Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 16:35

 2204
MolWout schreef:Inderdaad, hoe kom je aan 112? Bedoel je elke letter van MOORDENAAR of van het anagram?
MOORDENAAR = 104

😲

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Heinz18 mar 2019, 16:47

Forum veteraan  427  Uma
Goed gezien. Het doet me denken aan De Mol 3 toen zoiets inderdaad een hint was. Sommige letters en cijfers in tekstjes zoals plaatsnamen vervaagden minder snel en daarmee konden bijbelverzen gevonden worden waarin je verwijzingen naar de Mol kon zien. Ik verwacht niet dat ze weer op deze manier een hint verstoppen maar het is al lang geleden en je weet het nooit.
Gebruikersavatar

MolWout18 mar 2019, 16:52

 348
Frolva schreef:MOORDENAAR = 104

😲

:mrgreen:
En SLACHTOFFER = 113, en dat is dan weer het nummer van de zelfmoordlijn
113 - 104 = 9
9 = I
Ingrid? -> totale insinuatie die waarschijnlijk op niets slaat.
Gebruikersavatar

MolWout18 mar 2019, 17:11

 348
Hier even een opsomming van alles:

MOORDENAAR = 104
SLACHTOFFER = 114
MDENAARCHTO (de letters die vervagen) = 104
MORDENARSLCHTF (alle unieke letters) = 124
MOORDENAAR + SLACHTOFFER = 218

Veel wijzer worden we hier niet van.. maar iemand die een verband ziet?
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2019, 17:28

 2204
MolWout schreef:iemand die een verband ziet?
Dat was vorig seizoen. Verband bij Katrien werd vakkundig aangebracht door Steve en Lloyd.


:mrgreen:
Gebruikersavatar

annick.neskens18 mar 2019, 20:44

 128
Jdituh schreef:Ik denk hier toch opnieuw aan mijn mol Bruno.
Ingrid zegt heel duidelijk dat Bruno de mol niet zou zijn, want hij hielp haar zo goed. Ook van Liesbeth is geweten dat ze echt vertrouwde op Bruno. In dit dagboekfragment zegt de mol zelf dat het erg is dat mensen hem zo vertrouwen en dat ook echt zeggen en dat deze mensen ook als eerste zullen sneuvelen. Bye bye Ingrid volgende week!

Kaat in de pers: "Ik ben iemand die je gemakkelijk vertrouwt."
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2019, 21:07

 8153
robbe.pinsart schreef:Nogmaals, de mol België gebruikt geen valse tips, dit zal heus wel het echte (onbewerkte) fragment zijn.
De onderschriften in de aflevering zelf zijn ook niet altijd letterlijk, dus mogen we ons niet blindstaren op woorden als "telkens" e.d. De mol kan gerust gezegd hebben "elke keer" of "altijd".
Dat is in mijn ogen niet valsspelen, maar gewoon kwestie van de taal wat op te poetsen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2019, 23:14

 1690  Sven
Bij de briefing van de mol moet je eens blind luisteren naar wat Gilles zegt. Hetgeen hij effectief zegt wordt netjes vertaald naar het AN, ik denk dat dat hier ook het geval is, bij blind luisteren naar de mol versta ik er niets van.
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2019, 23:25

 870
Zou het niet kunnen zijn dat de makers stukjes tekst - misschien slechts enkele (lettergrepen van) woorden- van andere deelnemers in de tekst hebben gemonteerd, zodat je in enkele woorden Antwerps kunt horen en in enkele andere een West-Vlaamse uitspraak, bijvoorbeeld?
Een extraatje, om de puzzelaars en zoekers nog wat voer te geven en om verdeeldheid te zaaien. 😉
Gebruikersavatar

MolMel19 mar 2019, 00:24

 2
Kvind het zo moeilijk om te horen welk accent er achter ligt.
De ene keer denk ik echt 'Oh das zeker Limburgs door de woordenschat die de persoon gebruikt'.
Maar aan de andere kant lijkt het soms ook echt een West-Vlaams accent te zijn, vooral als het gaat over de manier waarop de letter G dan weer klinkt. Maar dat kan allemaal liggen aan de vervorming van het geluid. :? :?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2019, 12:23

 8153
Jay-Lo schreef:Bij de briefing van de mol moet je eens blind luisteren naar wat Gilles zegt. Hetgeen hij effectief zegt wordt netjes vertaald naar het AN, ik denk dat dat hier ook het geval is
Gilles spreekt toch altijd AN?
Jay-Lo schreef:bij blind luisteren naar de mol versta ik er niets van.
Eh... ik denk eigenlijk dat dat net de bedoeling is :mrgreen:
Mateo schreef:Zou het niet kunnen zijn dat de makers stukjes tekst - misschien slechts enkele (lettergrepen van) woorden- van andere deelnemers in de tekst hebben gemonteerd, zodat je in enkele woorden Antwerps kunt horen en in enkele andere een West-Vlaamse uitspraak, bijvoorbeeld?
Een extraatje, om de puzzelaars en zoekers nog wat voer te geven en om verdeeldheid te zaaien. 😉
De makers kennende lijkt mij dat zeer wel mogelijk. Het is uiteraard niet hun bedoeling dat we meteen weten wie de moordenaar is 😉
Gebruikersavatar

Cedric19 mar 2019, 12:59

 2834  Uma
Voor hetzelfde geld is dit gewoon de tekst die de Mol weliswaar had uitgesproken, maar opnieuw ingesproken door iemand van de producers..
Het zou me sterk verbazen, gezien wat we te zien krijgen altijd wel klopt, denk maar aan het fluiten vorig jaar dat effectief door Pieter was gedaan, maar anderzijds willen ze misschien geen risico lopen dat iemand de audio te vroeg zou kunnen ontcijferen?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21