Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 apr 2019, 11:43

 2354  Uma
Ik zou er ook niet te veel achter zoeken...
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 11:50

 507  Yens
Eens met alle bemerkingen hoor.
Het was sterker geweest als er inderdaad een link was naar bv het getal dat ze gevonden hebben bij de schip of de manier van wegstrepen of de codenaam polly of draak. Maar dat heb ik niet onmiddellijk gevonden. Is dus waarschijnlijk allemaal toeval en bewijst helemaal niets. Het is ook nog veel te vroeg om onweerlegbare hints te vinden nu!

Anderzijds " Eline is de mol" in die puzzel vonden we ook allemaal wat te gemakkelijk in het begin zeker ...
Vond hem dus toch de moeite waard om te vermelden.
Ik heb ook nog geprobeerd om vanuit Polly, draak of 118528 iets te maken maar daar heb ik geen "sleutel" in gevonden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 21:06

 8153
Ik ben niet mee vrees ik :?
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 21:34

 507  Yens
Mateo schreef:@Moldedju: De cijfers 118528 leveren het volgende op als je ze intypt bij Google:

https://www.colorhexa.com/118528

#118528 color description : Dark lime green

Leuk toeval.
Heeft Eva groene ogen?
Gebruikersavatar

anja.mathijs03 apr 2019, 21:38

 391  Uma
Zou dat programmeercode zijn? 😉
Of heeft iemand van de kandidaten schilderen als hobby?
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2019, 08:32

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik ben niet mee vrees ik :?
Kleuren kan je weergeven als een hexadecimale code (16-tal stelsel, cijfers 0-9, letters A-F).
Dus het getal dat door Kaat en Eva gevonden is bij het rekenraadsel, is de hexadecimale code voor "Dark lime green.
Dus de associatie met het groene scherm 😉.

anja.mathijs schreef:Zou dat programmeercode zijn? 😉
Of heeft iemand van de kandidaten schilderen als hobby?
Bij schilderen gaat die code niet echt van toepassing zijn. Hexadecimale codes worden gebruikt in grafische computer programma's zoals Adobe Photoshop of zo. Dus als je het in die richting zoekt, dan zou je eerder op zoek moeten gaan naar een grafische vormgever of een webdesigner bv.

PS. Ik geloof niet dat deze piste steek houdt 😉
Gebruikersavatar

lajato04 apr 2019, 08:38

 69
Dat kan ook toeval zijn. De productie zet de sets op voorhand klaar, en dus ook de raadsels. Op dat moment weten ze nog niet hoe de kandidaten zich gaan verdelen daar ze zelf onderling mogen overleggen. Niks garandeerd dat de mol er in slaagt die specifieke opdracht te kiezen. En Kaat hield de sleutel wel stevig vast. Had ze hem 'per ongeluk' laten vallen moesten ze erachter duiken en zou dat kostbare tijd gekost hebben...
En wie zwom er snel mee met Kaat toen ze hun cijfer hadden? Terwijl hij eigenlijk een van de andere opdrachten had voltooid? Wou hij de sleutel proberen onderscheppen maar is dat mislukt omdat Kaat te snel was?
Bij de ladder heeft hij uiteindelijk wel zijn best gedaan om als langste het touwtje van de ladder door te branden (na eerst de rest laten proberen... om wat tijd te rekken?)
Gebruikersavatar

erik.dumon04 apr 2019, 08:51

 19
118528 is dus groen : kleur van het molboekje ? zou dan Axel zijn
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 09:34

 8153
Axel heeft lichtblauw.

Jansen schreef:Kleuren kan je weergeven als een hexadecimale code (16-tal stelsel, cijfers 0-9, letters A-F).
Dus het getal dat door Kaat en Eva gevonden is bij het rekenraadsel, is de hexadecimale code voor "Dark lime green.
Ja, ik ken die kleurencodes, maar vroeg mij alleen af wat de link was.
Jansen schreef:Dus de associatie met het groene scherm 😉
Welk groen scherm? Nu, om het even: ik vind het vergezocht.
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2019, 12:01

 3423  Yens
Welk groen scherm? Nu, om het even: ik vind het vergezocht.
Ik ook 😉 . Gewoon even meegegaan in de redenering.
Met groen scherm, bedoelen ze de stelling dat de mol maar 1 keer een groen scherm te zien krijgt.