Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2019, 16:44

 395
Inderdaad, heb je gelijk in.
Dan is het idd opvallend dat ze niet van 1 naar 10 gaan bij het afdalen....
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 16:48

 2354  Uma
jos.jansen schreef:Ik vermoed inderdaad dat er een logica zat in de volgorde waarin ze zaten. We zien ook bij het eerste tablet dat er Kaat opstaat voordat Kaat hierop drukt. Het is niet onlogisch om te vermoeden dat ze gestuurd werden met waar ze moesten gaan zitten. (het lijkt me redelijk straf dat ze willekeurig ervoor zouden kiezen om afwisselend vrouw-man-vrouw te gaan zitten)
Misschien is er bepaald hoe ze moesten gaan zitten zodat de muziek zou kloppen met de juiste kandidaat?
Ik zeg maar iets..
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2019, 17:05

 2834  Uma
Damn. Interessante piste, Jos! Ik had er in de verste verte nog niet op die manier over gedacht. Alleen kunnen ze ook dat editten dus hé. Misschien zijn de beelden van de gesprekken beneden in de toren bij Gilles niet 100% in dezelfde volgorde als het in het echt was.. Enfin, dunno, maar wel erg interessant om volgen idd! En slim bekeken vanuit oogpunt van potentiële mollen.
Gebruikersavatar

jos.jansen17 mar 2019, 17:31

 328  Uma
Cedric schreef:Damn. Interessante piste, Jos! Ik had er in de verste verte nog niet op die manier over gedacht. Alleen kunnen ze ook dat editten dus hé. Misschien zijn de beelden van de gesprekken beneden in de toren bij Gilles niet 100% in dezelfde volgorde als het in het echt was.. Enfin, dunno, maar wel erg interessant om volgen idd! En slim bekeken vanuit oogpunt van potentiële mollen.
Dat is een beetje de vrees waar ik mee zit, we hebben wel een lichte aanwijzing dankzij het ondergaan van de zon maar er kan zeker gesjoemeld zijn.
Gebruikersavatar

astridm17 mar 2019, 18:13

 287
jos.jansen schreef:We zien ook bij het eerste tablet dat er Kaat opstaat voordat Kaat hierop drukt.
Je kunt op die schermen laten verschijnen wat je wilt hoor. Voordat er daadwerkelijk een scherm wordt aangezet, zitten de kandidaten er al een tijdje en bovendien houdt Gilles nog een praatje. Tijd genoeg dus voor de redactie om zo nodig alle gegevens in de juiste volgorde te zetten.
Gebruikersavatar

Torremolinos17 mar 2019, 18:20

 264
Zeer interessante piste, dit. Ik ben er redelijk zeker van dat wij de gesprekken wel niet in de juiste volgorde hebben gezien. Maar voor de kandidaten zou dit inderdaad veel (te veel) informatie kunnen verschaffen, tot op een punt dat het oneerlijk is.
Maar daar zal de productie ook wel aan gedacht hebben zeker?
Eén oplossing kan zijn van iedereen naar beneden te laten komen, de mol (of zelfs meerdere) wordt (of worden) gevraagd of ze het nog zien zitten. Daarna komt nogmaals iedereen naar beneden bij Gilles voor de laatste bevestiging. Door in 2 ronden te werken, kunnen ze zeker zijn dat hun mol effectief wil en kunnen andere kandidaten geen informatie halen uit de volgorde.
Natuurlijk tonen ze dan geen 2 rondes in de aflevering, want dat is maar saaie televisie.
Dit is natuurlijk maar speculatie van mijn kant, maar dat is hoe ik denk dat het achter de schermen gelopen kan hebben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 18:40

 2354  Uma
Torremolinos schreef:Eén oplossing kan zijn van iedereen naar beneden te laten komen, de mol (of zelfs meerdere) wordt (of worden) gevraagd of ze het nog zien zitten. Daarna komt nogmaals iedereen naar beneden bij Gilles voor de laatste bevestiging. Door in 2 ronden te werken, kunnen ze zeker zijn dat hun mol effectief wil en kunnen andere kandidaten geen informatie halen uit de volgorde.
Natuurlijk tonen ze dan geen 2 rondes in de aflevering, want dat is maar saaie televisie.
Dit is natuurlijk maar speculatie van mijn kant, maar dat is hoe ik denk dat het achter de schermen gelopen kan hebben.
Dit zou perfect kunnen! We krijgen in afleverig 10 sowieso het gesprek wanneer de Mol wordt gevraagd te zien (zie camera's aan dat tafeltje)
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2019, 19:37

 1690  Sven
Ik zie wel iets in de theorie van Jos. GDC heeft al gezegd dat niet hun eerste keus het is geworden. Ik dacht dat ze die persoon in België hadden gekozen, maar aan de tablets toch niet de juiste keuze bleek. Maar het kan dat de in Vietnam gekozen persoon heeft geweigerd, Gilles zegt dat die persoon die het meeste zijn cool bewaart wordt gevraagd de mol te zijn. En dat die geweigerd heeft.
Aangezien bij de mol niets aan het toeval wordt overgelaten zouden de 3 favorieten dan zo opgesteld zijn dat bij het naar beneden komen de favoriet altijd als eerste van de drie bij Gilles kwam, om een back up te hebben. Dat ze bvb ook de normale volgorde konden nemen zoals ze zaten aan de tablets of eerst Bas of Liesbeth naar benden laten komen.
Maar dan zo dat er wel een logische volgorde in zit en het niet vreemd lijkt voor de kandidaten.
Gebruikersavatar

gejan18 mar 2019, 09:42

 28
Holmes schreef:34:30-34:49 : ritme A (19s) Kaat & Axel
34:49-34.59 : ritme B (10s) Elisabet
34:59-35:27 : ritme A (28s) Joeri & Liesbeth
35:27-35:37 : ritme B (10s) Bruno
35:37-36:06 : ritme A (29s) Eva & Martijn
36:06-36:16 : ritme B (10s) Ingrid
36:16-36.27 : ritme A (10s) Bas
De tijd tussen de ritmes B is quasi gelijk (in ms wellicht gelijk).
Dus het zou al heel erg toeval moeten zijn dat er tussen de 3 misschien-mollen net 2 kandidaten zitten zodat de muziek past....
Mooi dat je dit hebt uitgezocht. Ik had zelf ook het idee dat het muziekstuk ‘herhaald ‘ was. Dat is dan geen toeval maar gewoon de muziek zelf. Het hoeft eigenlijk ook geen toeval te zijn dat de kandidaten net in die volgorde achter de schermen zijn geplaatst. Wat waar is ontdekken we later’ zeker en vast ‘. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje18 apr 2019, 21:37

 2245  Uma
Holmes schreef:34:30-34:49 : ritme A (19s) Kaat & Axel
34:49-34.59 : ritme B (10s) Elisabet
34:59-35:27 : ritme A (28s) Joeri & Liesbeth
35:27-35:37 : ritme B (10s) Bruno
35:37-36:06 : ritme A (29s) Eva & Martijn
36:06-36:16 : ritme B (10s) Ingrid
36:16-36.27 : ritme A (10s) Bas
De tijd tussen de ritmes B is quasi gelijk (in ms wellicht gelijk).
Dus het zou al heel erg toeval moeten zijn dat er tussen de 3 misschien-mollen net 2 kandidaten zitten zodat de muziek past....
Ik wou dit nog eens terug van onder het stof halen.

Ik was net nog eens naar de muzieklijst aan het luisteren. Dat nummer 'Nutmeg' van Alexandre Desplat is hetgeen speelt tijdens de schermenronde.

Holmes heeft dat hierboven perfect geanalyseerd, met tijdsaanduidingen. En inderdaad, het ritme B is slechts bij drie kandidaten te horen, de rest heeft ritme A.

Het speciale is echter dat in de originele versie van het nummer Nutmeg, zoals dat op de soundtrack van de film Isle of Dogs staat, slechts 39 à 40 seconden duurt. Check het maar op YouTube of op Spotify (voor de mensen die dat hebben) Het nummer past dus precies 3 keer in de tijd dat het duurt om iedereen op zijn scherm te laten duwen.

Dus het nummer zou je kunnen zien als zijnde opgebouwd uit AABA, waarbij A telkens 10 seconden duurt en B ongeveer 9 seconden, zodat je samen dus ongeveer 39 à 40 seconden hebt. Als je dat drie keer na elkaar speelt, heb je dus ongeveer 117 à 120 seconden, perfect de timing die Holmes aangeeft (begin op 34:30, einde op 36:27).

Als ze de plaatsen waar de kandidaten moesten gaan zitten, zo hebben toegekend dat elke derde kandidaat er eentje was van de drie op voorhand gepreselecteerden, dan is dat doenbaar. Maar dan ga je er eigenlijk ook vanuit dat ze op voorhand deze selectieopdracht ingeoefend hebben (de timing van GDC moet immers ook juist zitten) en op voorhand ook al beslist hadden dat ze dat muziekje Nutmeg zouden gebruiken om eronder te zetten. Als je uitgaat van die twee aannames, dan kan het inderdaad een hint zijn naar de drie 'misschien'-kandidaten.

En als dat zo is, dan waren Elisabet, Bruno en Ingrid de drie mensen die op voorhand hun voorkeur wegdroegen. En als dat zo is, moet Elisabet de Mol zijn, want Bruno en Ingrid zijn op het moment dat ik dit schrijf al naar huis.

Conclusie: volgens mij heeft Holmes, samen met de topicstarter Gejan hier een verborgen hint te pakken!
Gebruikersavatar

molondope18 apr 2019, 21:55

 48  Uma
klaartje,

heb het ook opgemerkt , denk dat nutmeg afgewisseld wordt met toshiro van dezelfde uitvoerden.
Maar nog iets heb dit elders al gepost op het forum: Binaire codes: Ingrid zuiver binair,Bruno morse (ook een binaire code)
Elisabeth braille (ook binaire code en voor blinden zoals misschien een mol?), Joeri barcode(ook binair,maar niet alleen met 1 en 0 of kort en lang of puntjes alleen maar met cijfers van 0-9)
Dus Elisabeth de mol , Joeri de winnaar. En volgens mij Bruno de favoriet,GDC heeft ergens , in Humo denk ik,gezegd dat de mol iemand is waarmee je pint wil gaan drinken.Wie anders dan iemand die honden onder de kraan wast?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2019, 21:57

 8153
molondope schreef:GDC heeft ergens , in Humo denk ik,gezegd dat de mol iemand is waarmee je pint wil gaan drinken.Wie anders dan iemand die honden onder de kraan wast?
Bruno is naar huis.
Met Joeri wil ik ook wel een pint gaan drinken 😃

Enne... 't is ELISABET. Zonder h. 😉
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 18 apr 2019, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.