Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

pieter.grauwels10 mar 2019, 23:12

 69
Enkele keren tijdens de eerste aflevering heb ik Gilles de zin horen zeggen dat de mol de anderen "recht in de ogen kijkt" of een variatie daarop.

Eventueel iets om mee te nemen naar volgende afleveringen.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2019, 23:24

 3483  Uma
pieter.grauwels schreef:Enkele keren tijdens de eerste aflevering heb ik Gilles de zin horen zeggen dat de mol de anderen "recht in de ogen kijkt" of een variatie daarop.

Eventueel iets om mee te nemen naar volgende afleveringen.
Eventueel?? Nee jong, dat is een nuttige waarneming en zeker iets om in het oog te houden (pun intended).
Gebruikersavatar

sven.bloemen10 mar 2019, 23:30

 1
Recht -> advocate -> Eva ?
Gebruikersavatar

Molympiad10 mar 2019, 23:54

 63  Sven
Viel me ook op!
Ik heb hier een afbeelding op het moment dat het woord RECHT wordt uitgesproken.
Hint naar Ingrid? Of naar Bas, waar Ingrid recht naar kijkt?

Afbeelding
Gebruikersavatar

WalkingDead11 mar 2019, 00:51

 73
Wordt trouwens ook in het begin gezegd, "De zoektocht is ten einde... de mol recht in de ogen kijken." Natuurlijk geen vreemde uitspraak, zeker niet wanneer er 3 weken tussen die uitspraken zit.

Of Recht = advocaat, sapperdepietjes toch.
Gebruikersavatar

marc.koenen11 mar 2019, 01:44

 122
Molympiad schreef:Viel me ook op!
Ik heb hier een afbeelding op het moment dat het woord RECHT wordt uitgesproken.
Hint naar Ingrid? Of naar Bas, waar Ingrid recht naar kijkt?

Afbeelding
Dit was me ook opgevallen.Als we nu de mol in de ogen kijken?
Gebruikersavatar

Jansen11 mar 2019, 07:58

 3423  Yens
Molympiad schreef:Viel me ook op!
Ik heb hier een afbeelding op het moment dat het woord RECHT wordt uitgesproken.
Hint naar Ingrid? Of naar Bas, waar Ingrid recht naar kijkt?

Afbeelding
Dan Ingrid maar 😉.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 mar 2019, 10:29

 1690  Sven
Molympiad schreef:Viel me ook op!
Ik heb hier een afbeelding op het moment dat het woord RECHT wordt uitgesproken.
Hint naar Ingrid? Of naar Bas, waar Ingrid recht naar kijkt?

Afbeelding
Stel je voor dat ze bij het kiezen van de mol uitgaan van wie wij meteen zouden afstrepen? Omdat ze niet durft springen, niet wil lopen. Dat wordt nu zo uitvergroot dat het best wel eens zou kunnen. Mindf*ck
Gebruikersavatar

Jdituh11 mar 2019, 23:25

 5
Bij de laatste scène waar iedereen samen aan tafel zit, zegt de voice-over: “Voor het eerst kijkt de kersverse mol de mensen die hij of zij wekenlang zal moeten bedriegen, recht in de ogen”. De enige persoon die heel even de ogen ook op de camera richt: Bruno..

Onze kersverse mol heeft hiermee ook heel kijkend Vlaanderen in de ogen gekeken.

Start van mijn tunnelvisie: check ✅
Afbeelding

Ingrid kijkt naar Bas.
Er is maar 1 iemand die heel even recht in de camera kijkt en hierdoor als kersverse mol ook heel kijkend Vlaanderen bekijkt: Bruno!

Ingrid kijk niet recht in de camera. Heb er op gelet, zij kijkt naar Bas die zo voor de camera zit. Bruno is echt de enige die echt een miliseconde in de camera kijkt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 mar 2019, 23:36

 1690  Sven
Ja, maar toch, als mens waar niet de hele tijd camera's op gericht zijn, denk ik toch dat je blik daarop gefocust is, als in " is die mij nu aan 't filmen?". Ik denk dat iedereen dat wel doet, maar als het in de volgende afl meer wordt getoond is het wel iets. Misschien...
Gebruikersavatar

pieter.grauwels11 mar 2019, 23:40

 69
Wat me opviel is dat Gilles zei 'Voor het eerst' kijkt de mol de kandidaten recht in de ogen (bij het avondeten).

Nu ze hadden al samen in de auto gezeten. Als de mol op de voorste rij zat, dan kon hij zich omdraaien en de kandidaten recht in de ogen kijken. Maar als hij op de achterbank zat kon hij dus de kandidaten niet recht in de ogen kijken.

Als het klopt wat Gilles zei, zit de mol dus op de achterbank?
Gebruikersavatar

vincent.coomans12 mar 2019, 06:11

 23
In de auto drinkt Ingrid van haar blikje wanneer Bas zegt - ik denk dat de Mol in deze auto zit. En ze zit op de achterbank.
Maar het viel me ook op dat bij het uitspreken van de zin 'de mol kijkt... recht in de ogen', net na het uitspreken van 'de Mol' Kaat verschijnt.
Dus misschien zoeken we de hint in het verkeerde deel van de zin?