Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

gejan16 mar 2019, 22:50

 28
Mij viel iets op bij de achtergrond muziek toen de kandidaten de schermen moesten aanklikken. Bij Elisabet, Bruno en Ingrid veranderde de muziek. Alleen bij hen wel eenzelfde ritme maar hoger, terwijl de andere zeven kandidaten allemaal hetzelfde pingeltje hadden.
Ik lette steeds op hun reacties maar vergat de muziek.
Hebben Bruno, Elisabet en Ingrid een misschien gezien?
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 mar 2019, 22:58

 1690  Sven
Bij Elisabet, Bruno en Ingrid veranderde de muziek. Alleen bij hen wel eenzelfde ritme maar hoger, terwijl de andere zeven kandidaten allemaal hetzelfde pingeltje hadden.
Gejan: ben jij iemand van het Nederlandse forum? Want dat heb ik daar ook net gelezen? Al bij al vind ik het mooi gevonden, was hier nog niet gezegd.
Gebruikersavatar

gejan16 mar 2019, 23:10

 28
Ja, goed gespeurd
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 mar 2019, 23:16

 1690  Sven
Super! Welkom, hoe meer speurders, hoe beter.
Ben al blij dat je het zelf bent, dat niet iemand anders daar even een hint gaat pikken.
Gebruikersavatar

gejan16 mar 2019, 23:28

 28
Zelf probeer ik ook altijd de bron te vermelden. Ik hou niet van pluimen uit de kip van een ander 😉
Er was wel een voorzet gegeven door iemand die de schermgeluiden anders vond klinken. Vandaar werd ik op de muziek gezet bij het terugluisteren.
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2019, 08:37

 2204
Heel knap gevonden (heb het zelf nog wel niet nagekeken / -luisterd :mrgreen: )

Wat mij een beetje doet twijfelen is dat de makers m.i. geen hint gaan steken in aflevering 1 (eigenlijk aflevering 0) waardoor je het aantal potentiële mollen reeds tot drie kan herleiden. 😉
Gebruikersavatar

gejan17 mar 2019, 10:42

 28
Frolva schreef:Heel knap gevonden (heb het zelf nog wel niet nagekeken / -luisterd :mrgreen: )

Wat mij een beetje doet twijfelen is dat de makers m.i. geen hint gaan steken in aflevering 1 (eigenlijk aflevering 0) waardoor je het aantal potentiële mollen reeds tot drie kan herleiden. 😉
Ja, dat is altijd de vraag. En toch zoeken we ernaar :mrgreen:
Het leuke van deze eventuele hint is dat zowel de kandidaten als de kijkers op het spoor worden gezet van gedrag en reacties terwijl de hint daar dan niet is.

Maar wel twijfel want als één of twee van deze drie snel afvallen zou de mol bekend zijn. In ieder geval als je gelooft in deze hint. Oef, er liggen tunnels op de loer 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 10:55

 2354  Uma
gejan schreef:Mij viel iets op bij de achtergrond muziek toen de kandidaten de schermen moesten aanklikken. Bij Elisabet, Bruno en Ingrid veranderde de muziek. Alleen bij hen wel eenzelfde ritme maar hoger, terwijl de andere zeven kandidaten allemaal hetzelfde pingeltje hadden.
Ik lette steeds op hun reacties maar vergat de muziek.
Hebben Bruno, Elisabet en Ingrid een misschien gezien?
Ik heb het net eens bekeken. Het valt inderdaad op dat het bij die 3 anders is dan de rest, het komt ook heel mooi uit. Het liedje noemt ‘Nutmeg’. Het blijft dus wel allemaal in hetzelfde liedje.
Ik ga straks eens proberen om het geluid van dat stukje weg te halen en dan dat liedje eronder te zetten, dan kunnen we horen of er mee gespeeld is of niet.
Gebruikersavatar

Vermoljoen17 mar 2019, 13:21

 2354  Uma
Sorry, het lukt me niet... Misschien kan iemand die dit kan het eens proberen?
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2019, 16:20

 395
gejan schreef:Mij viel iets op bij de achtergrond muziek toen de kandidaten de schermen moesten aanklikken. Bij Elisabet, Bruno en Ingrid veranderde de muziek. Alleen bij hen wel eenzelfde ritme maar hoger, terwijl de andere zeven kandidaten allemaal hetzelfde pingeltje hadden.
Ik lette steeds op hun reacties maar vergat de muziek.
Hebben Bruno, Elisabet en Ingrid een misschien gezien?
34:30-34:49 : ritme A (19s) Kaat & Axel
34:49-34.59 : ritme B (10s) Elisabet
34:59-35:27 : ritme A (28s) Joeri & Liesbeth
35:27-35:37 : ritme B (10s) Bruno
35:37-36:06 : ritme A (29s) Eva & Martijn
36:06-36:16 : ritme B (10s) Ingrid
36:16-36.27 : ritme A (10s) Bas
De tijd tussen de ritmes B is quasi gelijk (in ms wellicht gelijk).
Dus het zou al heel erg toeval moeten zijn dat er tussen de 3 misschien-mollen net 2 kandidaten zitten zodat de muziek past....
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2019, 16:28

 395
jos.jansen schreef:Een iets wat rare insteek maar ik zit met het gevoel dat de persoon die gekozen was als mol het misschien geweigerd heeft.

"De kandidaat die er het best in slaagt het hoofd koel te houden, krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis." Dit impliceert voor mij dat het nog altijd een keuze is van de persoon zelf is.

Na de vragenronde krijgen we ook nog dit te horen.
"Na deze vragenronde heb ik een duidelijke voorkeur voor 1 van de 3 mollen."

En we weten dat de mol niet de eerste keuze was/is. (dankzij uitspraken van Gilles in de media).

Origineel gezien hadden alle kandidaten interesse om de mol te zijn, dit is een van de redenen waarom ze gekozen zijn. Maar het nieuws dat ze niet de mol waren kan bij sommige een andere mindset teweeg brengen en dat ze er vanaf dan volledig voor gaan als kandidaat (bij de meeste waarschijnlijk zelfs).

Een kandidaat die een misschien scherm krijgt heeft een redelijk voordeel t.o.v. kandidaten die het niet kregen ...
Was de volgorde waarin ze zaten dus niet willekeurig ?
De volgorde waarin ze afdalen is immers puur gebaseerd op de volgorde waarin ze zaten.
De volgorde waarin ze nadien afdalen is gewoon 1-6-2-7-3-8-4-9-5-10
Gebruikersavatar

jos.jansen17 mar 2019, 16:36

 328  Uma
Holmes schreef: Was de volgorde waarin ze zaten dus niet willekeurig ?
De volgorde waarin ze afdalen is immers puur gebaseerd op de volgorde waarin ze zaten.
De volgorde waarin ze nadien afdalen is gewoon 1-6-2-7-3-8-4-9-5-10
Ik vermoed inderdaad dat er een logica zat in de volgorde waarin ze zaten. We zien ook bij het eerste tablet dat er Kaat opstaat voordat Kaat hierop drukt. Het is niet onlogisch om te vermoeden dat ze gestuurd werden met waar ze moesten gaan zitten. (het lijkt me redelijk straf dat ze willekeurig ervoor zouden kiezen om afwisselend vrouw-man-vrouw te gaan zitten)