Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

sam.decrock18 mar 2019, 12:30

 2
Ik heb gisteren nog zitten tweaken en doen aan het geluid, maar ik krijg er weinig uit.

Het enige wat een beetje resultaat heeft, is het verhogen van de pitch waardoor je een hoger stemmetje krijgt. Dat hoger stemmetje vind ik eigenlijk aanvaardbaar om een vrouw te kunnen zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=z1QG52MMu5s

Ik meen ook lichtjes een Antwerps accent te horen in de woorden "zijn" en "leuk". Dus ik ga voor Eva, Kaat of Ingrid

Ter info: als je de pitch van een mannenstem verhoogt, ga je volgens mij een smurfenstem krijgen 😉
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2019, 12:45

 3547  Sven
mja, is mij toch terug niet echt verstaanbaar 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2019, 15:01

 3547  Sven
daarnet eens geprobeerd de sound te 'inverten' met een audio programmaatje, maar dat gaf niks van resultaat...
:geek:
Gebruikersavatar

olivia_n_j18 mar 2019, 15:07

 1
robbe.pinsart schreef:Ik heb hier erg men twijfels bij over de regie. Dit is zeer riskant om zo vroeg in het spel al dergelijke beelden te tonen, waarom?

De mol lijkt geen standaard zinsbouw te gebruiken, het is erg specifiek. Ik ga in de loop van de week eens analyseren wie dergelijke zinnen gebruikt.
Ook vertelt hij of zij dat iemand van de groep hem of haar al in vertrouwen heeft genomen, en in de aflevering komt een gelijkaardige dialoog voor tussen 2 kandidaten (Joeri en ...).
Ook vertelt hij of zij dat ze het heel erg zou vinden dat door dit vertrouwen deze kandidaat rap het spel zal verlaten, dit lijken mij niet de woorden van een man.

Nog mensen hier ideeën over?
Het eerste wat ik dacht na het horen en lezen van het dagboekfragment van de mol is : het is alleszins niet Joeri.
Hij zou volgens mij als Limburger niet snel de woorden 'het is ongezien dat ... ' gebruiken. (ik kom zelf uit Limburg)
Hij lijkt me ook niet iemand die 'je' en 'jou' gebruikt. Maar anderzijds staat er ook een zin met 'u' in het fragment...
Verder lijken het mij ook eerder de woorden van een vrouw, of een ietwat 'vrouwelijke' man (Bas?)
Gebruikersavatar

MolWout18 mar 2019, 15:46

 348
Enorm goed gevonden! Dit lijkt mij te veel toeval om waar te zijn. Elisabet gaat zeker op het verdachtenlijstje!
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 16:16

 2204
brecht.vaneechoutte schreef:Als je alle waarden optelt, volgens het alfabet dan bekom je 112 toevallig het Noodnummer. Misschien wel een link naar Elisabeth de spoedarts
Welke waardes? Of beter, wat bedoel je met 'alle'?

Want voor MDENAARCHTO kom ik maar aan 104. :?
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2019, 16:21

 3483  Uma
Frolva schreef:...
Welke waardes? Of beter, wat bedoel je met 'alle'?
Agreed!
Daarenboven is 112 -104 = 8 hetgeen wijst op nog 8 niet-mollen (als dat niet straf is 😲 ).
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 16:25

 2204
ex-molinator schreef:Daarenboven is 112 -104 = 8 hetgeen wijst op nog 8 niet-mollen (als dat niet straf is 😲 ).
8 = H

De enige met een H in zijn/haar naam = Liesbeth.

En wie kreeg er een rood scherm?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 16:26

 8153
Frolva schreef:8 = H
De enige met een H in zijn/haar naam = Liesbeth.
En wie kreeg er een rood scherm?

brecht.vaneechoutte schreef:Als je alle waarden optelt, volgens het alfabet dan bekom je 112 toevallig het Noodnummer. Misschien wel een link naar Elisabeth de spoedarts
ELISABET zonder H 😃
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 18 mar 2019, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

MolWout18 mar 2019, 16:26

 348
Inderdaad, hoe kom je aan 112? Bedoel je elke letter van MOORDENAAR of van het anagram?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21