Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2019, 08:29

 3547  Sven
Ik moet hier nu toch wel eens iets zeggen.
Als ik hier alles lees in dit onderdeel, dan denk ik dat er hier heeeeeel wat zaken echt zever zijn. Mensen, je moet weten dat De Mol pas gekozen is geweest IN VIETNAM. En laten we er nu van uitgaan dat de productie echt wel DAN PAS De Mol heeft gekozen (waarom zouden ze het anders zeggen?). En ik veronderstel niet dat de productie crew een oplegger met materiaal mee heeft dat iedere kandidaat kan gebruiken als ze als Mol aangeduid worden. Wat dus wil zeggen dat zaken als pantoffels dragen bij eliminatie, een roze tenue aanhebben gelinkt aan roze boekje, X-en op kleren enz. echt wel NIET als tip kunnen beschouwd worden. Persoonlijk mogen zo'n dingen hier komen. Want iedere kandidaat is vertrokken met het idee dat ze NIET De Mol waren, dus waarom materiaal meesleuren om als hint te gebruiken?

Wat ik dus wil zeggen is dat het interessanter is om te zoeken naar hints die post-opname erin worden gestoken (bij montage dus). Dingen zoals infografieken, teksten, geluidjes, visuals, gedrag van personen die veranderen, GDC hints, ... Je snapt wel waar ik naartoe wil wsl 🙂


Laat gerust weten wat jij ervan denk


Moest ik toch even kwijt :geek:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2019, 08:31

 2354  Uma
Ik ben het meer dan 100% met je eens!
Ik lees alles wel, zodat ik van alles op de hoogte ben en niets mis, maar ik reageer er gewoon niet op om discussies te vermijden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 09:28

 8153
masterveecee schreef:Wat dus wil zeggen dat zaken als pantoffels dragen bij eliminatie...X-en op kleren enz. echt wel NIET als tip kunnen beschouwd worden
Kaats pantoffels zijn geen sloefen maar sandalen (slippers in dit geval).
De X-en hadden gerust pas in Vietnam op Gilles' vest en broek genaaid kunnen zijn, maar het zou een hint geweest zijn die ook de kandidaten konden zien, wat waarschijnlijk niet de bedoeling is. Die op de vest vond ik weinig subtiel, dus dacht ik meteen aan de waarheid: preventieve ingreep om in de winkel al niet meteen plooien en omgekrulde hoeken te krijgen. Die op Gilles' poep waren subtieler, maar dezelfde broek eens googelen wees al meteen uit dat het door Scotch & Soda zo ontworpen is.
Ik ben het met je eens dat sommige "hints" die mensen ontdekken te vergezocht en/of te ingewikkeld zijn of net zó stom dat het echt niet waar kan zijn, maar ik vind dat iedereen het recht heeft om op zijn eigen manier (door zich te concentreren op gedrag of door te zoeken naar hints of een combinatie van de twee) naar de mol te zoeken en daarbij het recht heeft zijn mening en vondsten op dit forum te posten.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2019, 09:48

 2204
chicawah.janssen schreef:Ik ben het met je eens dat sommige "hints" die mensen ontdekken te vergezocht en/of te ingewikkeld zijn of net zó stom dat het echt niet waar kan zijn, maar ik vind dat iedereen het recht heeft om op zijn eigen manier (door zich te concentreren op gedrag of door te zoeken naar hints of een combinatie van de twee) naar de mol te zoeken en daarbij het recht heeft zijn mening en vondsten op dit forum te posten.
Amen! :mrgreen:

Vergeet ook niet dat sommige echte hints écht ver gezocht zijn. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2019, 09:55

 8153
Dat is waar, maar net daarom heel leuk om te lezen 😃
Gebruikersavatar

Holmes23 mar 2019, 10:25

 395
Dat er heel wat zever en gezever geschreven wordt, akkoord, maar dit is een publiek forum :
iedereen kan hier vrij zijn ideeën plaatsen. En hoe meer men in een tunnel zit, hoe gekker de ideeën zullen worden.
De enige tips die geen gezever zijn, zijn die die verwijzen naar de echte mol. Maar dat weet nu niemand op dit forum.
Iedereen hoopt gewoon het juiste steentje bij te dragen aan die ontmaskering.

Heb je het lastig met sommige hints ? Geef gewoon een goed tegenargument of een screen capture die het tegendeel bewijst en de topic zal snel onderaan de lijst verdwijnen.

masterveecee schreef: Wat dus wil zeggen dat zaken als pantoffels dragen bij eliminatie, een roze tenue aanhebben gelinkt aan roze boekje, X-en op kleren enz. echt wel NIET als tip kunnen beschouwd worden. .
Je opmerking ivm de roze tenue wil ik toch even persoonlijk counteren 😂
het is de eindgeneriek die ACHTERAF IN BELGIE (post-opname) in het roze werd ingekleurd (visual ) en laat nu net een van de kandidaten die opvallende kleur als lievelingskleur hebben en dus ook, logischerwijs, voor een roze molboekje gekozen hebben...
😉
Gebruikersavatar

billie.holiday23 mar 2019, 11:18

 462  Bert
Ik ben het volledig eens met je Holmes, iedereen heeft recht op zijn mening en mag die vrij uiten. Ik heb mij al die jaren geamuseerd op het forum, maar de laatste dagen heb ik wat afstand genomen van het forum.
Er worden op sommige post denigrerende opmerkingen gegeven , dit kan niet de bedoeling zijn van dit forum .
Laat mensen in hun waarde, en laat ze meespeuren naar de mol, hoe gek ook alles mag klinken.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2019, 11:33

 2245  Uma
Zowel Masterveecee als Holmes hebben een punt.

Het is een publiek forum, dus iedereen mag bijdragen tot de feestvreugde, wat niet wegneemt dat sommige zaken die gepost worden laten uitschijnen dat er niet erg diep over nagedacht is.

Geen enkel idee is daarentegen te gek. Holmes heeft gelijk dat we momenteel nog niet weten wie de mol is, dus dat moeten we nog ontdekken en dan kan alles, hoe gek het ook aanvankelijk lijkt, bijdragen tot de oplossing.

In het echte leven zijn veel biezondere vondsten ook per toeval ontdekt of waren de ontdekkingen een gevolg van een stommiteit. Soms vindt men iets fantastisch, terwijl men eigenlijk naar totaal iets anders op zoek was. Denk aan de ontdekking van de penicilline, de Röntgenstralen en andere wetenschappelijke ontdekkingen. Zo deed men ooit experimenten met een middel waarvan men hoopte dat het bloeddrukverlagend zou werken, maar de mensen die dat namen kregen last van overmatige haargroei: het middel werd later gebruikt als haargroeimiddel! Zo gek kan het soms lopen.

We moeten elkaar inspireren: iemand ontdekt iets, anderen volgen dat, denken erover na, suggereren een aanvulling, brengen de theorie in de praktijk en hoppa, voor je het weet heb je de Mol aan de lijn, zo bleek vorig seizoen. 😉

Dus blijven gaan met z'n allen in een positieve, constructieve sfeer!
Gebruikersavatar

astridm23 mar 2019, 12:15

 287
masterveecee schreef:Wat dus wil zeggen dat zaken als pantoffels dragen bij eliminatie, een roze tenue aanhebben gelinkt aan roze boekje, X-en op kleren enz. echt wel NIET als tip kunnen beschouwd worden.
Bij de montage wordt bepaald wat er wel en niet in beeld komt. Als blijkt dat je gekozen mol altijd bontslippers draagt of persé het roze boekje wilde hebben, kan dat heel goed als tip worden gebruikt.
Er wordt bovendien ki-lo-meters meer film verschoten dan wat wij te zien krijgen, vaak ook al voordat het spel begint. Misschien hebben ze wel een heleboel bandjes met een basspeler gefilmd of allerlei vliegtuigen, veel huizen met rolluiken enz. enz.
Met andere woorden, dat ze een dag zonder mol gezeten hebben zegt niets over de beeldhints.
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2019, 15:45

 3547  Sven
Ok. Toch even verduidelijken: van mij mag iedereen posten op het forum van ideeën wat hij of zij wil natuurlijk. (Zolang het volgens de forum regels is. )
Mijn topic is niet bedoeld om kritiek te geven, mijn excuses als ik hierbij mensen op hun tenen heb getrapt. Ik wou eerder gewoon eens mijn gedacht zeggen en ergens de lezer even laten stilstaan bij mij argumenten. :mrgreen:

Btw: Ik denk niet dat ik iemand ben die niet voor positiviteit is. Denk dat de meeste van posts daar wel het bewijs voor zijn :geek:
#keepitfun
Gebruikersavatar

MolWout23 mar 2019, 16:50

 348
Ik ben het eens met beide partijen eigenlijk. Ik vind inderdaad dat je zelf mag posten wat je wilt (maar alsjeblieft in de juiste topic). Maar soms lees ik hints die volgens mij in een rush van euforie zijn geplaatst, waar geen twee keer over nagedacht is.
Echter is het wel leuk te lezen hoe ieder zijn mening uit op zijn of haar eigen manier. 😃
Gebruikersavatar

nyckelpiga23 mar 2019, 19:48

 69
Ik vind de hints dit jaar héél ver gezocht. Iedereen weet nu toch hopelijk wel al, dat wie in de eerste afleveringen verdacht wordt, nooit de mol is. Dus daarom mag je Elisabet die nu hoofdverdachte nr 1 is eigenlijk al schrappen, idem voor Eva en Kaat. Ik denk niet dat de mol gaat wachten om er zeker van te zijn dat de trage groep sneller is, of zo opvallend gaat zeggen dat ze wil stoppen. Ik zou eerder letten op wie zich waar positioneert, en waar je subtiel kan mollen. Hints met molboekjes, t-shirts, etc ... hebben ze vroeger al gebruikt, dus daar moet je ook al niet opletten. Zeker als je weet hoe moeilijk de hints van vorig jaar te vinden waren. Echte hints zijn niet zo opvallend. Daarnaast gaan ze in de montage nooit de echte molacties tonen. Niet blindstaren op Elisabet, Kaat en Eva, want dat ligt er gewoon vingerdik op. Tijdens de kookopdracht gaat de mol nooit als eerste gaan, want dan weet hij al niet hoe de rest torens gaat bouwen (en kan hij daar niet door wat te stuntelen de rest nerveus maken), en kan hij niet later nog ingrijpen als hij ziet dat het gerecht goed is gelukt. Voor mij zijn daarom Kaat en Bas al geschrapt. Joeri, Axel en Bruno vind ik daarentegen zeer interessant, net zoals Ingrid die door haar zogezegd dom voor te doen, traag te zijn, heel onverdacht maakt bij de rest. Ik zou ook eens letten op dat moldagboek, want daarin zegt de mol zelf dat niemand denkt dat hij de mol is, omdat ze hem/haar vertrouwen.