Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje18 apr 2019, 22:03

 2245  Uma
molondope schreef:klaartje,

heb het ook opgemerkt , denk dat nutmeg afgewisseld wordt met toshiro van dezelfde uitvoerden.
Klopt niet helemaal. Toshiro is het nummer dat er net voor speelt, tijdens de periode dat de kandidaten één voor één op hun scherm drukken (34:30 tot 36:27), speelt alleen Nutmeg, dat drie maal herhaald wordt.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2019, 22:15

 2834  Uma
En ik maar denken dat iedereen gewoon random kon gaan zitten waar hij wou.. Of zo zag het er toch uit op tv.
Gebruikersavatar

molondope18 apr 2019, 22:43

 48  Uma
chicawah.janssen sorry voor de h maar juist is juist ik heb foutje gemaakt.
Klaartje, je heb na herbeluisteren gelijk.

Zit in tunnel maar denk toch dat Elisabet de mol is en Joeri de winnaar op basis van de codes in de trailer.
Mogelijks Kaat als de andere finalist ,er is met haar en Joeri zoiets als met Lloyd en Baha vorig jaar.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2019, 22:44

 1690  Sven
Als je het dagboek van de mol erbij neemt, wie zou je dan vertrouwen na de tweede aflevering? Kaat kan ook nog wel, maar die drie mannen, zou je daar tegen zeggen dat je ze blindelings vertrouwt en dat zij zeker de mol niet zouden zijn? Alleen denk ik dat Kaat het nog zo erg niet vindt om te liegen (zie roeibootjes, tegen Ingrid en Axel) en hoe ze na Eva haar vertrouwen te geven zo streng is en haar geen info noch pasvragen gunt. Zou best wel kunnen, Elisabet.
Gebruikersavatar

habel.gaan18 apr 2019, 22:45

 43
hoe noemt het Nederlands forum weer?
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2019, 23:27

 2204
Klaartje schreef:Als ze de plaatsen waar de kandidaten moesten gaan zitten, zo hebben toegekend dat elke derde kandidaat er eentje was van de drie op voorhand gepreselecteerden, dan is dat doenbaar. Maar dan ga je er eigenlijk ook vanuit dat ze op voorhand deze selectieopdracht ingeoefend hebben (de timing van GDC moet immers ook juist zitten) en op voorhand ook al beslist hadden dat ze dat muziekje Nutmeg zouden gebruiken om eronder te zetten. Als je uitgaat van die twee aannames, dan kan het inderdaad een hint zijn naar de drie 'misschien'-kandidaten.
De plaatsen zullen toch zijn toegewezen, om de juiste kandidaten aan een 'misschien' scherm te gaan laten zitten (hierbij ga ik er van uit dat elke tablet op voorhand was geprogrammeerd om één bepaalde boodschap te geven.

En wat de timing betreft: het muziekje is toch pas later bij de beelden gezet, dus daarmee kan gespeeld worden.
Gebruikersavatar

Taupe07719 apr 2019, 08:54

 767  Yens
Met alle respect, zeer mooi gevonden, maar Ingrid en Bruno lijken me nu toch echt geen kandidaat mol. Als deze in de selectie zaten en iemand als Axel of Joeri niet dan is dat een complete miscasting van de redactie en tot op heden hebben ze hun mol toch meestal zeer goed weten te kiezen.
Maar goed time will tell en misschien ben in wel compleet mis en dat van bij de start?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2019, 09:15

 8153
Waarop konden de makers zich vooraf baseren voor het kiezen van hun drietal?
- de selectiegesprekken : daarvan hebben wij slechts enkele fragmentjes gezien.
- hun reactie toen ze de brief lazen dat ze overwogen werden als mol.
- hun inzet bij het leren jongleren.
- de konijnenleugen : kregen wij wel te zien.

Als ik mij, met de weinige info die ik heb, daarop baseer, zou ik kiezen voor Elisabet, Joeri, Axel of Bas.
Eva te chaotisch, Kaat en Liesbeth te spontaan, Ingrid, Martijn en Bruno een beetje te braaf.
Gebruikersavatar

habel.gaan28 apr 2019, 21:25

 43
nice one
Gebruikersavatar

Taupe07728 apr 2019, 22:18

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Waarop konden de makers zich vooraf baseren voor het kiezen van hun drietal?
- de selectiegesprekken : daarvan hebben wij slechts enkele fragmentjes gezien.
- hun reactie toen ze de brief lazen dat ze overwogen werden als mol.
- hun inzet bij het leren jongleren.
- de konijnenleugen : kregen wij wel te zien.

Als ik mij, met de weinige info die ik heb, daarop baseer, zou ik kiezen voor Elisabet, Joeri, Axel of Bas.
Eva te chaotisch, Kaat en Liesbeth te spontaan, Ingrid, Martijn en Bruno een beetje te braaf.

Nu weten we dus dat niet klopt, maar wie dan wel?
De mol
Kaat
X
Gebruikersavatar

Django12 mei 2019, 21:09

 14  Uma
De muziek in afl. 1 vond ik altijd zeer verdacht, vooral dan tijdens de selectie van de mol. Het wees voor mij al meteen in de richting van Elisabet.

Tijdens de misschien-scherm ronde horen we 'Nutmeg'. Dit is ook een personage uit Isle of Dogs, deze hond draagt een roze dog tag en ziet er altijd piekfijn uit ... eigenlijk een beetje het spirit animal van Elisabet, ook interessant omdat de dog tags later terugkeren bij het paintballen.

Als de mol wordt ingelicht dat ze de mol wordt horen we 'Muddy Waters'. (platenhoes met roze rozen, en rara wie bekijkt het leven door een roze bril en draagt niets minder dan fifty shades of pink?)

Wanneer de mol is ingelicht kregen we een flitsende montage voorgeschoteld van alle gezichten, eindigend bij jawel Elisabet, met muziek uit ... Doctor Who (voor het eerst in de tv-geschiedenis is Doctor Who een vrouw, een hint dat de mol een vrouw was?) Bovendien is Elisabet zelf ook nog eens dokter, zo voor de hand liggend dat niemand erop kwam.

Ok, het is allemaal wel mooie muziek, of spannend genoeg om te gebruiken ... maar het lijkt wel te toevallig dat deze muziek net tijdens dé cruciale scènes, toen ze de mol gingen kiezen of inlichten dat ze gekozen is, leiden naar Elisabet.

Ander interessant muziekmateriaal: zoals al eerder aangehaald muziek uit The Crown (Queen Elizabeth II), Rage Against The Machine (nummer uit het album 'XX' wat kan wijzen op het vrouwelijk chromosoom), Maniac (serie over een medische studie), ...
Gebruikersavatar

Mateo13 mei 2019, 01:51

 870
Ik zal volgend seizoen eens wat beter naar jou luisteren, Django!