Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

jeffrey.devooght16 mar 2019, 03:10

 2
Welk uur was het op fb dat zo speciaal was ? Mss heeft het te maken met tijdstip dat mol gebeld is ?
Gebruikersavatar

Smoltalk17 mar 2019, 18:10

 2
Jansen schreef:Op zich moet het niet vreemd zijn dat directories in een webstructuur uit vreemde karakters bestaan. De logica achter die benaming komt uit het hoofd van de developers. Wat ik wel vreemd vind, is dat er andere directories of linken zijn die niet uit vreemde karakters bestaan. Dus geen logica meer achter de naamgeving.

Het zou iets kunnen betekenen maar ik zou begot niet weten wat :? .

Als je de rare benaming in de URL (efwzsfle) opzoekt in google-afbeeldingen, dan verschijnen alle kandidaten, behalve Elisabeth. Je ziet ook een afbeelding van eerdere mollen én een still van Gent West, waarbij in de ondertitels te lezen is "Nu werkt ze voor Vincent en Kevin". Alsof Vincent en Kevin 2 mensen van de productie zouden zijn. 💡
Afbeelding
Gebruikersavatar

denzel.washington17 mar 2019, 22:56

 3
Op de foto van afl.1 zien we liesbeth helemaal links en zij valt als eerste af. Mss is dit wel de volgorde van de eerste 4 afvallers !? Of mss is 1 van deze 4 de mol, en werden zij in afl 1 gekozen als potentiële mollen dus 1 ervan is dan ook zeker de mol. Op de foto van afl.2 zien we liesbeth weer helemaal links en zij valt deze aflevering af. Allemaal heel opvallend, zien wat de volgende aflevering brengt. :| :| 😂

Afbeelding
Gebruikersavatar

denzel.washington17 mar 2019, 23:00

 3
De thumbnail voor aflevering 1 is esthetisch gezien zo lelijk en slecht gekozen, dat het doet vermoeden dat er meer achter deze foto zit
Gebruikersavatar

WalkingDead17 mar 2019, 23:50

 73
Ik vind het wel iets hebben, die blik van Gilles op de voorgrond, kandidaten op de achtergrond, trekt de aandacht IMO.
Goed gevonden, dat wel.
Gebruikersavatar

Nuttes18 mar 2019, 08:16

 14
Smoltalk schreef:Als je de rare benaming in de URL (efwzsfle) opzoekt in google-afbeeldingen, dan verschijnen alle kandidaten, behalve Elisabeth. Je ziet ook een afbeelding van eerdere mollen én een still van Gent West, waarbij in de ondertitels te lezen is "Nu werkt ze voor Vincent en Kevin". Alsof Vincent en Kevin 2 mensen van de productie zouden zijn. 💡
Afbeelding
Ik heb de benaming ook eens in google gesmeten, en krijg eveneens 9 foto's van kandidaten, maar ipv Elisabeth ontbreekt...Liesbet! Net toevallig de eerste afvaller... deze url houden we best in het oog! Volgende week mss maar 8 foto's meer?



Afbeelding
Gebruikersavatar

WalkingDead18 mar 2019, 18:07

 73
Smoltalk schreef:Als je de rare benaming in de URL (efwzsfle) opzoekt in google-afbeeldingen, dan verschijnen alle kandidaten, behalve Elisabeth. Je ziet ook een afbeelding van eerdere mollen én een still van Gent West, waarbij in de ondertitels te lezen is "Nu werkt ze voor Vincent en Kevin". Alsof Vincent en Kevin 2 mensen van de productie zouden zijn. 💡
Afbeelding
De reden hierachter is dat op wieisdemol.com iemand anders ook reeds efwzsfle had opgemerkt, op dezelfde pagina heeft een andere gebruiker die foto van Gent West gepost om te laten zien dat je niet kan doorspoelen tijdens een aflevering.
Logisch dat we de foto's van de kandidaten te zien krijgen met efwzsfle, inderdaad vreemd dat Liesbeth er niet meer bij staat, ze staat wel nog op die url.

Ik geloof niet perse dat er iets met die url te doen is, maar omdat ik me verveelde; als je telkens een letter naar voor gaat (dus e wordt d, f wordt e,...) krijg je DE VYREKD. Als je dat opzoekt kom je De Vrek tegen van Molière.

Vond het leuk genoeg om te delen, maar als we zomaar Y en D mogen droppen, kan je overal dingen vinden.
Gebruikersavatar

BogersAsset27 mar 2019, 17:11

 65
Gezien de 'codes' die te vinden waren voor de bekendmaking van de kandidaten, vroeg ik mij af of er geen patroon/code te vinden is in de handelingen van de kinderen hier? Ik vind het best bizar dat sommigen een hand opsteken en dan een deel een vuist naar voren lijken te doen en dan nog enkelen een vuist naar opzij en andere niks.. Het zou een soort van morsecode/gebarentaal of iets gelijkend op van die vlaggentaal (maar dan met 1 hand/arm) kunnen zijn lijkt mij?

Afbeelding

Geen idee of het iets is maar ik vond het allesinds verdacht! Ben zelf wel ni zo'n kei in ontcijferen ofzo, misschien dat andere molloten kunnen helpen!

Hoewel werken met mensen natuurlijk altijd een beetje risico is om hints te doen maar ze kunnen die foto natuurlijk verschillende keren opnieuw hebben genomen ook indien het niet 'juist' was :p.
Gebruikersavatar

annazoektmol27 mar 2019, 21:39

 50  Uma
martijn is de enige kandidaat die met hen meedoet...
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2019, 22:11

 3483  Uma
BogersAsset schreef:Gezien de 'codes' die te vinden waren voor de bekendmaking van de kandidaten, vroeg ik mij af of er geen patroon/code te vinden is in de handelingen van de kinderen hier? Ik vind het best bizar dat sommigen een hand opsteken en dan een deel een vuist naar voren lijken te doen en dan nog enkelen een vuist naar opzij en andere niks.. Het zou een soort van morsecode/gebarentaal of iets gelijkend op van die vlaggentaal (maar dan met 1 hand/arm) kunnen zijn lijkt mij?
Dat is gewoon een typische houding (met variaties) bij die Oosterse vechtsporten. ik denk niet dat daar iets in gezocht moet worden, o.a. vanwege de moeilijkheid om zo'n bende (toch 20 personen schat ik) een correcte code te laten uitbeelden zonder dat het opvalt voor de kandidaten.
Gebruikersavatar

zegmatje01 apr 2019, 11:44

 6
Als je 'efwzsfle' intypt in Google Search, dan vind je een Facebookgroep terug van: "Ge zijt van Sint-Gilles als ge..."

Bas is van Sint-Gilles.
In het algemeen vertoont Bas ook echt veel mollestreken, en aan Joeri zijn reacties kun je zien dat hij niet graag naar Bas luistert.

Meningen?

(efwzsfle is terug te vinden in de url op vier.be/demol als je het overzicht van de kandidaten ziet)
Gebruikersavatar

Kletser01 apr 2019, 11:51

 13
Waarschijnlijk zal die URL gepost zijn in de groep 'Ge zijt van Sint-Gilles ...' en vervolgens vindt Google hem zo terug?