Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

pieter.grauwels25 mar 2019, 00:07

 69
Wat mij al opviel tijdens het kijken is dat net voor de eliminatie werd niet het 'vernieuwde' mollogo getoond, maar een oud mollogo, namelijk dat van seizoen 2016.

Als ik het mij goed herinner was 2016 het seizoen waarin Ruth ook als afvaller (zij was wel écht de afvaller omdat zij het slechtste scoorde) in een gelijkaardige situatie zat waar er een verfbom in een auto geplaatst werd.

En als ik mij goed herinner was dat ook het seizoen waar er onder andere tips werden gestoken in de kleur van de T-shirts. Misschien laten de makers hiermee zien dat we naar gelijkaardige tips van 2016 moeten zoeken?

In de vorige aflevering was Joeri zijn T-shirt al bijna té opvallend (met rood - blauw - wit), maar het opschrift van vandaag "NO IDEA TODAY" tijdens de eliminatie is misschien net iets te toevallig en toepasselijk, want hij had vandaag inderdaad geen idee wie zou afvallen, in tegenstelling tot de andere afleveringen waar hij wel wist wie zou afvallen, omdat de makers hem briefen.
Gebruikersavatar

Molympiad25 mar 2019, 00:35

 63  Sven
Mooi opgemerkt,

misschien dat er tips uit vorige jaren gaan terugkomen. Zoals het knipogen van Pieter, zou je nu ook eens naar het "ritmisch blazen" van Joeri kunnen kijken.

In kleding moet je niets zoeken. De kandidaten hebben allemaal hun koffer gepakt met de gedachte "ik ben kandidaat".
Gebruikersavatar

Social25 mar 2019, 00:40

 353  Uma
Hier zit meer in! Goed gevonden. No idea today zou ook kunnen wijzen op het gebrek aan briefing die dag.
Gebruikersavatar

masterveecee25 mar 2019, 08:51

 3547  Sven
Welk beeld bedoel je juist?
Dit?
Afbeelding
Gebruikersavatar

pieter.grauwels25 mar 2019, 12:06

 69
Nee, ik bedoel voordat de eliminatie begon op zich, niet tijdens de eliminatie
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 mar 2019, 12:32

 2354  Uma
pieter.grauwels schreef:Nee, ik bedoel voordat de eliminatie begon op zich, niet tijdens de eliminatie
Kan je eens een screenshot plaatsen? Dan weten wij ook wat je bedoelt.
Gebruikersavatar

masterveecee25 mar 2019, 12:37

 3547  Sven
ja, want heb het herbekeken, voor dat beeld heb je GDC - ervoor het samenkomen - ervoor de dagboekmomenten - ervoor het einde van de opdracht van in de tempel
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2019, 13:12

 8153
pieter.grauwels schreef: hij had vandaag inderdaad geen idee wie zou afvallen, in tegenstelling tot de andere afleveringen waar hij wel wist wie zou afvallen, omdat de makers hem briefen.
Jij gaat ervan uit dat de mol altijd weet wie de afvaller is. Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Voor zover ik weet moeten de kandidaten na het invullen van de vragenlijst onmiddellijk naar de eliminatie en voor de mol is er ook meer spanning als hij/zij het niet weet, waardoor hij/zij spontaner kan reageren.
Remember vorig jaar bij de koffers op de luchthaven: toen moest GDC Pieter briefen wie de afvaller was d.m.v. gebarentaal. Voor deze opdracht was het nodig dat de mol wist wie de afvaller was.
Gebruikersavatar

Tanne25 mar 2019, 16:00

 3
Ik herinner me niet precies waar,maar ik denk ergens in de eerste tien minuten, dat 2016 expliciet tijdens de aflevering zichtbaar was, precies in een steen gebeiteld ofzo
Gebruikersavatar

Torremolinos28 mar 2019, 17:12

 264
Ik had er ook op gelet. Op het moment dat Axel het konijnehok omdraait zie je in de achtergrond een kleine pagode waar 2006 op staat (niet 2016). Maar dat lijkt me geen tip, want het is echt in de gevel gemetst.

pieter.grauwels schreef:Wat mij al opviel tijdens het kijken is dat net voor de eliminatie werd niet het 'vernieuwde' mollogo getoond, maar een oud mollogo, namelijk dat van seizoen 2016...

Afbeelding

Is dit het? Ko’t inderdaad net voor het invullen van de tests.
Gebruikersavatar

Jansen28 mar 2019, 17:22

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Jij gaat ervan uit dat de mol altijd weet wie de afvaller is. Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Voor zover ik weet moeten de kandidaten na het invullen van de vragenlijst onmiddellijk naar de eliminatie en voor de mol is er ook meer spanning als hij/zij het niet weet, waardoor hij/zij spontaner kan reageren.
Remember vorig jaar bij de koffers op de luchthaven: toen moest GDC Pieter briefen wie de afvaller was d.m.v. gebarentaal. Voor deze opdracht was het nodig dat de mol wist wie de afvaller was.
Toch nog een uitzondering m'n beste? In seizoen 4, droeg Gilles Van Bouwel altijd een t-shirt in dezelfde kleur als het molboekje van de afvaller? Volgens mij hebben ze het na dat seizoen niet meer gedaan, waarschijnlijk omdat het te riskant werd.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2019, 17:56

 3483  Uma
Jansen schreef:...
Toch nog een uitzondering m'n beste? In seizoen 4, droeg Gilles Van Bouwel altijd een t-shirt in dezelfde kleur als het molboekje van de afvaller? Volgens mij hebben ze het na dat seizoen niet meer gedaan, waarschijnlijk omdat het te riskant werd.
Ik meen me te herinneren dat het de dag erna was en dat is dan geen bevestiging dat Gilles tijdens de eliminatie wist wie de afvaller was .