Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 16:33

 3483  Uma
Mateo schreef:De letters die te zien zijn, vóórdat de kandidaten letters hebben toegevoegd, zijn:

R I O G E N

Groen 1?

Degene die als eerste, in de aflevering waarin als eerste de schermen worden getoond, zijn of haar groen scherm te zien krijgt?
Dat kan later zo zijn afgesproken met Gilles DC.
Een beetje vergezocht, MAARRE zoals ik vorig jaar al eens gezegd heb.

Wie het niet ver wil zoeken, zal het ook niet dichtbij vinden.
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 16:38

 2204
Mateo schreef:De letters die te zien zijn, vóórdat de kandidaten letters hebben toegevoegd, zijn:

R I O G E N

Groen 1?

Degene die als eerste, in de aflevering waarin als eerste de schermen worden getoond, zijn of haar groen scherm te zien krijgt?
Dat kan later zo zijn afgesproken met Gilles DC.
Leuk gevonden, maar ik geloof niet dat het een hint is.

Waarom zou 'groen 1' de mol zijn? Mocht er nu ergens staan 'groen 1 is de mol' dan is het een hint, maar nu niet (voor mij). 😉
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2019, 16:45

 870
Hm. Het hoeft ook niet zo te zijn, maar stel dat het inderdaad een aanwijzing is, als in ' let op het eerste groen (-e scherm)', dan lijkt me die aanwijzing niet te duiden op een kandidaat...
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 17:11

 2204
Mateo schreef:Hm. Het hoeft ook niet zo te zijn, maar stel dat het inderdaad een aanwijzing is, als in ' let op het eerste groen (-e scherm)', dan lijkt me die aanwijzing niet te duiden op een kandidaat...
Ik besef heel goed dat het veel makkelijker is om 'kritiek' te hebben op vermeende verborgen hints, dan om er zelf te vinden. Maar ik ben nu eenmaal beter in makkelijke dingen ... :mrgreen:

Als 'test' probeer ik me voor te stellen dat de hint in de laatste aflevering wordt uitgelegd. En dan zou ik bij deze hint een beetje teleurgesteld zijn.
Maar anderzijds ben ik in het verleden al meermaals teleurgesteld geweest over echte verborgen hints. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2019, 19:14

 870
Dat is een goede test, Frolva. En inderdaad, het zou ook een nogal gemakkelijke hint zijn.

Maar net als jij heb ik ook wel eens bij de 'echte' hints gedacht, dat ze te flauw voor woorden waren. Bij de Vlaamse Mol trouwens veel minder vaak dan bij de Nederlandse... 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2019, 17:23

 2245  Uma
Met ALLE letters van de zin "ER IS NOG GEEN MOL GEKOZEN" kan je trouwens nog volgende anagrammen maken:

ZES GELE RINGEN MOGEN OOK

SINOLOGEN ZEGGEN: "KEER OM"

GOM IN LOGO ZES KEER NEGEN

Deze anagrammen zijn niet door mij gevonden, maar door Niels (12) en Jonas (10). Goed gepuzzeld, mannekes!

Maar wat ze te betekenen hebben en of er een hint in verborgen zit, dat lijkt me meer iets voor het Off Topic 'Totaal nutteloze verborgen hints' op dit forum. Neem een kijkje in viewtopic.php?f=79&t=3661
Gebruikersavatar

habel.gaan17 mar 2019, 21:43

 43
Mateo schreef: Degene die als eerste, in de aflevering waarin als eerste de schermen worden getoond, zijn of haar groen scherm te zien krijgt?
Dat kan later zo zijn afgesproken met Gilles DC.
Kaat de mol?
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2019, 21:56

 3547  Sven
Misschien, was ook GDC die haar noemde en niet "wie wil beginnen?"
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2019, 22:20

 1690  Sven
habel.gaan schreef:Kaat de mol?
Volgens deze theorie wel, ik denk voorlopig niet, maar wel in het oog te houden.
Gebruikersavatar

Spa.Reyn17 mar 2019, 22:21

 1
Dit zijn de letters die de kandidaten zelf nog moeten toevoegen aan de zin:
S G E N L E
Hiermee kan je het enige mogelijke anagram 'Engels' mee vormen.
Aangezien de makers op dit moment enkel hints kunnen maken die slaan naar de drie mogelijke mollen, zou deze hint dus naar drie kandidaten moeten wijzen.

Toevallig zijn er drie kandidaten van wie het beroep een enelse term is:
Martijn: Facility Assistant
Bas: Headhunter
Liesbeth: H(uman)R(esources) Consulente --> afgevallen

Martijn of Bas is de mol.
Gebruikersavatar

habel.gaan17 mar 2019, 22:33

 43
Spa.Reyn schreef:Dit zijn de letters die de kandidaten zelf nog moeten toevoegen aan de zin:
S G E N L E
Hiermee kan je het enige mogelijke anagram 'Engels' mee vormen.
Aangezien de makers op dit moment enkel hints kunnen maken die slaan naar de drie mogelijke mollen, zou deze hint dus naar drie kandidaten moeten wijzen.

Toevallig zijn er drie kandidaten van wie het beroep een enelse term is:
Martijn: Facility Assistant
Bas: Headhunter
Liesbeth: H(uman)R(esources) Consulente --> afgevallen

Martijn of Bas is de mol.
Met deze letters konden de makers van de mol geen tip maken, want wanneer er nog iemand gesprongen had. waren er een andere/minder letters overgebleven. ➡️
Gebruikersavatar

Molympiad18 mar 2019, 00:12

 63  Sven
vorige aflevering, op het luchtkussen, waren bij aanvang volgende letters te zien:

R I O G E N

Molloot "MATEO" had dit opgemerkt, en er de tip "GROEN I" uit gemaakt. Wat ik knap gevonden vond!
Nu, Kaat kreeg het eerste groene scherm. En Kaat zou in mijn opinie de mol absoluut kùnnen zijn (qua capaciteiten), maar... ze is té verdacht.

Kijk eens terug in het archief, naar "onder de radar". De eerste afleveringen in àlle vorige seizoenen bleef de mol in het begin érg onverdacht. Kaat is hier derde meest verdacht, op Café de mol het meest, alsook op de site van VIER het meest!

Dus Kaat, jij bent het niet!
Moeten we "GROEN I" dan afschrijven? NEEN

NEEN, want ik denk dat we dit anders kunnen interpreteren:
Ik zie Gilles de Coster dit nog zeggen: "in het gehele seizoen kreeg de mol maar één keer zijn/haar groene scherm te zien"


Dus, al wie nu al in aflevering 2 een scherm te zien kreeg (veel te vroeg, zullen binnenkort wel een tweede te zien krijgen dan ) : kunnen we schrappen,
al wie binnenkort 2 schermen te zien krijgt: kunnen we schrappen!

Wat denken jullie?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8