Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

tessa.deschoenmaeker11 mar 2019, 03:08

 19
Bij 3 mensen zegt GDC de namen 2 keer:
Joeri:
Joeri... je ziet er heel kalm uit Joeri.

Bruno:
Bruno, de ouderdomsdeken.
Bruno ze zeggen dat de wijsheid met de jaren komt.

Ingrid:
Ingrid, geloof je hem?
"Mja."
Je bent een verkoopster Ingrid.

Kan toeval zijn he!

Ik vind ook dat Bas zijn antwoorden (als hij een misschien scherm zou gehad hebben) 'te' waren. Die kerel wil zo graag De Mol zijn, hij en Joeri zijn het type die zichzelf met opzet gaan verdacht maken (denk Baha van vorig seizoen) en die zou ik (als programma maker zou zijn) niet willen als De Mol.

Joeri gaat met zijn armen gekruist en achteruit zitten. Sluit zichzelf af neemt letterlijk afstand. Kwaad omdat hij De Mol niet is? Of neemt hij juist een defensieve positie in dus wil hij zichzelf verdedigen?

Bruno zijn antwoord op de vraag "Wat zou je zeggen als iemand je beschuldigd van mol zijn?." Is dat hij niet zoveel zou zeggen, want te veel zeggen is juist verdacht. Tijdens zijn ondervraging antwoord hij 2x zeker en vast en 2x met enkel ja knikken.

Ik zou Ingrid een geweldige mol vinden juist omdat ze zo onverdacht is. Zo'n sympathieke mamafiguur die tijdens de interviews voor De Mol wel zoiets heeft van I want to chew gum and kick ass and I'm all out of gum.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 09:14

 3483  Uma
tessa.deschoenmaeker schreef:Bij 3 mensen zegt GDC de namen 2 keer:
Joeri:
Joeri... je ziet er heel kalm uit Joeri.

Bruno:
Bruno, de ouderdomsdeken.
Bruno ze zeggen dat de wijsheid met de jaren komt.

Ingrid:
Ingrid, geloof je hem?
"Mja."
Je bent een verkoopster Ingrid.
Wow, knappe observatie!
Of het iets betekent, geen idee ... maar dit is zo subtiel dat ik het noteer.
Gebruikersavatar

ToonDB11 mar 2019, 17:42

 2
Tijdens het selecteren van de mol gaat Gilles 'het rijtje af'. Bij de meeste deelnemers zegt hij gewoon de naam maar bij Joeri, Eva en Bas is zijn intonatie vragend. Zijn dat de drie geselecteerden? Ook komt soms Gilles in beeld en naar sommige deelnemers knikt hij, maar heb nog niet bekeken of daar een logica in kan zitten.
Gebruikersavatar

pieter.grauwels11 mar 2019, 17:50

 69
Goed speurwerk - in zo een belangrijk 'proef' waar de mol gekozen wordt, ben ik bijna zeker dat de makers het niet konden laten om daar ook een tip in te verwerken naar wie de mol zou kunnen zijn. Ben wel overtuigd van die intonatie!
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 18:19

 2204
ToonDB schreef:Tijdens het selecteren van de mol gaat Gilles 'het rijtje af'.
Welk moment bedoel je dan? Kan je het situeren in de aflevering (bij voorkeur online, met de minuten en seconden erbij :mrgreen: )?
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire11 mar 2019, 19:27

 36
Gilles stelt iedereen een paar vragen om te zien of ze als mol goed kunnen doen alsof.
Bij twee van de 10 kandidaten stelt hij de volgende vragen wat mij aan het denken liet zetten.

Joerie - "Ben je je ogen de kost aan het geven?" Dit kan naar veel dingen verwijzen.
1. Tijdens de aflevering werd paar keer gezegd dat de mol je recht in de ogen zal kijken.
2. Een mol is blind, dus misschien dat hij nu nog zijn ogen de kost moet geven.

Elisabet - "Als spoedarts moet je het hoofd koel kunnen houden?" Dit kan verwijzen naar:
1. Een mol die onder de grond zit, die lekker koel heeft.
Off-Topic zou ik Elizabeth een geweldige mol vinden als Gilles haar vraagt "Wat vond je van wat je te zien kreeg?"
Waarop ze met vol vertrouwen zei "Ik had het wel verwacht." Ik denk dat ze het echt wel wou zijn (zie selecties)
Elisabeth lijkt de minst geschikte maar juist daarom verdenk ik haar.

Misschien kregen deze twee al een misschien-schermpje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2019, 19:35

 8153
Elizabeth = The Queen
Elisabeth bestaat ook. Die is Elisabet + Liesbeth
😉

En Joeri, Joerie en zelfs Yourie bestaan ook, maar alleen Joeri doet mee aan De Mol 😉

Eva zou het wellicht confusing vinden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 11 mar 2019, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2019, 19:43

 3483  Uma
gert-jan.vermeire schreef:Gilles stelt iedereen een paar vragen om te zien of ze als mol goed kunnen doen alsof.
Bij twee van de 10 kandidaten stelt hij de volgende vragen wat mij aan het denken liet zetten.

Joerie - "Ben je je ogen de kost aan het geven?" Dit kan naar veel dingen verwijzen.
...
ff denken: Elisabet, Eva, Ingrid, Kaat, Liesbeth ??? ja, ik zou mijn ogen ook de kost geven hoor 😎
Gebruikersavatar

Andreas11 mar 2019, 19:51

Molerator  113
Ik persoonlijk zou me nog niet te veel focussen op uitspraken van bepaalde kandidaten/mogelijk mol na de eerste aflevering. Je zou zomaar eens in een moltunnel kunnen belanden 🙂

Het zou niet de eerste keer zijn dat zoveel dingen die gebeuen bij een bepaald persoon achteraf "toeval" leken te zijn. We zien ook een duidelijke trend, jaar na jaar wordt er ook steeds meer en meer doordacht gemold door de kandidaten zelf. Het niveau gaat duidelijk de hoogte in. Laat je niet vangen 😃
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2019, 20:11

 2204
gert-jan.vermeire schreef:Off-Topic zou ik Elizabeth een geweldige mol vinden als Gilles haar vraagt "Wat vond je van wat je te zien kreeg?"
Waarop ze met vol vertrouwen zei "Ik had het wel verwacht."
Dat vond (ook) ik een zéér sterk antwoord. En de manier waarop ze het zei zou van haar een goede mol maken.