Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Social10 mar 2019, 21:44

 353  Uma
Aan tafel zegt Gilles, een kersverse mol, pas gekozen. Pas uitgesproken als Bas.

Kan mogelijks iets zijn?

Zat ook in café De Mol.
Gebruikersavatar

MolSchip10 mar 2019, 21:46

 50
Klinkt inderdaad als een 'B' en niet als een 'P' vreemd dus.
Gebruikersavatar

jos.jansen10 mar 2019, 21:46

 328  Uma
Ik had ook precies Bas gekozen gehoord. Nu ik vermoed dat dit geen fout is dat Gilles zou maken en als hint is het mogelijk te opvallend.

*denkt terug aan de Katholieke eerste proef met een priester als mol

nvm opvallend kan ook werken
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 mar 2019, 21:49

 2354  Uma
Zou het niet te opvallend zijn?
Ik denk niet dat ze al zo van die hints in aflevering 1 zouden steken.. Maar dat zou ik eens moeten herbekijken.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2019, 21:49

 3483  Uma
Social schreef:Aan tafel zegt Gilles, een kersverse mol, pas gekozen. Pas uitgesproken als Bas.
In dit stadium ?? Het werkt langs twee kanten hé: Bah nee, zo simpel gaan ze het nooit maken, of haha, vingerdik erop maar niemand gelooft het toch.
Het is iets om bij te houden maar op dit moment lijkt het me een uitnodiging om de tunnel in te stappen.
Gebruikersavatar

masterveecee10 mar 2019, 21:51

 3547  Sven
denk het niet
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2019, 22:18

 3483  Uma
masterveecee schreef:denk het niet
Indien je bedoelt dat je niet denkt dat het een fout is, dan ben ik het ermee eens.
Ik geloof ook niet dat dit een fout is, eerder dat het opzettelijk is en dat het zelfs tamelijk opvallend was opdat de andere deelnemers het ook gehoord zullen hebben, en zelfs dat Bas er gebruik van kan maken om zichzelf verdacht te maken.
Het zou me dan ook niet verwonderen mochten er in de volgende afleveringen nog een paar uitspraken komen die de aandacht op andere deelnemers legt.

Na een aflevering of 4 (5) kan dit misschien wel als een ernstige hint beschouwd worden.
Gebruikersavatar

masterveecee10 mar 2019, 22:19

 3547  Sven
ik denk niet dat het een hint is. maar hé, wie ben ik om te denken dat ik juist aan't denken ben :geek:
Gebruikersavatar

Cedric10 mar 2019, 22:29

 2834  Uma
ex-molinator schreef:Indien je bedoelt dat je niet denkt dat het een fout is, dan ben ik het ermee eens.
Ik geloof ook niet dat dit een fout is, eerder dat het opzettelijk is en dat het zelfs tamelijk opvallend was opdat de andere deelnemers het ook gehoord zullen hebben, en zelfs dat Bas er gebruik van kan maken om zichzelf verdacht te maken.
Het zou me dan ook niet verwonderen mochten er in de volgende afleveringen nog een paar uitspraken komen die de aandacht op andere deelnemers legt.

Na een aflevering of 4 (5) kan dit misschien wel als een ernstige hint beschouwd worden.
Dat kunnen ze toch niet doen?
Stel dat Gilles elke aflevering zo 1 kandidaat vrij bewust "verdacht" maakt door een verspreking... Dan zullen de afvallers (indien ze de al dan niet valse hint opmerken en volgen) zich toch wel serieus in't zak gezet voelen.

Nu, het klinkt inderdaad wel enorm als "Bas gekozen". Maar wat ik raar vind is de pauze die eraan vooraf gaat. Ze hadden dit er dus makkelijk kunnen uitknippen. Deden ze niet dus...

Als Bas effectief de Mol zou blijken te zijn, dan vind ik dit wel een redelijke blunder, want toch vrij opvallend. Had Gilles iets gezegd in het genre van "Veel gebeurd, bla bla, en de Mol is bas gekozen", dan zou het subtieler zijn, maar nu vind ik het net iets té opvallend.
Gebruikersavatar

Rik10 mar 2019, 22:31

 122  Uma
Het zou zo opvallend zijn, maar anderzijds ook geweldig.
Ik denk echter dat ze Bas al te prominent in beeld brachten om de mol te zijn.
Gebruikersavatar

Jij.weet.niets10 mar 2019, 22:38

 7
Het viel me ook onmiddellijk op, ik ging al bijna in een tunnel! Het kan zeker een hint zijn maar ook gewoon toeval. Ik denk dat we het moeten noteren maar of het iets is, weet ik niet.
Gebruikersavatar

Jansen10 mar 2019, 22:40

 3423  Yens
Rik schreef:Het zou zo opvallend zijn, maar anderzijds ook geweldig.
Ik denk echter dat ze Bas al te prominent in beeld brachten om de mol te zijn.
Denk dat ook, ik hoop dat hij niet de mol is en ik denk het ook niet 😂