Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Taupe07704 apr 2019, 12:35

 767  Yens
Nee, blijkbaar niet maar "1" keer maar het eerste... maar goed dit zou te gemakkelijk zijn en de meeste van deze tips lijken me dan ook nutteloos.
Tenzij we op het einde van de rit toch moeten vaststellen dat er één iemand maar 1x groen heeft gehad (en dan de winnaar blijkt :mrgreen: )
Gebruikersavatar

BogersAsset04 apr 2019, 13:19

 65
Was er vorig jaar niet ook een tip naar Pieter dat er ook een opmerking gemaakt werd in de trant van 'recht in de ogen kijken' ofzoiets en dat dan de eerste persoon die nà die uitspraak dat effectief deed de mol (=pieter) was? Of heb ik dit gedroomd? Anders kan het wel de moeite zijn om die uitspraken (ook met het vizier of toerental bv.) toch wat beter in de gaten te houden?
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 apr 2019, 22:53

 2354  Uma
BogersAsset schreef:Was er vorig jaar niet ook een tip naar Pieter dat er ook een opmerking gemaakt werd in de trant van 'recht in de ogen kijken' ofzoiets en dat dan de eerste persoon die nà die uitspraak dat effectief deed de mol (=pieter) was? Of heb ik dit gedroomd? Anders kan het wel de moeite zijn om die uitspraken (ook met het vizier of toerental bv.) toch wat beter in de gaten te houden?
Vorig jaar was er ook zo'n theorie over de schermen. Degene die als voorlaatste zijn/haar scherm zag, viel de volgende aflevering af. Dit was bij iedereen, behalve in aflevering 1 bij Pieter, omdat de Mol niet naar huis gaat....
Blijkbaar was het dus toeval.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 08:58

 3483  Uma
Vermoljoen schreef:...
Blijkbaar was het dus toeval.
Ik zou het woordje "blijkbaar" vervangen door "schijnbaar". Ik geloof immers niet dat ze alle echte hints uiteindelijk tonen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2019, 09:18

 2354  Uma
ex-molinator schreef: Ik zou het woordje "blijkbaar" vervangen door "schijnbaar". Ik geloof immers niet dat ze alle echte hints uiteindelijk tonen.
Gilles heeft zelf wel nog het één en het ander daarover gezegd in zijn bericht vorig jaar (die ik al hier plaatste).
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 12:33

 3483  Uma
Vermoljoen schreef:Gilles heeft zelf wel nog het één en het ander daarover gezegd in zijn bericht vorig jaar (die ik al hier plaatste).
Ik heb Gilles al eens weten liegen! 😉
Gebruikersavatar

annie.delen05 apr 2019, 15:06

 238  Uma
Heb nog eens gekeken naar de gesprekken in de caravan.
Kaat zegt : ALS ik mag terugkomen moet ik liegen over de konijnen.
Ze WEET toch al dat ze mag terugkomen.
Ze WEET dat ze 1 van de kandidaten is.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2019, 16:01

 2245  Uma
Annie, ik begrijp die woorden van Kaat toch anders.

Ze spreekt ze uit in die caravan en dat is tijdens de selectieprocedure van de kandidaten, op een moment dat Kaat nog niet kan weten of ze uiteindelijk mee mag doen. Kaat is op dat ogenblik nog niet zeker dat ze de volgende ronde van de "sollicatie" zal halen, dus daarom zegt ze "als ik volgende keer mag terugkomen". Op het moment van dat gesprekje in de caravan kan Kaat ook nog niet weten dat de selectieprocedure al zo ver gevorderd is en hoeveel mensen er nog in de running zijn voor een plaatsje om mee te mogen. Ze kan ook niet weten dat enkel de tien mogelijke kandidaten die opdracht krijgen om te liegen over konijnen.

Dat is mijn interpretatie.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 16:23

 2834  Uma
Die 'als' is gewoon in de zin van 'wanneer'. Ze weet dat er nog een volgend gesprek zal komen want er is haar net gevraagd om op het volgende gesprek met de producers te liegen over de konijnen. Dus "wanneer ik terug kom voor het volgende gesprek moet ik liegen over de konijnen".

Het gaat dus niet over de deelname aan De Mol maar over dat gesprek dat nog zal volgen.
Gebruikersavatar

Cedric05 apr 2019, 16:26

 2834  Uma
Mogelijk, maar dat weten de kandidaten op dat moment niet. Ze weten alleen dat ze op dat moment overwogen worden om de Mol te zijn, maar ze weten niet hoeveel mensen er nog in de running zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2019, 16:32

 3483  Uma
Cedric schreef:Die 'als' is gewoon in de zin van 'wanneer'.
Klopt, is gewoon spreektaal, grammaticaal fout maar in een los gesprek door de context ondubbelzinnig.
bvb "ik kom af als't eten klaar is",
of "zeg eens aan da kieken da 'k hem ga terugbellen als d'aflevering van De Mol gedaan is" :mrgreen: