Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Taupe07702 apr 2019, 11:27

 767  Yens
Molympiad schreef:Ik zou nog eens mijn theorie willen herhalen.

Op zich is deze eliminatie een soort "extra bewijs" dat dit kan kloppen. Er heeft namelijk NIEMAND een groen scherm gezien.

Zo kan kan je er wel onopvallend voor zorgen dat er een kandidaat zal zijn die maar éénmalig zijn/haar groen scherm zal zien!
Nog op verschillende plaatsen gelezen dat mol maar 1x groen scherm zag. Wanneer of waar heeft GDC dat gezegd?

Los ervan misschien hier dan bijhouden wie allemaal groen scherm heeft gehad en wanneer of is er hiervoor elders al een topic?
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 11:34

 2204
Taupe077 schreef:Nog op verschillende plaatsen gelezen dat mol maar 1x groen scherm zag. Wanneer of waar heeft GDC dat gezegd?
Als dat zo is, lijkt het mij niet slim om dat te zeggen. (tenzij je met die kennis nooit iemand kan uitsluiten als mol, maar dat lijkt mij sterk)
Gebruikersavatar

BogersAsset02 apr 2019, 14:32

 65
Taupe077 schreef:Nog op verschillende plaatsen gelezen dat mol maar 1x groen scherm zag. Wanneer of waar heeft GDC dat gezegd?

Los ervan misschien hier dan bijhouden wie allemaal groen scherm heeft gehad en wanneer of is er hiervoor elders al een topic?
Lijkt me een goed plan! Overzicht groene schermen:
Eliminatie 1 - Alf 2:
1) Kaat
2) Axel
[s]3) Martijn[/s]
4) Eva
[s]5) Liesbeth[/s]

Eliminatie 2 - Afl 4:
1) Elisabet
[s]2) Ingrid[/s]

Eliminatie 3 - Afl 4:
1) Eva
2) Joeri
[s]3) Martijn[/s]

In de theorie dat de mol maar 1x zijn groen scherm te zien krijgt valt Eva dus al zeker buiten de boot, voor de rest heeft iedereen nog maar 1x een groen scherm gezien en Bruno en Bas zelfs nog 0 keer. Ik schat dan ook dat zij volgende keer als eerste getoond zullen worden... Ik vraag me ook af of de beelden effectief zo verlopen of dat er ook hier in de montage beelden uitgeknipt of van volgorde veranderd kunnen worden?

In de theorie dat de mol in de eerste eliminatie een groen scherm krijgt zou het mogelijk zijn dat Kaat, Eva en Axel de 3 mogelijke mollen waren?

Om op te volgen :p
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2019, 14:34

 2204
BogersAsset schreef:
Volgens mij (en ik ben er vrij zeker van 😉 ) worden de beelden van de eliminatie niet gemanipuleerd (wat bijvoorbeeld volgorde betreft).
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 apr 2019, 22:55

 2354  Uma
Frolva schreef:
Volgens mij (en ik ben er vrij zeker van 😉 ) worden de beelden van de eliminatie niet gemanipuleerd (wat bijvoorbeeld volgorde betreft).
Inderdaad. Ik meen me te herinneren dat Gilles dit ooit heeft gezegd (getypt) op het forum.

EDIT: gevonden:
Gilles De Coster schreef:Er was heel wat te doen op het forum over de zogenaamde groeneschermentheorie. Zo goed als elke afvaller kreeg de eliminatie voordien als laatste een groen scherm. Behalve Pieter in aflevering 1. Die theorie lijkt aanlokkelijk, maar ze is simpelweg onmogelijk. Er is namelijk geen énkele manier voor ons om bij de ene eliminatie te weten wie er bij de volgende eliminatie zal afvallen. En bijgevolg kunnen we ook niet beslissen om iemand als laatste een groen scherm te geven. Wie denkt dat we in montage de volgorde (kunnen) veranderen, heeft het ook mis: lang niet iedereen krijgt bij elke eliminatie een groen scherm (immers, eens er rood is gegeven is het afgelopen) en dus zouden die beelden vaak ook gewoon niet gedraaid zijn.
Met andere woorden, en hoe ongelooflijk het ook klinkt, dit is puur toeval. Iets waar we overigens van merken dat het in continu in alle hoekjes sluipt van zo’n reeks (denk maar aan de tshirts van Jeffrey!)… Toeval is nu eenmaal onvermijdelijk, maar het enige wat jullie met zekerheid mogen en moeten weten is dat we er nooit - nooit, jamais, nunca, never - met opzet een ‘perfecte’ fake tip in gaan steken, die verwijst naar een foute verdachte. Nooit. Op onze communiezieltjes. (Niet dat die nog zoveel waard zijn, maar jullie begrijpen me wel.)
➡️ Gilles De Coster @ Halleluja
Gebruikersavatar

Mateo02 apr 2019, 23:17

 870
Afl 1 - Letters "er is nog geen mol gekozen"
Mateo schreef:De letters die te zien zijn, vóórdat de kandidaten letters hebben toegevoegd, zijn:
R I O G E N
Groen 1?
Degene die als eerste, in de aflevering waarin als eerste de schermen worden getoond, zijn of haar groen scherm te zien krijgt?
Dat kan later zo zijn afgesproken met Gilles DC.
Het mag duidelijk zijn dat ik met mijn wat kromme zin van 11 maart jl. doelde op de allereerste executie en op het eerst getoonde groene scherm in de betreffende aflevering (die toen nog niet was geweest).

Ik bedoelde dus niet, zoals anderen hier opmerken, dat het erom gaat te bekijken wie er allemaal slechts één/1 groen scherm krijgen. Nee, het gaat om dat allereerste groene scherm dat wordt verkregen in dit seizoen. Groen 1.

Het eerste groene scherm was, en is dus nog steeds, voor Kaat. Gilles noemde haar naam bij de executie als eerste. Er werd nu, in tegenstelling tot eerdere seizoenen, niet aan de kandidaten gevraagd: 'Wie wil eerst?'
En ik denk dat dit niet voor niets zo is gebeurd.

Het is al vaker voorgekomen dat in de eerste aflevering een (achteraf bevestigde) hint is gegeven naar de mol. Vergelijk de eerste aflevering van seizoen 4, waarin Gilles van Bommel de mol was. Zijn schreeuw 'Holy F*ck' was te horen op het moment dat we de letters 'De Mol' in beeld zagen, in de allereerste minuut.

Of ik de vraagtekens in mijn quote hierboven al kan omzetten in punten of misschien wel uitroeptekens... daarover heb ik nog lichte twijfels, hoewel die nu wel geringer in aantal zijn geworden. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator02 apr 2019, 23:24

 3483  Uma
Mateo schreef: Er werd nu, in tegenstelling tot eerdere seizoenen, niet aan de kandidaten gevraagd: 'Wie wil eerst?'
En ik denk dat dit niet voor niets zo is gebeurd.
Dat was me ook opgevallen in die eerste aflevering, en dan nogmaals in de 4de.
Kaat ging ik toch al een promotie geven van Onverdacht tot Twijfel en niettegenstaande het geen actie van Kaat is, past het toch helemaal in de status van mijn verdachtenlijstje.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2019, 23:36

 1690  Sven
Ik vroeg mij al af waar Gilles gezegd had dat de mol maar 1x groen kreeg. Volgens mij gewoon een verbastering van groen 1. Maar Kaat wordt hier toch wel heel verdacht neergezet.
Gebruikersavatar

Mateo03 apr 2019, 02:27

 870
Ik kon mijn post niet meer wijzigen. Natuurlijk is ene Van Bommel nooit de mol geweest. Wel Gilles Van Bouwel. Excuus!
.
Gebruikersavatar

MolWout03 apr 2019, 08:00

 348
Maar het is toch niet gezegd dat de Mol dit seizoen ook weer maar één keer groen krijgt? Anders is het wel heel makkelijk 🙂
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 09:01

 2204
Mateo schreef:Er werd nu, in tegenstelling tot eerdere seizoenen, niet aan de kandidaten gevraagd: 'Wie wil eerst?'
En ik denk dat dit niet voor niets zo is gebeurd.
Is dat niet om dezelfde reden als het niet-tonen van de ingetypte namen bij de eerste eliminatie?
Namelijk dat je dan moeilijk bij de tweede eliminatie plots géén namen kan tonen en niet Eva als eerste haar scherm kan laten zien.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8