Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric05 mei 2019, 17:23

 2834  Uma
Het was toch sowieso zeker dat dit gemonteerd was op vervormde beelden van De Mol die spreekt? Of ben ik de enige die daar van uit ging?
Ik verwacht sowieso dat we volgende week die dagboeken gaan zien, zonder vervorming, dus gewoon de Mol die spreekt, met de ondertiteling erbij.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 17:26

 2354  Uma
Aaah. De selectiebeelden zijn het al zeker niet, daar is er maar 1 oor te zien, hetzelfde voor het filmpje van de konijnenleugen.

Cedric schreef:Het was toch sowieso zeker dat dit gemonteerd was op vervormde beelden van De Mol die spreekt? Of ben ik de enige die daar van uit ging?
Ik verwacht sowieso dat we volgende week die dagboeken gaan zien, zonder vervorming, dus gewoon de Mol die spreekt, met de ondertiteling erbij.
Ik ga daar ook vanuit. Ze moeten ons toch briefings en dagboekfragmenten laten zien? Daar draait het seizoen rond, de Mol die niets weet en op het moment zelf over alles wordt gebriefd.

Als je het juiste fragment uit het filmpje 'dit is Bas' haalt, denk ik dat je het wel hebt hoor...
Gebruikersavatar

thomas.e05 mei 2019, 17:42

 91
Cedric schreef:Het was toch sowieso zeker dat dit gemonteerd was op vervormde beelden van De Mol die spreekt? Of ben ik de enige die daar van uit ging?
We konden dat zeker veronderstellen, maar hier is het nu wel duidelijk dat het zo is. De beelden hebben we misschien elders al gezien, maar belangrijker nog: het beeld staat op zijn kop, dus we mogen ons wel degelijk verwachten aan een uitleg over het omdraaien. Je kan dat zo nog moeilijk brengen als een toevalligheid of afleidingsmanoeuvre.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 17:47

 2354  Uma
We zullen het volgende week zien... Lijkt me wel straf als er geen hint in het dagboek zit.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2019, 18:01

 8153
thomas.e schreef:Ik bedoel deze:
Bas: https://www.vier.be/video/de-mol/dit-is-bas
En Bas draagt daar een polo met kraagje 😃

chicawah.janssen schreef:In het begin zag ik wel iets waarvan ik denk dat het een kraagje van een hemd of polo is. Een man dus.
Gebruikersavatar

annie.delen05 mei 2019, 19:28

 238  Uma
Veel kijkplezier aan ierdereen.
We zullen hopelijk het echte beeld van het dagboek te zien krijgen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 19:56

 2354  Uma
annie.delen schreef:Veel kijkplezier aan ierdereen.
We zullen hopelijk het echte beeld van het dagboek te zien krijgen.
Zou dat niet eerder iets zijn voor aflevering 10?

Voor de rest: iedereen veel kijkplezier! Of je nu gaat vloeken of juichen, geniet ervan!
Gebruikersavatar

Mateo05 mei 2019, 20:20

 870
Mijn verbeelding of mijn onderbewuste zag (iets links van het midden) het grote linkeroog van Elisabet in enkele op-de-kop-beelden.
Beetje griezelig wel. Héél mols. En heel knap gemaakt, zodat we tot het allerlaatst hebben moeten twijfelen!
Gebruikersavatar

masterveecee05 mei 2019, 22:23

 3547  Sven
Vermoljoen schreef:Zou dat niet eerder iets zijn voor aflevering 10?

Voor de rest: iedereen veel kijkplezier! Of je nu gaat vloeken of juichen, geniet ervan!
Was er toch een klein stukje 😉
Gebruikersavatar

Gillesisdemol06 mei 2019, 07:12

 373
Afbeelding

Misschien had ik dit elders moeten plaatsen, maar ik geloof niet dat hints uit het dagboek bij de TNVH horen. Ik vermoed dat er iets meer aan de hand is met de reflecties en afdrukken van letters. Hier staat de letter S echt tweemaal gedrukt i.p.v. als ‘schaduw’. Misschien kan samen met de letters die iets langer bleven staan een woord gevormd worden?
Gebruikersavatar

annie.delen06 mei 2019, 07:21

 238  Uma
thomas.e schreef:Wat jij ziet, zie ik ook. In het omgekeerde beeld wanneer de mol in het dagboek spreekt, tekent zich een hals en schouders af, in close-up. Het aangezicht is natuurlijk volledig onherkenbaar. Als je de bewegende beelden omgekeerd bekijkt, is het duidelijker, maar hieronder een omgekeerd screenshot en een dat ik wat verlicht heb.

Omgekeerd screenshot van dagboek
Afbeelding

Omgekeerd screenshot van dagboek (lichter gemaakt)
Afbeelding

De kans lijkt me klein dat we de mol hier uiteindelijk gaan herkennen, maar is er iemand die alle dagboekfragmenten van de mol weet zitten?

Ik tel:
1. Dagboek van de mol in afl.2: einde aflevering
2. Dagboek van de mol in afl.4: einde aflevering
3. Dagboek van de mol in afl.5: einde aflevering
4. Dagboek van de mol in afl.7: halverwege aflevering, ± 34:30

Ik heb jou screenshot gebruikt om de forumleden toch een beetje een zicht te geven op mijn bevindingen.
Op de bewegende beelden zie je het inderdaad beter.
de laatste seconden.....

Afbeelding
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21