Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

BeaVer18 mar 2019, 08:25

 1293  Uma
Bij deze fragmenten kan men inderdaad gaan letten op keuze van woorden en zinswijzen.
Op een bepaald moment heeft hij / zij het over een kandidaat die zegt "ik vertrouw u" en hij / zij gebruikt die exacte woorden. Dit vind ik zelf geen taalgebruik van een west-vlaming. Kan ik Martijn hier nu al uitsluiten?
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh18 mar 2019, 08:36

 344  Sven
henri.vanoost schreef:kan iemand eens met een 3D brilletje naar dat eerste dagboek kijken? je ziet precies rode en blauwe letters of symbolen achter de tekst die wordt gesproken staan!
Goed gezien maar denk dat dat meer bij het 'glitch' stijltje van DeMol hoort. Deze stijl is nog steeds hot om te gebruiken. Vaak in samenwerking met de RGB/pixel look. Maar je weet maar nooit, ik kan dat vanavond misschien wel proberen.
Gebruikersavatar

NEAN18 mar 2019, 10:48

 38
Je kan hier in de laatste zin wel duidelijk horen dat de mol zegt 'Ik voel me ZO ELKE KEER NE moordenaar die op zoek is naar zijn volgend slachtoffer' ipv TELKENS

-> duidelijk iemand die tussentaal spreekt
-> redactie heeft de ondertiteling gestandaardiseerd en gebruikt soms andere woorden dan wat de mol effectief zegt

Op basis hiervan kunnen we Martijn misschien al uitsluiten, want ofwel praat hij nogal West-Vlaams, ofwel spreekt hij AN, maar niet echt tussentaal ('ne' is een heel tussentalig element).

EDIT: nevermind, net Martijn horen zeggen 'Ik zeg altijd, ik ben ne winnaar' dus hij gebruikt dat toch. 🙂 misschien moet ik langer zoeken voor ik conclusies trek 😉
Laatst gewijzigd door NEAN op 18 mar 2019, 10:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 10:50

 8153
henri.vanoost schreef:kan iemand eens met een 3D brilletje naar dat eerste dagboek kijken? je ziet precies rode en blauwe letters of symbolen achter de tekst die wordt gesproken staan!
Die rode en blauwe letters zijn mij ook opgevallen doordat iemand op het forum (herinner mij nu even niet wie) die ook al opgemerkt had bij een andere zin en er al veel gezegd is over de kleuren rood, wit en blauw. Zie:
Meer Rood, Wit en Blauw in tekst filmpje
De kleur van de molboekjes
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2019, 10:58

 3547  Sven
NEAN schreef:Je kan hier in de laatste zin wel duidelijk horen dat de mol zegt 'Ik voel me ZO ELKE KEER NE moordenaar die op zoek is naar zijn volgend slachtoffer' ipv TELKENS
ik blijf er bij dat het niet verstaanbaar is. buiten de "en dat... vind ik erg" mss, maar dan komt gewoon omdat je het al goed weet wat er gezegd wordt.
Gebruikersavatar

sophie.fastré18 mar 2019, 11:09

 32  Bert
Ik bekijk enkel de uitgelichte woorden..
Moordenaar en slachtoffer
Dit heeft te maken met het gerecht => advocate => Eva

Maar zo simpel zal het waarschijnlijk niet zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar

commisaris Witse18 mar 2019, 11:30

 260
masterveecee schreef:Wat ik best grappig vind, is dat hier mensen echt kunnen horen wat de mol zegt. Luister eens zonder de beelden te zien. Je verstaat er niks van 😛
Inderdaad, ik versta er ook NIETS van en ik heb echt goede oortjes in... :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje18 mar 2019, 11:53

 2245  Uma
Als je enkel luistert, dan versta je hoegenaamd niks van wat er gezegd wordt, dat onderschrijf ik volkomen.

Anderzijds stel ik me de vraag: nemen de makers het risico om de mol hier zelf te laten spreken? Zo ja, dan moeten ze het fragment heel onduidelijk maken.

Maar dan nog bestaat de kans (ik ben daar zelfs 100 procent zeker van) dat er ergens iemand in Vlaanderen over de technische mogelijkheid beschikt om dat geluid te ontscramblen. De Mol heeft rond het miljoen kijkers, dus daar zitten genoeg techneuten bij die over de middelen beschikken om dat te doen (er zitten er hier op dit forum alleen al genoeg). Er hoeft er daar maar eentje te zijn die daarin slaagt, die gooit het op een forum of op Twitter of FB en lap, heel Vlaanderen weet wie de mol is na de eerste echte aflevering waarin er een mol actief was.

Als het de mol is die spreekt, dan moeten de makers er heel gerust in zijn dat niemand, maar dan ook werkelijk niemand dat kan ontcijferen.

Ik ben benieuwd of we de volgende afleveringen nog dergelijke vervormde uitspraken uit het dagboek van de mol gaan krijgen. Misschien gaan ze er wel mee stoppen, omdat er voor zondag al iemand ergens in Vlaanderen of Nederland het heeft weten te ontcijferen en dan sta je daar mooi te blinken als produktie.
Gebruikersavatar

Klaartje18 mar 2019, 12:07

 2245  Uma
Dat alle techneuten te lande en ver daarbuiten zich storten op dit fragment met behulp van de hierboven door masterveecee voorgestelde techniek!

Zelf ga ik er me niet aan wagen. Het is trouwens middagtijd, er moet ook nog eten op tafel komen. Ik denk dat ik vanavond eens cha ca ga proberen te maken.

Ik ben in blijde verwachting van jullie resultaten, technische bollebozen!
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 12:10

 2204
Klaartje schreef:Anderzijds stel ik me de vraag: nemen de makers het risico om de mol hier zelf te laten spreken?

Ik kan dat ook moeilijk geloven.
Er wordt ook nergens gezegd dat het de stem van de mol is, al wordt dat wel gesuggereerd natuurlijk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21