Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Dominique18 mar 2019, 21:17

 61
Er is alvast 1 ding niet terug recht: Joeri hangt tijdens de begingeneriek als enige andersom (bungee) wanneer zijn kandidaatinfo getoond wordt.
Gebruikersavatar

Yvo25 mar 2019, 20:42

 1111  Uma
Molympiad schreef:Viel me ook op!
Ik heb hier een afbeelding op het moment dat het woord RECHT wordt uitgesproken.
Hint naar Ingrid? Of naar Bas, waar Ingrid recht naar kijkt?

Afbeelding
Dit zou wel eens een verborgen hint kunnen zijn.
Enerzijds denken velen dat dit geen verborgen hint kan zijn omdat het te eenvoudig is.
Anderzijds kan het onderschat worden net omdat velen het te simpel vinden.
Ik sluit me aan bij Jansen en denk dat als dit een verborgen hint zou zijn, dat het dan naar Ingrid verwijst.
Gebruikersavatar

SlickVic01 apr 2019, 19:51

 15
Er is mij iets opgevallen op de groepsfoto’s die ze op instagram plaatsen.
Bruno is altijd de enige die NIET naar de lens kijkt, maar compleet ernaast. Ik leg hier de link met “in de ogen kinken” (werd hier veel naar gerefereed).

Misschien is het iets onschuldigs en kan Bruno totaal niet op een foto staan of misschien is het een geniale tip...



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator01 apr 2019, 19:58

 3483  Uma
SlickVic schreef:Er is mij iets opgevallen op de groepsfoto’s die ze op instagram plaatsen.
Bruno is altijd de enige die NIET naar de lens kijkt, maar compleet ernaast. Ik leg hier de link met “in de ogen kinken” (werd hier veel naar gerefereed).
Afbeelding
Bas kijkt ook niet in de lens, weliswaar enkel in deze foto.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2019, 20:08

 2245  Uma
Die eerste foto is er een van op de luchthaven van Hanoi, meen ik er te kunnen uit opmaken. Dus vlak nadat iedereen is aangekomen. Toen wist Bruno nog niet dat hij de mol zou worden.

Op die twee andere foto's vind ik hem toch redelijk in de juiste richting (van de fotograaf) kijken.

Zoals ex-molinator terecht opmerkt: Bas kijkt op de tweede foto ook niet in de lens.

Dus twijfel ik sterk of hier iets achter zit. Ik zwem voorlopig nog in de twijfelton. 🙂
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2019, 10:58

 507  Yens
Sorry, als deze al ergens anders staat maar door de het wegstrepen in de kajuit nog even teruggekeken naar de eerste zinnen van het programma. Deze zijn de volgende:
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Als we een beetje wegstrepen.
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Zat de oplossing weer helemaal in het begin ?
Gebruikersavatar

Taupe07703 apr 2019, 11:04

 767  Yens
Zeer goed gevonden Moldedju!
En dat bevestigt wat we gezet hebben in selectie kandidaten en kan verklaren waarom ook Kaat verdacht is, ze kent de mol en volgt haar constant en maakt dan zelf foutjes om de aandacht op haar te vestigen zodat ze het spel kan winnen!
Enkel nog eens nadenken hoe dit dan te regelen valt met de verfbom...
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 11:16

 2204
Moldedju schreef:Sorry, als deze al ergens anders staat maar door de het wegstrepen in de kajuit nog even teruggekeken naar de eerste zinnen van het programma. Deze zijn de volgende:
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Als we een beetje wegstrepen.
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Zat de oplossing weer helemaal in het begin ?
Inderdaad goed gevonden.

In mijn herinnering (maar ik ben dus niet helemaal zeker) kwam de zin "Dit programma is het verslag van een reis" in het verleden ook voor. Neemt niet weg dat er dit jaar een hint kan inzitten, natuurlijk.

Om tot jouw oplossing te komen moet je letters wegvegen. Al eens de vergelijking gemaakt met de proef op het schip?
Gebruikersavatar

Killda03 apr 2019, 11:20

 26  Bert
Frolva schreef:
Inderdaad goed gevonden.

In mijn herinnering (maar ik ben dus niet helemaal zeker) kwam de zin "Dit programma is het verslag van een reis" in het verleden ook voor. Neemt niet weg dat er dit jaar een hint kan inzitten, natuurlijk.

Om tot jouw oplossing te komen moet je letters wegvegen. Al eens de vergelijking gemaakt met de proef op het schip?
Klopt, die zin is al meermaals gebruikt, volgens: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160202_02105059
Gebruikersavatar

BogersAsset03 apr 2019, 11:23

 65
Moldedju schreef:Sorry, als deze al ergens anders staat maar door de het wegstrepen in de kajuit nog even teruggekeken naar de eerste zinnen van het programma. Deze zijn de volgende:
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Als we een beetje wegstrepen.
"De zoektocht is ten einde. Het is tijd om de mol recht in de ogen te kijken. Dit programma is het verslag van een reis. "
Zat de oplossing weer helemaal in het begin ?
Goh ik vind het toch Enigszins Ver gezocht, in de opdrAcht was er geen enkele letter van 'neem de gin' die langs elkaar stond. Als er al ergens 'dE mol is x' te Vinden zou zijn, denk ik dAt ze dat ook eerder op die manier erin zouden stekEn (bV. in het dAgboek van de mol of iets dergelijks). Nu is het meer koffiedikkijken/gokken en zien wat je graag wil zien? Ik zie niet direct een link in de manier van wEgVegen wAardoor het mij net iEts té random lijkt om Volledige woorden te gAan overnemen (buiten in de laatste zin dan).
Eva is ook een naam diE (zeker in het nederlands) op Veel plekken terug te vinden zAl zijn door dE Veelvoorkomende letters in hAar naam, en het feit dat haar naam erg kort is (--> in dit stukje tekst onbewust zelfs al 7x :'))
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 11:38

 8153
Het is gemakkelijk om een naam van 3 letters in een zin te verbergen en zeker als je ze niet eens naast elkaar zet.
Anderzijds zit je natuurlijk wel met dat "recht".

De zin "Dit is het verslag van een reis" werd inderdaad al eerder gebruikt.