Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva13 mar 2019, 08:30

 2204
corné.vanopstal schreef:daardoor hor je eigenlijk wat je leest

Ik las 'hor' en hoorde 'hoor'. Beetje 't omgekeerde dus, maar dat zal wel aan mij liggen. :mrgreen:


Oren zitten aan een hoofd, en Bas is headhunter. :albino:
Gebruikersavatar

erik.vanderwelle16 mar 2019, 14:01

 4
Alle kandidaten zitten met Gilles aan tafel.
Zij kunnen dus ook horen dat hij misschien 'Bas" zei.
Dit kan de kandidaat vervolgens voor zich houden.
Maar een flapuit-type kan Gilles dan meteen hiermee confronteren, waar iedereen bij is.
Dan zou in theorie dus het spel al meteen over kunnen zijn geweest.
Kortom, het lijkt mij een te groot risico voor de makers.
Gebruikersavatar

salb16 mar 2019, 14:43

 352  Sven
Vandaag heb ik in de krant (Krant van West-Vlaanderen, zie topic De Mol in de pers) gelezen dat Bas eigenlijk Bastiaan heet. Vergezocht maar zou het kunnen dat ze ervoor gekozen hebben om hem gewoon Bas te noemen zodat GDC deze verspreking zou kunnen maken?
(Al zal hijzelf waarschijnlijk gewoon liever Bas horen).

Eventueel als valse hint?
(Ik heb de mol de voorbije jaren niet echt fanatiek gevolgd en weet niet of er expres valse hints worden gebruikt).
Gebruikersavatar

Cedric16 mar 2019, 14:52

 2834  Uma
Eigenlijk, mocht men hem altijd Bastiaan genoemd hebben en GDC dan nu 'Bas gekozen' hebben gezegd, dan zou ik deze "tip" subtieler en geloofwaardiger gevonden hebben. Maar nu vind ik de link iets te snel en te makkelijk gelegd?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2019, 15:02

 8153
salb schreef:Eventueel als valse hint?
(Ik heb de mol de voorbije jaren niet echt fanatiek gevolgd en weet niet of er expres valse hints worden gebruikt).
De makers zweren altijd op hun communiezieltje dat ze geen valse hints gebruiken.
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2019, 15:06

 870
Ze zijn van nature en in hun professie allemaal altijd heel braaf en eerlijk, vandaar ook dat ze meewerken aan een programma waarin nog nooit iemand op een leugen is betrapt. 🙂
Gebruikersavatar

robbe.pinsart16 mar 2019, 16:38

 19
Eventueel als valse hint?
(Ik heb de mol de voorbije jaren niet echt fanatiek gevolgd en weet niet of er expres valse hints worden gebruikt).
De mol België staat bekend om het niet gebruiken van valse tips. Als ze tips geven zijn deze (meestal) zeer goed verstopt en meestal ook lekker ingewikkeld gemaakt. kijk maar naar Marc (De mol van seizoen 3, 2003), waar je de cijfers onderaan de laptop (C1 36 - 37) moest combineren. Deze verwezen naar het Evangelie volgens Marcus. Vers 36-37 in het 1e hoofdstuk luidde als volgt : "Simon en zijn metgezellen gingen hem na, en ze vonden hem en zeiden hem: 'iedereen zoekt u' ". Dit verwees naar de toenmalige mol Marc Simons.

Deze nostalgische momenten bewijzen toch wel dat ze eeeecht moeite doen voor hun tips en ons lekker voer geven om dagen en nachten samen op zoek te gaan naar tips!
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2019, 16:44

 2204
salb schreef:Vergezocht maar zou het kunnen dat ze ervoor gekozen hebben om hem gewoon Bas te noemen zodat GDC deze verspreking zou kunnen maken?

Reden waarom dit voor mij uitgesloten:

- de volledige omgeving van Bas(tiaan) (familie, vrienden, collega's, ...) zou het onmiddellijk opvallen dat hij mee doet onder een 'andere' naam.

- er was nog geen mol gekozen; dus alvast aan Bastiaan vragen om als Bas mee te doen om dan een verspreking te kunnen fingeren? :?

😉
Gebruikersavatar

salb16 mar 2019, 17:03

 352  Sven
Frolva schreef: - er was nog geen mol gekozen; dus alvast aan Bastiaan vragen om als Bas mee te doen om dan een verspreking te kunnen fingeren? :?
😉
Indien ze met valse hints werken zouden ze deze verspreking al lang op voorhand kunnen bedacht hebben, zelfs als Bas(tiaan) de mol niet zou worden. Maar blijkbaar doen ze dit "officieel" niet dus zal dit niets zijn.
Gebruikersavatar

MolWout16 mar 2019, 20:01

 348
salb schreef:Vandaag heb ik in de krant (Krant van West-Vlaanderen, zie topic De Mol in de pers) gelezen dat Bas eigenlijk Bastiaan heet. Vergezocht maar zou het kunnen dat ze ervoor gekozen hebben om hem gewoon Bas te noemen zodat GDC deze verspreking zou kunnen maken?
(Al zal hijzelf waarschijnlijk gewoon liever Bas horen).

Eventueel als valse hint?
(Ik heb de mol de voorbije jaren niet echt fanatiek gevolgd en weet niet of er expres valse hints worden gebruikt).
Kan goed zijn hoor, maar ik ken ook iemand die officieel Robert-Jan noemt maar toch liever door het leven gaat als Robbe. Overal staat ook Robbe, zelfs als iemand zijn naam vraagt zegt hij dat hij Robbe heet. 😃 😃
Gebruikersavatar

billie.holiday17 mar 2019, 19:35

 462  Bert
Mijn beagle noemt officieel Billie Holiday, maar ik noem haar Billie :mrgreen:

Bas zal wel het koosnaampje zijn dat de hele familie gebruikt. Ik zou daar zeker niks achter zoeken.
Gebruikersavatar

Woestijnmol15 apr 2019, 10:17

Forum veteraan  222
Volgens mij is Bas de mol en is dit de ultieme hint.
In de laatste aflevering zullen ze dan kunnen zeggen: "eigenlijk hebben we al in de eerste aflevering verklapt wie de mol is"
Dit is zo'n makkelijke en doorzichtige hint dat ze weten dat veel mensen die niet als hint zullen beschouwen omdat dit te gemakkelijk is, en veel commentaren hierboven bewijzen dit.