Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2019, 19:18

 1690  Sven
Ben je zeker dat Liesbeth het groene molboekje heeft?
Elisabet heeft zeker het rose. Liesbeth zit naast Ingrid, dus zou wel kunnen dat zij het groene heeft. Wat is de kleur van het andere boekje dat daar lag?
Gebruikersavatar

Yvo16 mar 2019, 00:43

 1111  Uma
Jay-Lo schreef:Elisabet heeft zeker het rose. Liesbeth zit naast Ingrid, dus zou wel kunnen dat zij het groene heeft. Wat is de kleur van het andere boekje dat daar lag?
Blauw.
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 mar 2019, 09:02

 1690  Sven
Zou dan van Martijn moeten zijn.
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 mar 2019, 09:31

 2354  Uma
Kijk eens even in dit topic:
De kleur van de molboekjes
Hier vind je wie welk boekje heeft. Alleen van Ingrid, Kaat en Eva zijn we nog niet zeker.
Gebruikersavatar

koen.willen19 mar 2019, 13:43

 187  Uma
Misschien is die XX een soort verwijzing rond het X-chromosoom.
XX is misschien dus gelijk aan het geslacht van De Mol

XY = man
XX = vrouw

Dus De Mol is een vrouw?
Gebruikersavatar

nele.pottie19 mar 2019, 13:54

 62
Eerst en vooral weet ik niet of die X'en echt een tip zijn, maar het volgende viel mij toch op:
Geen idee of het hier al vermeld werd maar ik merkte in de vorige aflevering ook 2x'en op aan de achterzakken van Gilles. Ik weet niet meer exact waar in de aflevering maar ik zie nog een beeld voor mij in het hotel waar de cameraman achter Gilles aanloopt. Ik denk op weg naar de mol maar ben niet zeker. Ik kijk of ik het straks eens kan opzoeken waar exact ik dit gezien heb.

Edit: Net eens nagekeken en je kan het zien op 2:59. Net wanneer ze de mol willen gaan briefen. Volgens mij is het echt gewoon het design van de broek, maar ja ze staan er wel weer...
Gebruikersavatar

jeroen.nuyens20 mar 2019, 07:40

 1
Nele ik denk dat je bedoelt op 1:59 en er zijn 3 X’en te zien, 2 blauwe en 1 witte.
Ik vind die theorie over XX = vrouw nog niet zo vergezocht.
De derde X zou hier dan voor de naam van de mol kunnen staan: Eva?
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 10:51

 8153
Ik heb mij voorgenomen om mij dit jaar niet te verliezen in verborgen hints, maar ik moet toegeven dat ik in de X-en wel potentieel zie.
De 2 X-en op de mouwen schreef ik toe aan wat katrien.b uitlegde (en waar ik zelf op hetzelfde moment ook aan dacht):
posting.php?mode=quote&f=78&p=81719
Maar de X-en op de broekzakken vind ik een beetje raar, zeker omdat ze verschillen van kleur: 2 blauwe en 1 witte. Ik heb de indruk dat die er achteraf opgenaaid zijn. Als dat zo is, zouden die op de vest er ook wel eens opgenaaid kunnen zijn. Misschien kan iemand het merk van de broek achterhalen en op internet eens zoeken naar dat model om te zien of die X-en bij het ontwerp horen of niet (maar ik vrees dat dat onbegonnen werk is).
Ik zou “XX” en “XXX” eerder interpreteren als “DE” “MOL”. En door die ene witte X zou ik dan denken dat de mol iemand is met een X in zijn naam.
De makers wisten pas in Vietnam wie de mol zou zijn, maar die X-en zijn echt heel gemakkelijk en in een handomdraai op de vest en broek te naaien. Zelfs een man zou dat kunnen :mrgreen:
Bon, ik geef het maar mee. Zoals gezegd wil ik mij liever focussen of het gedrag van de kandidaten.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2019, 11:13

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Zelfs een man zou dat kunnen :mrgreen:
Klopt, zelfs ik.
Maar of je er nog een X in zou herkennen, betwijfel ik.
Gebruikersavatar

Spok20 mar 2019, 11:17

 18
Maar de X-en op de broekzakken vind ik een beetje raar, zeker omdat ze verschillen van kleur: 2 blauwe en 1 witte. Ik heb de indruk dat die er achteraf opgenaaid zijn. Als dat zo is, zouden die op de vest er ook wel eens opgenaaid kunnen zijn. Misschien kan iemand het merk van de broek achterhalen en op internet eens zoeken naar dat model om te zien of die X-en bij het ontwerp horen of niet (maar ik vrees dat dat onbegonnen werk is)[/quote]

Afbeelding

Zag hier ergens de sponsor van GDC verschijnen en was nog wel makkelijk te vinden dan 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2019, 11:19

 8153
Inderdaad Scotch & Soda (en slim fit - Gilles heeft een voorkeur voor skinny maar persoonlijk vind ik dat bij hem - en veel anderen - niet echt flatterend 😉 )
De X-en mogen dus de vuilnisbak in. Ben ik even blij, want Ingrid is (voorlopig) mijn hoofdverdachte 😃
Gebruikersavatar

Moldedju20 mar 2019, 12:00

 507  Yens
chicawah.janssen schreef:IBen ik even blij, want Ingrid is (voorlopig) mijn hoofdverdachte 😃
Ook bij mij de hoofdverdachte na 2 afleveringen. Maar het is nog te vroeg voor conclusies ...