Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 09:51

 2354  Uma
Kan iemand mij zeggen in welke afleveringen het dagboek aanbod komt?
Gebruikersavatar

annie.delen05 mei 2019, 09:52

 238  Uma
Ik kijk terug op site van 4.
Daar dagboek mol ingeven.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 09:55

 2354  Uma
Maar ze zijn toch al vaker in de afleveringen geweest? Toch niet maar 2 keer?

Smoltalk schreef:Er zijn vaak tips met ondersteboven. Als je het dagboek van de Mol ondersteboven kijkt, zie ik er lang haar en opgemaakte ogen in. Of kan iemand dat professioneel omdraaien en daar een screenshot van nemen? Mij lukt het niet...
(voor alle duidelijkheid: ik zette mijn laptop op z'n kop, niet mezelf 😉 )
In welke aflevering? Dan kan ik het eens bekijken en er eventueel een screen van maken.
Gebruikersavatar

annie.delen05 mei 2019, 10:10

 238  Uma
Ik heb de mol ontmaskerd. Hoe plaats ik een spoiler?

Oke dan plaats ik het toch maar.
In het dagboek van de mol(onderste boven kijken). zie je verschillende dingen zoals ik hierboven aangehaald heb.
Maar links in beeld zie je een persoon rechtstaan. Helemaal op het einde zie je de benen en de onderzijde van een kleed.
Heel duidelijk.
Elisabeth is de mol.
Deze zelfde achtergrond is telkens weer gebruikt.
Gebruikersavatar

Jansen05 mei 2019, 10:25

 3423  Yens
Ik was net van plan een post te plaatsen om de procedure van de spoiler uit te leggen. Is nu niet meer nodig 😉. Maar had al gezien dat je geswitcht was van Axel naar Elisabet 😉.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 10:33

 2354  Uma
annie.delen schreef:Ik heb de mol ontmaskerd. Hoe plaats ik een spoiler?

Oke dan plaats ik het toch maar.
In het dagboek van de mol(onderste boven kijken). zie je verschillende dingen zoals ik hierboven aangehaald heb.
Maar links in beeld zie je een persoon rechtstaan. Helemaal op het einde zie je de benen en de onderzijde van een kleed.
Heel duidelijk.
Elisabeth is de mol.
Deze zelfde achtergrond is telkens weer gebruikt.
Kan je dat eens tonen met een screenshot?
Gebruikersavatar

annie.delen05 mei 2019, 10:38

 238  Uma
Ik ben daar een leek in.
In donkere kamer beeld onderste boven bekijken. Echt duidelijk
Gebruikersavatar

david.vierstraete05 mei 2019, 10:42

 73  Yens
Ik heb dit nu ook al verschillende malen gedaan, zowel eerste dagboek als 2de dagboek. Ik zie er omgekeerd niets in.
Ik zie wel als ik het recht houd, een silhouet van een gezicht, maar kan niet opmaken wie het is

Zelfs niet na nog 5 keer kijken met alle gordijnen toe
Gebruikersavatar

Paraceta05 mei 2019, 11:31

 717  Sven
Ik heb geprobeerd een beetje met contrasten te spelen (heel amateuristisch wel 😛 ), maar voorlopig zie ik er niet meteen iets in:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 11:40

 2354  Uma
Rechtsboven lijkt het wel op een persoon die de test is aan het invullen!?
Is dat wat Smoltalk bedoelde?
Gebruikersavatar

Klaartje05 mei 2019, 13:25

 2245  Uma
annie.delen schreef:Ik heb de mol ontmaskerd. Hoe plaats ik een spoiler?

Oke dan plaats ik het toch maar.
In het dagboek van de mol(onderste boven kijken). zie je verschillende dingen zoals ik hierboven aangehaald heb.
Maar links in beeld zie je een persoon rechtstaan. Helemaal op het einde zie je de benen en de onderzijde van een kleed.
Heel duidelijk.
Elisabeth is de mol.
Deze zelfde achtergrond is telkens weer gebruikt.
Annie, ik heb gedaan wat jij voorstelde: de beelden omgekeerd bekijken, maar ik ben voor mijn grote tv gaan staan, met mijn rug naar de tv, heb mij gebukt en dan door mijn benen gekeken naar de tv (tja, een mens doet de gekste dingen om toch maar iets te kunnen ontdekken! 🙂 )

En dan zie ik iets, maar het is niet wat jij allemaal ziet. Ik krijg de indruk dat ik naar een fel ingezoomd beeld kijk, eigenlijk recht in het aangezicht van de mol. Volgens mij is dit een zeer sterk bewerkte close-up van het gezicht van de persoon die aan het woord is, waarbij er een soort van infraroodcamera-effect is gebruikt en waarbij donkere delen eigenlijk lichter van kleur zijn en omgekeerd. Ik zie daar precies iemand zitten zoals mensen geïnterviewd worden tijdens gesprekjes over wie ze verdenken, maar dan redelijk in close-up geschoten.

Je denkt van alles te zien op die manier, maar of het ook echt is of enkel gezichtsbedrog? Ik denk dat Eva het mooi kan samenvatten:
Afbeelding
Gebruikersavatar

thomas.e05 mei 2019, 14:37

 91
Klaartje schreef:Ik zie daar precies iemand zitten zoals mensen geïnterviewd worden tijdens gesprekjes over wie ze verdenken, maar dan redelijk in close-up geschoten.
Wat jij ziet, zie ik ook. In het omgekeerde beeld wanneer de mol in het dagboek spreekt, tekent zich een hals en schouders af, in close-up. Het aangezicht is natuurlijk volledig onherkenbaar. Als je de bewegende beelden omgekeerd bekijkt, is het duidelijker, maar hieronder een omgekeerd screenshot en een dat ik wat verlicht heb.

Omgekeerd screenshot van dagboek
Afbeelding

Omgekeerd screenshot van dagboek (lichter gemaakt)
Afbeelding

De kans lijkt me klein dat we de mol hier uiteindelijk gaan herkennen, maar is er iemand die alle dagboekfragmenten van de mol weet zitten?

Ik tel:
1. Dagboek van de mol in afl.2: einde aflevering
2. Dagboek van de mol in afl.4: einde aflevering
3. Dagboek van de mol in afl.5: einde aflevering
4. Dagboek van de mol in afl.7: halverwege aflevering, ± 34:30
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21