Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Social17 mar 2019, 22:32

 353  Uma
Het klopt toch als ik zeg dat het van sinds Mol Hugo geleden is dat we de Mol nog eens hoorden? En erg vroeg in het spel deze keer. Ze maakten wel gebruik van een erg hevige voice scrambler deze keer. Voor diegene die het zich nog konden herinneren, destijds bij Hugo hadden ze de omgevormde stem van Hugo kunnen tweaken om zijn identiteit te achterhalen. Dat zal deze keer misschien ook wel mogelijk zijn? Ik verschiet van niets meer!
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2019, 22:32

 3547  Sven
GDC:
"Vertel eens, hoe ist als Mol?"

Mol:
"Het is ongezien wat jullie mij aandoen. Ineens komen jullie af om te zeggen dat ik de Mol mag zijn.
Ik vind het eigenlijk toch wel heel leuk.
Ik heb de indruk dat het saboteren en misleiden wel lukt en dat geeft mij dan wel voldoening, maar ik kan dat nergens uiten.
Ik denk dan aan de mensen die zeggen: ik neem u echt in vertrouwen. En al ik met jou praat, dan ben je zo eerlijk. Jij kan het niet zijn, dat weet ik zeker. Die mensen gaan mij schrappen, dus die gaan er vroeg of laat uit liggen.
En dat vind ik erg.
Want ik voel met telkens een moordenaar die op zoek is naar een volgend slachtoffer..."
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2019, 22:32

 1690  Sven
De mol zegt dat hij/zij het wel erg vind dat iedereen komt zeggen dat hij/zij door hen niet verdacht wordt gevonden. Daardoor voelt de mol zich als een moordenaar die elke week een slachtoffer maakt.
Persoonlijk denk ik dat Bruno en Ingrid het minst verdacht worden door de groep.
Zou de mol de tekst zelf opstellen, of zou de productie die verbeteren (bvb naar AN) en dan laten voorlezen?
Laatst gewijzigd door Jay-Lo op 17 mar 2019, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

jens.vanneyghem17 mar 2019, 22:41

 12
Eventjes terzijde: de mol spreekt over 'zijn' volgend slachtoffer en niet per sé 'haar' volgend slachtoffer.
Hint dat de mol een man is, of gaan we er hier vanuit dat we moordenaar als mannelijk woord aanhalen?
Gebruikersavatar

cato.meynen17 mar 2019, 22:42

 5
Ik denk dat Eva hier ook heel hard van toepassing is. Zij is een stillere kandidaat die heel lief lijkt en daarom makkelijker te vertrouwen is (wat ook wordt aangegeven in het filmpje). Ik denk uit het filmpje af te leiden dat de mol een vrouw is? Volgens mij wordt een vrouw veel sneller en makkelijker in vertrouwen genomen. Daarnaast kan je dit terugvinden bij Eva, die eenzaamheid wordt terug aangehaald! Ik verdenk Eva niet per se, maar ik ga ze toch extra in’t oog houden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door cato.meynen op 17 mar 2019, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

delfien.taillieu17 mar 2019, 22:43

 15
jens.vanneyghem schreef:Eventjes terzijde: de mol spreekt over 'zijn' volgend slachtoffer en niet per sé 'haar' volgend slachtoffer.
Hint dat de mol een man is, of gaan we er hier vanuit dat we moordenaar als mannelijk woord aanhalen?
Ik zou zelf bij het woord "moordenaar" ook altijd "zijn" gebruiken, ook al ben ik een vrouw. Volgens mij moet je daar niks achter zoeken.
Gebruikersavatar

jens.vanneyghem17 mar 2019, 22:44

 12
Je kan gewoon neutraal gaan en gewoon 'een' zeggen?
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2019, 22:46

 2834  Uma
In Café De Mol legt Jeffrey de link met Elisabet (spoedarts die aan de andere kant staat en nu als 'moordenaar' de dader is), maar ik dacht meteen aan Eva? Misschien wat vanuit hetzelfde perspectief, want zij als advocate staat nu ook aan die andere kant, niet aan de kant van de dader. Anderzijds, als ik de tekst een paar keer lees, dan klinkt het op een of andere manier zoals Kaat..
Gebruikersavatar

robbe.pinsart17 mar 2019, 22:53

 19
Ik heb hier erg men twijfels bij over de regie. Dit is zeer riskant om zo vroeg in het spel al dergelijke beelden te tonen, waarom?

De mol lijkt geen standaard zinsbouw te gebruiken, het is erg specifiek. Ik ga in de loop van de week eens analyseren wie dergelijke zinnen gebruikt.
Ook vertelt hij of zij dat iemand van de groep hem of haar al in vertrouwen heeft genomen, en in de aflevering komt een gelijkaardige dialoog voor tussen 2 kandidaten (Joeri en ...).
Ook vertelt hij of zij dat ze het heel erg zou vinden dat door dit vertrouwen deze kandidaat rap het spel zal verlaten, dit lijken mij niet de woorden van een man.

Nog mensen hier ideeën over?
Gebruikersavatar

Social17 mar 2019, 22:54

 353  Uma
Wie gaat er zich wagen aan het bewerken van het fragment?
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2019, 22:56

 1690  Sven
Ik denk ook dat de productie er wat mee gedaan heeft. Dat de mol het in zijn/haar eigen woorden heeft gezegd en dat de productie er dit tekstje van gemaakt heeft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21