Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2019, 11:55

 3483  Uma
Frolva schreef:Volgens mij worden alle verborgen hints getoond en ik kan mij geen reden bedenken waarom ze dat niet zouden doen.
En toch ben ik overtuigd dat er hier een sterke hint gevonden was voor seizoen 5, waarbij 7 kandidaten in een halve cirkel stonden en het moldeuntje gespeeld werd met zicht op 1 kandidaat per noot. En bij Eline was de noot vals, namelijk een halve toon verlaagd. De noot werd dus een mol (bij Eline). Ten eerste alle credits naar diegene die dat opgemerkt heeft, maar ten tweede; als hint is dit toch wel een heel subtiele en volledig passend in het concept.
Deze "hint"werd dus niet vermeld in de reveal aflevering (Ik vermoed omdat die slechts door 1 persoon opgemerkt was en er verder geen ruchtbaarheid aan gegeven werd, m.a.w. herbruikbaar in een eventuele latere molreeks.)
Frolva schreef:Er was toch nog een verborgen hint naar Gilles de mol die verband hield met filmmuziek en zijn tweede en derde naam?
Ja, en dat vind ik dus wel een eerlijke hint. Dat niet iedereen de muziek of de film kent is zo vanzelfsprekend als maar kan ... maar wie de mol wil ontmaskeren moet ook bereid zijn om op te letten en te zoeken. En ivm dat zoeken vind ik (en anderen ook zo te lezen) dat je niet overal accounts moet gaan aanmaken. De informatie moet vrij te vinden zijn zonder instagraf, twatter of fakebook account. In dit opzicht vind het Facebook account van DeMol dan wel aanvaardbaar omdat het leesbaar is zonder een FB account.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 12:13

 2204
ex-molinator schreef:En toch ben ik overtuigd dat er hier een sterke hint gevonden was voor seizoen 5, waarbij 7 kandidaten in een halve cirkel stonden en het moldeuntje gespeeld werd met zicht op 1 kandidaat per noot. En bij Eline was de noot vals, namelijk een halve toon verlaagd. De noot werd dus een mol (bij Eline). Ten eerste alle credits naar diegene die dat opgemerkt heeft, maar ten tweede; als hint is dit toch wel een heel subtiele en volledig passend in het concept.
Deze "hint"werd dus niet vermeld in de reveal aflevering (Ik vermoed omdat die slechts door 1 persoon opgemerkt was en er verder geen ruchtbaarheid aan gegeven werd, m.a.w. herbruikbaar in een eventuele latere molreeks.)
Dat zou inderdaad best een échte hint geweest kunnen zijn.

Maar daar is hierop het forum toch wél ruchtbaarheid aan gegeven?
Ik zou het als maker alleszins niet durven hergebruiken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

WalkingDead29 mar 2019, 15:21

 73
Frolva schreef: Volgens mij worden alle verborgen hints getoond en ik kan mij geen reden bedenken waarom ze dat niet zouden doen.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat ze niet gevonden hints sowieso niet tonen, om inderdaad later te herbruiken.

Als je gevonden hints bedoelt, er is inderdaad geen reden voor om deze niet te tonen, behalve dan dat die laatste aflevering een leuke afwisseling moet zijn van de reünie, de hints en laten zien waar de mol zijn slag sloeg.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 15:27

 2204
WalkingDead schreef:
Werd vorige jaar de hint met het morse-knipperen door Pieter gevonden, dan?
Gebruikersavatar

Liesbet-ann29 mar 2019, 15:39

 3
De reden dat ik iets achter de slogan zoek, is dat ik hem (ben copywriter) niet vind passen bij het programma. Niet catchy. Een beetje flauw.

Vorig jaar was de slogan 'Heb je mij gemist' (mis-pastoor-Pieter). De woordspelingen en verwijzingen zijn misschien gewoon beroepsmisvorming. Maar ik heb mijn mol gekozen.
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2019, 15:55

 3483  Uma
Frolva schreef:Werd vorige jaar de hint met het morse-knipperen door Pieter gevonden, dan?
Tijdens de voorlaatste aflevering (de reveal aflevering niet meegerekend) had ik het eindelijk door: nl dat Pieter onverwachte oogbewegingen maakte. Toen ik dan de eliminaties van de eerdere afleveringen herbekeek zag ik de andere ook. 3 daarvan waren voor mij echt duidelijk, de andere iets minder maar het was voldoende om mijn keuze definitief vast te leggen.

En natuurlijk had ik door dat het morse-code was ... NOT :mrgreen: .
Jeezes, ik was al zo tevreden dat ik 100% zekerheid had, de idee dat het iets met een code was is wel opgekomen maar voor mij volstond de idee dat het onnatuurlijk was én herhalend en dus ook opzettelijk en de enige aanleiding daartoe kon enkel het feit zijn dat hij de mol was.

Ik wil wel graag de credits in ontvangst nemen voor de ontdekking, maar de decodering, die tot verraad leidt (ik denk toch dat het verraad was), had ik niet.
Gebruikersavatar

Dominique30 mar 2019, 09:58

 61
You know nothing is in deze context een verkeerde vertaling volgens mij. Als we ervan uitgaan dat de startcampagne alludeert naar een antwoord op 'Weet jij wie de mol is?, of zelfs 'weet jij wat gaat er gebeuren dit seizoen', dan is het veel juister om in het engels te antwoorden met 'i have no idea' dan 'i know nothing' da laatste klinkt als 'buitenlander-engels' in deze context.

Ik heb ook al in een passender topic vermeld dat de tshirt van Joeri ('no idea today') dus ook een verwijzing naar de slogan zou kunnen zijn


Ik vind de slogan net wel passen voor dit seizoen... de mol wist niets int begin en kan zijn dat die dit jaar op sommige momenten gewoon heel weinig info heeft.