Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

arian.daymien15 mar 2019, 16:32

 46  Anke
Cedric schreef:Afbeelding

Twee dingen die opvallen:
1. De Nederlandse vlag: blauw-wit-rood + kleur oranje. Zoals ik hier eerder al aangaf: 'Martijn' vind ik een vrij Nederlandse naam.
2. Misschien door het scherm, maar heeft de trui van Gilles roze tinten? Gezien de kleur roze hier al aan bod kwam, snappen jullie wel al wat ik bedoel: Elizabet?
Afbeelding

Rood en wit en blauw komen weer terug!!

Nu bij Gilles eerste ontmoeting de mol in hotel.

Zie je dit balkje in kleuren rood en wit en blauw. Erna zie je gelijk eerste shot Kaat! Van alle kandidaten...

1) Molboekjes kleuren (ned)
2) Kaat oranje tas en caravan in kleuren (ned)
3) Kaat noemt zichzelf Kaasjeu (Twitter en insta) typisch (ned) kaas.
4) Nu dit balkje(ned) en erna Kaat in beeld.

Toch maar Kaat even op schrijven. 😎

(Ned = nederlands)


3 mogelijkheden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welke denken jullie?
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2019, 18:07

 2354  Uma
Die t-shirt van Joeri was me nog niet opgevallen!
Zou dat de link zijn? Naar mijn gevoel is dat iets 'te' makkelijk...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2019, 18:52

 8153
arian.daymien schreef:Afbeelding

Rood en wit en blauw komen weer terug!!

Nu bij Gilles eerste ontmoeting de mol in hotel.

Zie je dit balkje in kleuren rood en wit en blauw. Erna zie je gelijk eerste shot Kaat! Van alle kandidaten...

1) Molboekjes kleuren (ned)
2) Kaat oranje tas en caravan in kleuren (ned)
3) Kaat noemt zichzelf Kaasjeu (Twitter en insta) typisch (ned) kaas.
4) Nu dit balkje(ned) en erna Kaat in beeld.

Toch maar Kaat even op schrijven. 😎

(Ned = nederlands)
:roll: Die caravan keer weer, die kon nie langer wach, die caravan keer weer de volgende dag. De volgende dag, o jongens dat is waar, de volgende dag was die caravan weer daar :roll:
De caravan was 2 jaar geleden in Zuid-Afrika, Oranje Vrijstaat 😉
Maar bon, zelf geloof ik niet in de camper en de rugzak en in het waaiertje molboekjes misschien.
Het is een feit dat Gilles de boekjes op een gans andere manier aanbiedt dan de vorige jaren en dat dit misschien wel een hint is. Maar in dat waaiertje ziet het ene boekje er op mijn ene scherm rood uit en op mijn andere felroze.
Scherp opgemerkt dat je in de tekst een verloop ziet van rood over wit naar blauw.
Maar ik kan niet geloven dat het allemaal zo eenvoudig is en dat we de mol al kunnen ontmaskeren nog voor alles goed en wel begint.
Gebruikersavatar

salb15 mar 2019, 19:26

 352  Sven
Ik vind het een beetje vergezocht. Zeker omdat er 3 mogelijkheden zijn. Maar als er toch 1 echt een hint zou zijn gok ik op de t-shirt van Joeri.
Dat van Axel zijn ouders stond wel in de krant maar niet op de website van VIER. En ook al heb ik hier zelf als eerste over die camper gepost lijkt dit veel te ver gezocht. Bovendien heb je niet helemaal in de hand dat Kaat het oranje molboekje te pakken krijgt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2019, 19:28

 1690  Sven
Zouden ze het zo gemakkelijk maken? ze weten toch dat dat hier meteen gevonden wordt. Zelfs een aandachtige kijker zou dat vinden.
Wist Gilles wat er in de koffer van Joeri zit? Ik bedoel maar, er is net een mol gekozen, Gilles toont vlak voor het uitdelen 4 molboekjes: blauw-wit-rood-oranje. De mol is niet voorbereid, kan dus ook niet wat afgesproken kledingstukken meenemen. Een van de volgende proeven draagt Joeri een t shirt met blauw wit rode streep. Tenzij ze het hem gegeven hebben natuurlijk.
Axel heeft Nederlands-Franse ouders, als het hier niet gezegd was had ik het niet geweten.
Laatst gewijzigd door Jay-Lo op 15 mar 2019, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric16 mar 2019, 11:13

 2834  Uma
En weeral zijn er wat posts verdwenen... :roll: Geen idee waarom dat keer op keer weer gebeurt, het is voor niets nodig en hierdoor kunnen mensen eer opstrijken voor wat anderen deden. Vandaar, ter opheldering, ere wie ere toekomt: dit zijn niet Arian's vondsten!

Het blauw-wit-rood(-oranje) bij de molboekjespresentatie: Cedric
De link met Kaat via het oranje molboekje en de campervan: Salb die het op twitter zag
De Franse en Nederlandse ouders van Axel: Mola Lisa
Rood-wit-blauw op het shirt van Joeri: Twitter (Arian is de man achter het twitteraccount @2019Hints want dat account plaatste krak dezelfde afbeeldingen én Arian zei zelf dat hij over De Mol actief is op sociale media.)

Just to be clear.
Gebruikersavatar

arian.daymien16 mar 2019, 12:28

 46  Anke
Wat is er met je aan de hand :roll:

Steel niks, vul aan! En andere dingen vind ik.

Zo vinden we samen de mol!

Maar ALLE CREDITS NAAR JOUW.

TOP SPEURDER :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric16 mar 2019, 13:08

 2834  Uma
Ja hoor, want ik steek ALLE pluimen op MIJN hoed. Komaan. Doe normaal. Dat je allerhande theorieën wil bundelen in 1 post, geen probleem. Maar zet er dan toch gewoon je bronnen bij in plaats van te doen alsof het je eigen vondsten zijn.
Het zijn hier ook niet allemaal mijn vondsten, vandaar mijn post.
We hebben hier trouwens al eerder dit seizoen de discussie gehad toen iemand op Twitter de pluimen op zijn hoed stak over de gevonden namen in de trailer, terwijl meerdere mensen op het forum hadden gedaan en niet hij.
Ere wie ere toekomt!
Deel gerust alle info die je wil, maar heb wat respect tegenover de mensen die de moeite erin staken.
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 mar 2019, 13:13

 2354  Uma
Cedric schreef:Ja hoor, want ik steek ALLE pluimen op MIJN hoed. Komaan. Doe normaal. Dat je allerhande theorieën wil bundelen in 1 post, geen probleem. Maar zet er dan toch gewoon je bronnen bij in plaats van te doen alsof het je eigen vondsten zijn.
Het zijn hier ook niet allemaal mijn vondsten, vandaar mijn post.
We hebben hier trouwens al eerder dit seizoen de discussie gehad toen iemand op Twitter de pluimen op zijn hoed stak over de gevonden namen in de trailer, terwijl meerdere mensen op het forum hadden gedaan en niet hij.
Ere wie ere toekomt!
Deel gerust alle info die je wil, maar heb wat respect tegenover de mensen die de moeite erin staken.
Ik deel jou mening volledig. Ik hoop dat één van de Moderators hem er eens op aanspreekt.
Nu zijn we wel een beetje off-topic aan het gaan.
Nu terug on-topic :!:
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 mar 2019, 22:54

 1690  Sven
On topic: Rood en blauw mengen geeft paars, tussen de 'witte' letters zitten ook paarse stukjes.
't Zal toch Jeffrey niet zijn zeker? :mrgreen:
Gebruikersavatar

marc.koenen17 mar 2019, 12:21

 122
Bij heel dat Rood-Wit-Blauw verhaal toch nog 1 puntje.Nederland en Frankrijk hebben deze kleuren in hun vlag,maar ook Luxenburg.En remember "we gaan niet naar Luxenburg" eind vorig jaar.Kan nog geen link vinden tussen deze theorien,maar ik ga die piste ook eens in het oog houden
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2019, 12:26

 8153
Ik had mij ook al bedacht dat blauw-wit-rood de kleuren ook de kleuren van Luxemburg zijn, maar kon Luxemburg niet aan een kandidaat koppelen. Ik was "niet naar Luxemburg" helemaal uit het oog verloren.
Maar welk verband bestaat er tussen Luxemburg en oranje? Hmmm, weer stof tot nadenken :scratch:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8