Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Liesbet-ann25 mar 2019, 08:32

 3
Dé zin van De Mol (je weet niets) verwijst naar 'you know nothing, Jon Snow' van Game of Thrones. Uitgesproken door Ygritte. Verwijst naar Ingrid.

Of is dat vergezocht?
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2019, 09:46

 3483  Uma
Liesbet-ann schreef:Dé zin van De Mol (je weet niets) verwijst naar 'you know nothing, Jon Snow' van Game of Thrones. Uitgesproken door Ygritte. Verwijst naar Ingrid.

Of is dat vergezocht?
De tijd zal het uitwijzen, maar als fan van GOT was dat mogelijk verband mij ook opgevallen (zij het pas tijdens de 2de aflevering). Mijn zoektocht naar andere links met GOT blijft voorlopig echter nog vruchteloos.
Gebruikersavatar

remcotorken28 mar 2019, 18:17

 25  Yens
Liesbet-ann schreef:Dé zin van De Mol (je weet niets) verwijst naar 'you know nothing, Jon Snow' van Game of Thrones. Uitgesproken door Ygritte. Verwijst naar Ingrid.

Of is dat vergezocht?
Goed gevonden!
Gebruikersavatar

Taupe07728 mar 2019, 21:03

 767  Yens
Lijkt me dan eerder toevallig.
Er is gezegd dat er geen tips zijn buiten de Mol.
Ik ken GOT maar ben ermee gestopt want vind het maar niks. Maar los daarvan, ik vind de link te ver en mensen die de uitspraak niet kennen, weten dan ook van niets...
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2019, 21:22

 3483  Uma
Taupe077 schreef:...Maar los daarvan, ik vind de link te ver en mensen die de uitspraak niet kennen, weten dan ook van niets...
Dat is geen goed argument. Alle hints komen toch van ergens en GOT is toch zeer bekend, misschien zelfs één van de meeste bekende series ooit? Zolang je geen account ergens nodig hebt om het nodige opzoekwerk te kunnen uitvoeren, is alles vindbaar. Als het een hint zou zijn, dan is het toch ook niet de enige hint en wellicht niet onontbeerlijk om het raadsel te kunnen oplossen.
In vorige seizoenen waren er hints in films, playlists, uitbeelding van een tafereel (zoutvat) en wie weet wat nog allemaal want je mag er zeker van zijn dat niet alles verklapt is.
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2019, 21:53

 2204
ex-molinator schreef:want je mag er zeker van zijn dat niet alles verklapt is.
Bedoel je dat de makers verborgen hints in het programma steken maar die in de laatste aflevering niet verklappen?
Waarom zouden ze dát doen? :?
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2019, 22:15

 3483  Uma
Frolva schreef:...
Bedoel je dat de makers verborgen hints in het programma steken maar die in de laatste aflevering niet verklappen?
Waarom zouden ze dát doen? :?
Dat zou me inderdaad niet verwonderen. En ik meen dat we op dit forum toch een keer of twee verwonderd waren dat een bepaald iets helemaal niet vermeld werd in de reveal-aflevering

Maar het punt was dat ik het niet eens ben met de stelling dat hints gekoppeld aan GoT niet acceptabel zouden zijn (in dit geval de You know nothing van Ygritte). Mocht GoT een obscure en onbekende 3de rangs soap zijn dan is het niet acceptabel juist omdat het vat waaruit getapt wordt dan amper bekend is, maar een reeks als GoT, of Hitchcock films, of the LotR - iedereen kent dat (bij wijze van spreken) dus verwijzingen ernaar zijn vindbaar voor iedereen. De verbanden leggen zal dan wel voor de echte molloten zijn zoals diegene(n) die het zoutvaatje gezien hadden ( ik ken niemand die dat door had).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2019, 22:22

 8153
Taupe077 schreef:Ik ken GOT maar ben ermee gestopt want vind het maar niks. Maar los daarvan, ik vind de link te ver en mensen die de uitspraak niet kennen, weten dan ook van niets...
Ik ken het niet en ben er niet mee gestopt omdat ik er niet mee begonnen was :mrgreen:
Ik ken dus Ygritte niet, ik ken Jon snow niet, ik ken de uitspraak niet en als dat een hint is, dan zal ik dus de mol niet (kunnen) vinden.

Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 09:24

 2204
ex-molinator schreef:En ik meen dat we op dit forum toch een keer of twee verwonderd waren dat een bepaald iets helemaal niet vermeld werd in de reveal-aflevering.
Ja. Omdat er hier op het forum tweeëntachtigduizendvierhonderdtweeënvijftig verborgen hints worden gevonden. Uiteraard kunnen ze die niet allemaal tonen. 😉

Volgens mij worden alle verborgen hints getoond en ik kan mij geen reden bedenken waarom ze dat niet zouden doen.

ex-molinator schreef:Maar het punt was dat ik het niet eens ben met de stelling dat hints gekoppeld aan GoT niet acceptabel zouden zijn (in dit geval de You know nothing van Ygritte).
Volledig mee eens (al ken ik GoT noch Ygritte).

Er was toch nog een verborgen hint naar Gilles de mol die verband hield met filmmuziek en zijn tweede en derde naam?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2019, 09:36

 8153
Ja en dat vond ik echt flauw. Want voor zover ik mij herinner zijn die 2de en 3de naam in de reeks nooit vermeld. Het is dan niet te verwonderen dat mensen het privéleven van kandidaten beginnen uitpluizen en dan hints vinden in het logo van het bedrijf waar iemand werkt e.d.
Ik vind het trouwens maar niks als ze hints verwerken in Instagram, Facebook e.d. Ik heb echt geen zin om een Instagram account aan te maken om de mol te kunnen vinden. Ik zit wel op Facebook maar kom daar alleen omdat ik op die manier contact heb met familie en vrienden in het buitenland. De fb pagina van Vier volgen, daar heb ik echt geen zin in.
Voor mij moeten de hints in het programma zelf zitten. Punt.
Zelfs links met de gebruikte muziek vind ik al te moeilijk omdat ik niets van muziek ken.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 09:41

 2204
Met welk been ben jij deze ochtend uit bed gestapt? :?

:mrgreen: