen hergebruiken. Of dingen die wij zagen als een tip maar die er eigenlijk geen waren. De afleveringen van Café De Mol vorig jaar toonden ook aan dat men een forum als dit ook wel gewoon volgt, net zoals Twitter, Facebookgroepen en dergelijke. De makers leren eruit, kunnen misschien zelfs nog toekomstige afleveringen eraan aanpassen als we te veel in de juiste richting zouden beginnen denken, weet ik veel.
Maar stress? Denk ik niet. Enfin, ik hoop toch dat het voor hen even plezant is om ons te zien sukkelen als voor ons om te zoeken.
Heel zeker 🙂. De barcode was zo overduidelijk dat de makers moeten geweten hebben dat we op zoek zouden gaan naar de betekenis ervan. Als dan de naam Joeri te voorschijn komt, weten ze ook wel dat de gevolgtrekking snel zal gemaakt worden dat het de naam van een kandidaat moet zijn en dat er dan onmiddellijk wordt verder gezocht naar andere namen, want 1 naam zou toch belachelijk zijn. Dus ik denk dat ze zeker verwacht hebben dat we de namen zouden vinden. Het enige wat hen misschien verrast heeft is de snelheid waarmee het hier gevonden is. Zeg nu zelf: 10 namen in 1 uur en 10 minuten is toch wel adembenemend snel 😉.
Gebruikersavatar

pieter.vanderhaegen22 feb 2019, 17:01

 2
Cedric schreef:Ik vind het elk jaar opvallend. Denk dat de makers het ook gewoon plezant vinden en dat die er helemaal in meegaan. Volgens mij steken ze er soms ook gewoon tips in voor de fun die niets met het spel te maken hebben. Of misschien ook gewoon steeds moeilijkere tips om te testen hoe "slim" wij zijn. Misschien zijn er zelfs tips uit vorige seizoenen die wij niet gevonden hebben en die ze dus kunnen hergebruiken. Of dingen die wij zagen als een tip maar die er eigenlijk geen waren. De afleveringen van Café De Mol vorig jaar toonden ook aan dat men een forum als dit ook wel gewoon volgt, net zoals Twitter, Facebookgroepen en dergelijke. De makers leren eruit, kunnen misschien zelfs nog toekomstige afleveringen eraan aanpassen als we te veel in de juiste richting zouden beginnen denken, weet ik veel.
Maar stress? Denk ik niet. Enfin, ik hoop toch dat het voor hen even plezant is om ons te zien sukkelen als voor ons om te zoeken.
Dat doen ze zeker, is toegegeven door de makers in een humo artikel. Elke aflevering wordt maar finaal gemonteerd na de vorige om er voor te zorgen dat iemand wel of juist niet verdacht word, afhankelijk van de verdenkingen in polls, op forums zoals deze... (Ik ben de link kwijt maar dacht dit vorig jaar gelezen te hebben)
Gebruikersavatar

NEAN22 feb 2019, 17:04

 38
Op de poster staat onderaan 'JH HANOI' (Hanoi = hoofdstad Vietnam; JH = jeugdhuis?). Daarboven staat ?? maart (10? 16?).
Afbeelding
Gebruikersavatar

MolWout22 feb 2019, 17:08

 348
Ja idd. Jeugdhuis Vietnam 10 maart. Waarschijnlijk gewoon nog eens een verwijzing naar de startdatum
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt23 feb 2019, 10:58

 84  Sven
robbe.vermesen schreef:Hoe doe je zoiets?
Dat kun je met programma's als FFMPEG (https://ffmpeg.org/) . In je browser moet je op zoek gaan naar het originele video bestand op een webpagina (meestal .mp4 bestand)
Afbeelding

Voor het geval van de trailer wordt de url dus https://files.vier.be/jijweetniets/prod ... mfinal.mp4 . Dat video bestand moet je eerst op je pc opslaan.

Nadat je ffmpeg op je pc hebt geïnstalleerd en het video bestand gedownload hebt kun je via de opdracht prompt de frames exporteren. Zet ffmpeg.exe in dezelfde map als waar je je MP4 heb bewaard (hoeft niet, maar dan moet je met PATH variabelen klooien) en voer vervolgens het volgende commando uit:

ffmpeg -i UgJKNGoM9MYQDY2_claimfinal.mp4 frame%04d.jpg -hide_banner
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16