Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje13 mei 2019, 08:14

 2245  Uma
Django schreef:De muziek in afl. 1 vond ik altijd zeer verdacht, vooral dan tijdens de selectie van de mol. Het wees voor mij al meteen in de richting van Elisabet.

Tijdens de misschien-scherm ronde horen we 'Nutmeg'. Dit is ook een personage uit Isle of Dogs, deze hond draagt een roze dog tag en ziet er altijd piekfijn uit ... eigenlijk een beetje het spirit animal van Elisabet, ook interessant omdat de dog tags later terugkeren bij het paintballen.

Als de mol wordt ingelicht dat ze de mol wordt horen we 'Muddy Waters'. (platenhoes met roze rozen, en rara wie bekijkt het leven door een roze bril en draagt niets minder dan fifty shades of pink?)

Wanneer de mol is ingelicht kregen we een flitsende montage voorgeschoteld van alle gezichten, eindigend bij jawel Elisabet, met muziek uit ... Doctor Who (voor het eerst in de tv-geschiedenis is Doctor Who een vrouw, een hint dat de mol een vrouw was?) Bovendien is Elisabet zelf ook nog eens dokter, zo voor de hand liggend dat niema...
Een aantal van de dingen die je aanhaalt waren mij ook opgevallen, zoals de hoes van de plaat van Marc Lanegan waaruit Muddy waters komt.
Dat van Nutmeg als personage (hond) uit die tekenfilm is me ontglipt.
In mijn nota's over alle nummers die ze gebruikten, was me dat nummer uit Doctor Who ook opgevallen, toen dacht ik ook 'Tiens, Doctor Who, een verwijzing naar de dokter die meedoet? Neen, veel te voor de hand liggend." Maar ik had niet gemerkt dat die muziek speelde tijdens die snelle sequentie van beelden waarin ik wel Elisabet als laatste had opgemerkt. Ik was zo gefocust op de beelden dat ik de muziek vergat! 🙂
De muziek uit The Crown en Maniac: die links met Elisabet had ik ook gelegd, maar soms vind je zo'n verbanden zo duidelijk en te gemakkelijk, dat je denkt dat het geen hint kan zijn of puur toeval is.

Wel opvallend dat ze in de revealaflevering wel geen enkele van de bovenstaande dingen hebben aangehaald als zijnde een verborgen hint die ze er ook ingestoken hadden. Dus was het misschien toch gewoon toeval of gewoon heel toepasselijke muziek, zonder dat het als hint bedoeld was?

De enige hint die in de muziek zat, was dus het feit dat Elisabet het nummer 'Ready of not' zelf gedeeltelijk had ingezongen, het was al te horen was op het einde van aflevering 1. En dat was zo goed gezongen dat niemand, maar dan ook niemand dat als hint ontdekt heeft! Nogmaals een pluim voor het zangtalent van Elisabet. Wat kan zij eigenlijk niet? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mei 2019, 11:08

 8153
Ik vind het fantastisch dat Elisabet zelf "ready or not, here I come" zong!
Gebruikersavatar

Yvo13 mei 2019, 13:03

 1111  Uma
En ze heeft dat vrij goed gezongen. Ze kan toch vrij goed zingen vind ik.
Gebruikersavatar

Vermoljoen13 mei 2019, 21:35

 2354  Uma
Wanneer werd dat liedje ook alweer afgespeeld? Zou het eens opnieuw willen beluisteren in de aflevering zelf 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta13 mei 2019, 21:48

 717  Sven
Vermoljoen schreef:Wanneer werd dat liedje ook alweer afgespeeld? Zou het eens opnieuw willen beluisteren in de aflevering zelf 🙂
In aflevering 1 vanaf 47:20 (site van Vier), dat is vlak voor de 'Volgende keer'. En dan tijdens de 'Volgende keer' zelf ook nog eens.