Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 20:30

 8153
Ik geef grif toe dat sommige hints (zeer) vergezocht zijn, maar dit jaar niet meer dan vorig jaar en het jaar ervoor hoor.
Het horloge van Baha, de bijbel, de zaken rond Día de los Muertos, Robin de rode ridder... en nog veel meer... dat was ook een beetje... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 23 mar 2019, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2019, 20:37

 3423  Yens
Vergezocht of niet... het was op zijn minst amusant tijdverdrijf en met momenten zelfs intellectueel uitdagend 🙂. Dus laat maar komen, die 'vergezochte' of 'minder vergezochte' theorieën 😉.
Gebruikersavatar

Mateo23 mar 2019, 20:37

 870
Wanneer bepaalde zaken, opvallend dan wel tersluiks en nauwelijks zichtbaar, in beeld worden gebracht, kan het goed zijn dat het een hint of verwijzing naar de mol is, of juist helemaal niet.
Je kunt altijd meerdere kanten op met dit programma. Dat is voor mij nou net een van de prettige kanten ervan.

Het is bekend dat de makers soms heel ingenieuze hints bedenken. Soms ook zijn ze té ingenieus of net overduidelijk.
Vandaar ook dat er alle mogelijke hints hier voor het voetlicht komen. Heel begrijpelijk.

Ik zie zelf ook wel eens dingen die er niet of slechts ten dele zijn. Vice versa!

Bepaalde verwijzingen naar de mol worden na afloop van de reeks niet als hint genoemd of in ieder geval niet als zodanig benadrukt achteraf.
Of zijn er onder jullie die denken dat de graven, mét kruis erop, en de bijbelteksten in onder meer aflevering 1 vorig jaar helemaal niets met de mol te maken hadden? (Ik kon toen niet geloven dat de makers de mol zó zouden 'weggeven'... 🙂 )

Mijns inziens kan het dus best zo zijn, dat er hier verwijzingen naar de mol worden gevonden, die ook daadwerkelijk hints zijn, zelfs wanneer ze achteraf niet worden genoemd.

Hoewel ik vaak denk, dat een hier geziene hint toch echt geen hint kan zijn, vind ik dat ieder die de moeite neemt om hier zijn bevindingen te delen, het recht heeft op een fatsoenlijke benadering, zonder geridiculiseerd te worden.

Wie zonder feilen denkt te zijn: roept u maar!
Ik zou, bij zo'n uitnodiging, hooguit fluisteren 'ik niet' en zeker niet gaan roepen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 20:38

 8153
Een waarheid als een mol, waarde collega!
Gebruikersavatar

Mateo23 mar 2019, 21:10

 870
Ja, ik dacht: laat ik ook eens wat water naar de zee dragen en een aanwijzing zo klaar als bronwater plengen. 😉
Gebruikersavatar

Yvo23 mar 2019, 21:13

 1111  Uma
Klaartje schreef:Zowel Masterveecee als Holmes hebben een punt.
Helemaal mee eens. Mijn pa zegt vaak dat er twee kanten zijn aan een verhaal. Hoewel de twee kanten al belicht zijn in dit topic, heb ik toch hieronder even mijn mening gegeven.

Als ik het van MVC zijn kant bekijk, ik vind toch dat sommige mensen dit jaar dingen posten in het subforum verborgen hints waar niet al te lang over nagedacht lijkt te zijn. En ze posten dan dingen die voor sommigen onbenullig zijn en die misschien terloops en snel gepost werden. Begrijp me niet verkeerd. Er zijn er genoeg die diep genoeg graven wat het dan het lezen waard maakt ongeacht of het nu echt een verborgen hint is of niet. Omdat het een vrij forum is vind ik wel dat mensen hun gedacht mogen zeggen zolang het binnen de perken blijft.

Als ik het van Holmes zijn kant bekijk, vind ik dat de topics of posts die wat weinig zeggend lijken of zijn wel door iedereen getolereerd moeten worden.
Ten slotte is het forum niet van jou, mij of een andere gebruiker.
Davy is de algemene beheerder en samen met zijn mollerators zal hij er wel voor zorgen dat alles in goede banen geleid wordt.
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2019, 23:01

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef:Ik geef grif toe dat sommige hints (zeer) vergezocht zijn, maar dit jaar niet meer dan vorig jaar en het jaar ervoor hoor.
Het horloge van Baha, de bijbel, de zaken rond Día de los Muertos, Robin de rode ridder... en nog veel meer... dat was ook een beetje... :mrgreen:
De malle mergpijp net te vergeten, daar hebben we ons wel mee geamuseerd. 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2019, 23:05

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Het horloge van Baha
Dat snap ik nog steeds niet.. Hoe toevallig is het dat je horloge op 19:26 staat? 😲
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2019, 23:12

 1690  Sven
Neeeeee! Niet weer!!!! 😃
Gebruikersavatar

Andreas24 mar 2019, 01:19

Molerator  113
We hebben in Off topic een topic staan voor nutteloze verborgen hints hoe gek ook plaats ze gerust daar, als er daar ook maar 1 hint uitkomt die echt blijkt te zijn zou ik dat al hilarisch geslaagd vinden.

Het verborgen hints forum wordt gebruikt voor individuele tips per aflevering of op grotere schaal.

Wie bepaalt wat echt een nutteloze tip is of niet? Iedereen heeft een andere kijk op bepaalde zaken en dat is nu juist 1 van de mooie dingen van dit forum en het op zoek gaan naar de Mol. Niemand verplicht je om elk topic te lezen en op te reageren 🙂 Laten we lief zijn en blijven voor elkaar en vooral ook creatief blijven én die mol ontmaskeren. Spannend!
Gebruikersavatar

Gillesisdemol24 mar 2019, 15:31

 373
Heel eerlijk: als iemand geschreven had dat ex-mol Gilles het zoutvaatje had laten omvallen en daar een Bijbelse betekenis aan gaf, zou ik ook eens gezucht hebben. Toch bleek het correct!

Over de t-shirts: hij droeg wel degelijk telkens de kleur van het molboekje van de vorige afvaller.

Niet iedereen screent elk beeld op zoek naar hints, maar De Mol is een spelprogramma dat, hoewel van hoge kwaliteit, bedoeld is om een groot publiek van zowel speurneuzen als Vitayakijkers aan te trekken (of beide natuurlijk, ahum).

Ik vind het prima zoals het is, laten we niet meteen alles afschrijven. Iedereen op dit forum is betrokken en bleeft plezier aan deze zoektocht op z’n eigen manier.