Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

elien.vandenbroeck17 mar 2019, 23:27

 1  Yens
Ik denk dat het wel eens Bas zou kunnen zijn, hij is van St-Gillis en deze gemeente heeft een zustergemeente in Groot Hertogdom Luxemburg. En aangezien de kleuren ook van Frankrijk zijn, misschien een link met het feit dat er in St-Gillis ook Frans gesproken wordt? En naar mijn mening zou de naam St-Gillis wel eens een link kunnen zijn naar Gilles, de vroegere Mol. Ik ben compleet nieuw in het Mol-gebeuren, dus ik weet niet of mijn theorie zou kunnen kloppen 🙂
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2019, 23:35

 2834  Uma
Ik heb intussen ook gewoon een megazotte theorie eigenlijk hierrond..

Ik denk namelijk dat...

rood, wit en blauw gewoon de gekozen kleuren zijn voor de lay-out en verder niks.
Gebruikersavatar

Gian-Luca9817 mar 2019, 23:41

 49
jason.vervliet schreef:Afbeelding
Afbeelding
Ik kom ook naar dit topic, speciaal voor deze kleuren. Joeri is de hele aflevering mijn hoofdverdachte geweest (tunnelvisie, lol) . Dit neemt echter niet weg dat deze kleuren veel te vaak herhaald worden, om er niets achter te zoeken.

Ja, ik weet niet meer wie het was vorig jaar met de t-shirts die een band leken te hebben met de opdrachten (Jeffrey?), maar deze opdrachten kwamen niet zo uitdrukkelijk voor in de effecten.

Hij kan de kledij zomaar gekregen hebben tijdens de briefing. De redactie is wel 100% voorbereid op dit soort situaties, ook al was er geen mol in aflevering 1 (als er al geen was: want 'je bent gebleven wie je de hele tijd al was' doet wel zoiets vermoeden).

Ik blijf erbij: Joeri is mijn hoofdverdachte.
Gebruikersavatar

WalkingDead17 mar 2019, 23:48

 73
We zullen het zeker weten als ze volgende aflevering roos, geel en groen gebruiken!
Gebruikersavatar

reinzwein18 mar 2019, 00:01

 1
elien.vandenbroeck schreef:Ik denk dat het wel eens Bas zou kunnen zijn, hij is van St-Gillis en deze gemeente heeft een zustergemeente in Groot Hertogdom Luxemburg. En aangezien de kleuren ook van Frankrijk zijn, misschien een link met het feit dat er in St-Gillis ook Frans gesproken wordt? En naar mijn mening zou de naam St-Gillis wel eens een link kunnen zijn naar Gilles, de vroegere Mol. Ik ben compleet nieuw in het Mol-gebeuren, dus ik weet niet of mijn theorie zou kunnen kloppen 🙂
Ook is de Franse vertaling van Nederland Pays-Bas, en als je de vlag van Frankrijk 90° kantelt heb je de Nederlandse vlag en vice versa.
Gebruikersavatar

ninke.vanvlaenderen18 mar 2019, 00:23

 1
Is er iemand ook opgevallen dat Martijn zijn rugzak, rood, blauw is? Was niet mijn eerste gedacht om hem te verdenken als mol maar in de eerste aflevering had hij die rugzak niet. Dus ik twijfel, iemand logischere verklaring?
Gebruikersavatar

miemelaar18 mar 2019, 00:24

 5
Is gewoon een glitch-effect vermoed ik. Die bevat sowieso de RGB kleuren.
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire18 mar 2019, 00:57

 36
Tijdens het eerste dagboek van de mol:

De titels beginnen in rood en eindigen met blauw
Ook de teams Sterk en Zwak worden in rood en blauw opgelicht:

De rugzak die Martijn draagt hebben de kleuren rood en blauw.

Ook kan je verwijzen naar de franse vlag.
GDC spreekt Martijn uit als Martin (op zen frans)

Zware tunnelvisie
Maar dit jaar zit ik erop denk ik.
Gebruikersavatar

pieter.groeninckx18 mar 2019, 07:07

 4
Ik weet dat ze het vorig jaar ook gedaan hebben, maar kan er niks zitten achter het geblaas van Joeri na de eliminatie?
Gebruikersavatar

gilles.claeys18 mar 2019, 08:15

 28  Philippe
Bij de eliminatie lijkt Martijn ook de kleuren blauw-wit-rood op de rand van zijn polo te hebben. Dit is misschien iets subtieler dan de opvallende t-shirt van Joeri.

Afbeelding
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh18 mar 2019, 08:42

 344  Sven
gert-jan.vermeire schreef:Tijdens het eerste dagboek van de mol:

De titels beginnen in rood en eindigen met blauw
Ook de teams Sterk en Zwak worden in rood en blauw opgelicht:

De rugzak die Martijn draagt hebben de kleuren rood en blauw.

Ook kan je verwijzen naar de franse vlag.
GDC spreekt Martijn uit als Martin (op zen frans)

Zware tunnelvisie
Maar dit jaar zit ik erop denk ik.
Persoonlijk vind ik het vakje waar het woord 'Sterk' in stond, meer groen dan blauw. Bij blauw denk ik echt aan blauw uit de Franse vlag bijvoorbeeld. Maar wel goed gevonden allemaal.
Gebruikersavatar

Killda18 mar 2019, 09:25

 26  Bert
Weet niet of het hier al staat of ergens op tv is geweest (ik kijk niet naar Café de Mol), maar Martijn zijn profielfoto op Twitter: Afbeelding

Jawel, ook hier de kleuren blauw-wit-rood
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8