Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 12:49

 2834  Uma
Een nieuwe zondag, een nieuwe aankondiging van 'De Mol' op de Instagram van GDC. Dit keer wel een opvallende in mijn ogen, want niet zomaar een beeld uit de uitzending of een foto uit Vietnam.

Wel dit boek:

Afbeelding

'How to catch a mole and find yourself in nature' van Marc Hamer. Een foto zogezegd genomen in Brick Lane Bookshop (166 Brick Lane, Shoreditch, London).

Opvallend ook: dit boek is splinternieuw, werd gepubliceerd op... 4 april 2019. Drie dagen geleden dus.
https://www.amazon.co.uk/How-Catch-Mole ... 1787301249

Over het boek: "A life-affirming book about the British countryside, the cycle of nature, solitude and contentment, through the prism of a brilliant new nature writer's experience working as a traditional mole-catcher, and why he gave it up."
Over de auteur: "Marc Hamer was born in the North of England and moved to Wales over thirty years ago. After spending a period homeless, then working on the railway, he returned to education and studied fine art in Manchester and Stoke-on-Trent. He has worked in art galleries, marketing, graphic design, as a magazine editor and taught creative writing in a prison before becoming a gardener."

Blijkbaar dus echt gewoon een boek over tuinieren.. Een al dan niet fictief verhaal rond mollenvangen.

Enfin, voor hetzelfde geld was GDC de voorbije dagen gewoon in London, is hij die boekenwinkel binnengewandeld, heeft hij dit boek zien liggen en dacht hij "moh, da's ook toeval", om het dan vandaag te delen.
Gezien het boek pas 3 dagen uit is, is de kans klein dat dit met voorbedachte rade was of op eender welke manier als "tip" was bedoeld.

Ik dacht "ik ontkracht het al maar meteen voor het geval iemand er iets achter zou zoeken" 😛
Gebruikersavatar

MolWout07 apr 2019, 13:35

 348
Axel zijn hobby is tuinieren, voor de rest zie ik er niets in. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 13:42

 8153
Past wel bij het filmpje van de tuinier en de mollenplaag in Sint-Gilles, dus ik denk dat GDC het gewoon grappig vond.
Gebruikersavatar

anja.mathijs07 apr 2019, 13:44

 391  Uma
Alhoewel is er een connectie met deze foto van GDC, meer bepaald met “ verhaaltjes vertellen”


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 apr 2019, 13:46

 1690  Sven
Ja, maar er is precies toch iets met dat logo op zijn kop, het toetsenbord op zijn kop en de tekst "verhaaltjes vertellen". Beginnen met het einde van het seizoen, bij het intro verhaaltje de muziek van de eliminaties, die later werd toegevoegd aan de playlist. A troublesome clue, ingombrante indizio, zijnde een lastige hint oftewel een omslachtige aanwijzing (met dank aan Klaartje). De intro's die telkens een verhaaltje vertellen.
Het opvallenste in de intro's was dat Bruno wordt voorgesteld met "wat is onze zwakste schakel" en dat de volgende in beeld Ingrid is met de woorden "ooh, wacht efkes mannen, wacht" en die dan afvalt.
Gebruikersavatar

Taupe07707 apr 2019, 15:41

 767  Yens
Er waren toch geen tips buiten programma?
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 15:55

 2834  Uma
Dit is zeker geen tip, dat was net de clou van mijn post. Maar ik kan me inbeelden dat mensen die sociale media toch in de gaten houden, vandaar dat ik het deelde.

En er kan weldegelijk wel eens een tip zitten buiten de afleveringen, zoals die klok waarmee Eline in beeld kwam en die "verraden" werd door de timing van GDC's posts op Twitter.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 15:57

 767  Yens
Inderdaad, maar die klok kwam natuurlijk wel terug in de afleveringen ook, dus dan moet er nog wel een heel duidelijk verband zijn met de uitzendingen zelf en dat blijft voorlopig nogal vaag dan, vind ik.
Gebruikersavatar

MolWout07 apr 2019, 16:32

 348
Het seizoen begon omgekeerd (eerst finale). Het toetsenbord ligt omgekeerd. Het logo staat vaak omgekeerd.

Is er iemand die zin heeft om de afleveringen eens omgekeerd te kijken? Wie weet valt er dan iets op ... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

veerle.demolder08 apr 2019, 08:38

 24  Uma
Eens heel erg out-of-the-box denken... Maar wat als het is als zo'n omgekeerd verjaardagsfeest? Waar echt alles omgekeerd gebeurt?
Gasten krijgen bedankingskaartje ipv uitnodiging, ze starten met dessert als ze aankomen enz.

We zagen bij de start van het seizoen het einde (de finale).
Het mollogo werd omgekeerd getoond (als hint?)
Af en toe een letter omgekeerd.

Misschien moeten we heel het spel omkeren? En is de mol net diegene die de opdracht gekregen heeft zoveel mogelijk geld binnen te halen bij de onmogelijke opdrachten? Een mega Mindfuck maar dit viel me te binnen toen ik bovengaande post las. :bomb:
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 apr 2019, 10:35

 2354  Uma
veerle.demolder schreef:Misschien moeten we heel het spel omkeren? En is de mol net diegene die de opdracht gekregen heeft zoveel mogelijk geld binnen te halen bij de onmogelijke opdrachten? Een mega Mindfuck maar dit viel me te binnen toen ik bovengaande post las. :bomb:
Ik denk eerlijk gezegd dat dit het hele programma zou verpesten...
Gebruikersavatar

veerle.demolder08 apr 2019, 17:08

 24  Uma
Dat denk ik ook - als trouwe kijker zou ik er niet mee kunnen lachen. Ik denk dat het veel te ver zou gaan van de oorspronkelijke gedachte.