Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

annick.neskens28 mar 2019, 01:05

 128
chicawah.janssen schreef:Waarom zou Ingrid de mol niet kunnen zijn? Omdat Eva haar aankeek? Vreemde redenering.
Zelfs als Eva de mol zou zijn, zou ze niet weten dat Ingrid de afvaller is. Ik denk eerder dat Eva Ingrid aankijkt omdat ze denkt dat Ingrid zal afvallen. Ze kan dus ofwel de mol zijn ofwel niet. Aangezien zij de zogezegde afvaller was die de vragenlijst het snelst ingevuld had, veronderstel ik dat Eva niet de mol is.
Wij krijgen altijd maar fragmenten te zien, dus Eva kon net zo goed toevallig naar Ingrid kijken. Misschien keek ze ervoor naar Martijn en erna naar Elisabet bv.
Dat is allemaal goed mogelijk maar ik heb de beelden van de eerste afvaller, Liesbeth, herbekeken en daar is het duidelijk dat Eva net voor het rode beeld zeer uitgesproken naar Liesbeth kijkt. Dat heeft me toch aan het twijfelen gebracht en dat samen voor de keuze van de geleedpotigen en dat het heel goed uitkomt om 'de mol' te kunnen briefen als ze hem of haar apart kunnen zien. Ik weet het nog niet maar wanneer blijkt dat Ingrid de echte afvaller zou zijn, dan denk ik dat de kans groot is dat Eva de mol is. Maar tot op heden heb ik al elke keer Ingrid als mol aangeduid.
Ingrid, Axel en Eva zijn mijn drie hoofdverdachten.
Maar het is zoals je schrijft dat wij maar fragmenten te zien krijgen en dat de regie ons laat zien wat ze willen ... zij zijn de echte mol, die ons trachten te misleiden . En dat Eva net voor het rode scherm de afvaller duidelijk aankijkt is maar een gevoel van mij ... misschien een verkeerd gevoel ... dat valt af te wachten.
Gebruikersavatar

janeen.janssens28 mar 2019, 11:54

 30  Bert
in het vizier kun je omzetten naar 'zie hint vier'.....en neen, ik weet niet of dit inderdaad zo dient gelezen... 🙂
Gebruikersavatar

remcotorken28 mar 2019, 18:31

 25  Yens
Ik weet niet of dit al is opgemerkt maar bij de elimatie van afl. 3, rond 1:10:05, net vooraleer Gilles DC Eva's naam zegt, beweegt Ingrid met haar elleboog richting Eva. Wel opvallend aangezien deze beweging mij niet echt natuurlijk leek.
Gebruikersavatar

sophie.fastré01 apr 2019, 15:56

 32  Bert
Het is hier en daar al eens aangehaald volgens mij maar ik ben blijven opletten en Eva kijkt steeds naar de afvaller bij de eliminatie.
Ze zit trouwens ook op dezelfde plaats (links vanachter)

Met haar blik wil ze misschien de afvaller "recht in de ogen kijken"
Gebruikersavatar

BogersAsset09 apr 2019, 11:50

 65
Ik zag vizier en ik dacht aan de aflevering van zondag waarbij de deelnemers een 'vizier' dragen voor de 'red bas'-proef?

Daarnaast betekent vizier natuurlijk nog meer dingen: 1) Arabische staatsraad 2) Deel van de helm 3) Deel van een geweer 4) Deel van een kanon 5) Deel van een schietwapen 6) Deel van een vuurwapen 7) Deel van een wapenrusting 😎 Diopter 9) Eerste minister van een sultan 13) Kijkgat 14) Kijkspleet op een instrument

Dus het 'zou' mogelijks kunnen slaan op de enige persoon waarvan we een shot zien dat die een geweer richt, of op Bruno wiens vizier helemaal bedampt is waardoor hij dus een blinde mol wordt? 😃

Bij die theorie zou de montage dan wel essentieel zijn om de hint erin te steken maar zoals al vermeld in de pers was het voor de makers moeilijk om 'op voorhand' tips in de opdrachten te steken omdat er nog geen mol was. Een vage link tussen gezegdes van GDC en een latere proef zou dan misschien wel nog kunnen lukken (een beetje zoals met het konijn?)

Ik dacht hierop omdat ik ook bij toerental de link legde met een motor of wagen en mogelijks er in de volgende aflevering iets met motorfietsen zal zijn (in de stad?).

Heeft er iemand idee van nog uitdrukkingen van GDC die mogelijks met een proef/voorwerp te linken zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 12:28

 8153
BogersAsset schreef:Ik zag vizier en ik dacht aan de aflevering van zondag waarbij de deelnemers een 'vizier' dragen voor de 'red bas'-proef?
...
Dus het 'zou' mogelijks kunnen slaan ... op Bruno wiens vizier helemaal bedampt is waardoor hij dus een blinde mol wordt? 😃
Dan moest Bruno ervoor zorgen dat zijn vizier volledig aangedampt was... :scratch:
Gebruikersavatar

BogersAsset09 apr 2019, 14:42

 65
chicawah.janssen schreef: Dan moest Bruno ervoor zorgen dat zijn vizier volledig aangedampt was... :scratch:
Nee hoor, voor het seizoen zaten de makers samen en tijdens het verzinnen van de opdrachten zochten ze ook steeds een spreekwoord of gezegde dat daar toevallig mee gelinkt werd. Achteraf kon men dan gewoon per opdracht een 'opvallend' beeld van de mol met dit item/link selecteren om in de montage te verwerken? De makers moesten dit seizoen erg inventief zijn met de tips doordat de mol nog niet bekend was, waardoor het mij logischer lijkt dat er een link is tussen opdrachten/tips (en dan indirecter de mol daarbij betrokken door montage) als dat er rechtstreekse links tips/mol te vinden zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 15:47

 8153
GDC heeft het op voorhand over de mol in het vizier hebben en jij legt dan de link naar Bruno, want zijn vizier is aangedampt en dus is hij zo blind als een mol en dus hebben de makers dat erin gestoken. Maar iedereen had een vizier, dus eigenlijk kan je het vizier aan iedereen linken.
Gebruikersavatar

BogersAsset09 apr 2019, 16:02

 65
chicawah.janssen schreef:GDC heeft het op voorhand over de mol in het vizier hebben en jij legt dan de link naar Bruno, want zijn vizier is aangedampt en dus is hij zo blind als een mol en dus hebben de makers dat erin gestoken. Maar iedereen had een vizier, dus eigenlijk kan je het vizier aan iedereen linken.
Ofwel lees je niet zo goed ofwel snap je niet wat ik bedoel. Bij deze nogmaals:

VOOR het seizoen werden de opdrachten 'vastgelegd' (eg in afl. 5 doen we de 'red-persoon x opdracht met paintball dingen'.
DAARNA zijn ze obv de opdrachten spreekwoorden gaan zoeken (cf. 'recht in de ogen kijken', 'wit konijn', 'in het vizier hebben', 'op toerental zijn' (en mogelijks andere)) die ze in de teksten van GDC konden verwerken. Dit omdat er nog geen mol was, het enige wat wél vastlag waren de opdrachten
NA DE OPNAMES wordt er bij de selectie van beelden en de montage specifiek op gelet dat de mol (die nu wél bekend is) de enige persoon is die steevast te linken is met de spreekwoorden (en/of items) die GDC vermeld.

En ja natuurlijk zijn er meer mensen met een vizier. In deze aflevering was het gewoon opvallend dat enkel Bruno het zijne aangedampt was. Mogelijks zijn er nog andere 'opvallende' acties die ik niet opgemerkt heb van andere kandidaten. Of is er in het 'vizier' van de mol ergens een sticker ofzo aangebracht.. Kan allemaal.

Het is natuurlijk gemakkelijk om alle 'vergezochte' theorieën gewoon neer te knallen ipv een beetje moeite te doen om het te begrijpen.
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2019, 16:06

 2834  Uma
Ten eerste: Van alle kandidaten was het vizier "aangedampt", maar van Bruno gewoon het meest. Dus Bruno's vizier was NIET het enige.

Ten tweede: Dergelijk toontje hoeft niet. Je kan op een normale manier reageren ook.
Gebruikersavatar

billie.holiday09 apr 2019, 16:12

 462  Bert
Toen je Axel zijn biecht zag in de aflevering met het varken, zie hij letterlijk dat hij anderen in het visier kreeg. Dus kan evengoed passen bij Axel.

En toen kwam Gilles met zijn wit konijn en de mol in het visier....dit was tijdens dezelfde aflevering. Ik beweer echter niet dat dit een hint zou kunnen zijn, we moeten soms eens verder kijken dan ons neus lang is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 16:22

 8153
BogersAsset schreef:Ofwel lees je niet zo goed ofwel snap je niet wat ik bedoel. Bij deze nogmaals:

VOOR het seizoen werden de opdrachten 'vastgelegd' (eg in afl. 5 doen we de 'red-persoon x opdracht met paintball dingen'.
DAARNA zijn ze obv de opdrachten spreekwoorden gaan zoeken (cf. 'recht in de ogen kijken', 'wit konijn', 'in het vizier hebben', 'op toerental zijn' (en mogelijks andere)) die ze in de teksten van GDC konden verwerken. Dit omdat er nog geen mol was, het enige wat wél vastlag waren de opdrachten
NA DE OPNAMES wordt er bij de selectie van beelden en de montage specifiek op gelet dat de mol (die nu wél bekend is) de enige persoton is die steevast te linken is met de spreekwoorden (en/of items) die GDC vermeld.

En ja natuurlijk zijn er meer mensen met een vizier. In deze aflevering was het gewoon opvallend dat enkel Bruno het zijne aangedampt was. Mogelijks zijn er nog andere 'opvallende' acties die ik niet opgemerkt heb van andere kandidaten. Of is er in het 'vizier' van de mol ergen...
Ik ben heus niet achterlijk en snap wel degelijk wat je bedoelt.
Het is een feit dat GDC al de hele reeks soms zaken vermeldt die naderhand in de opdrachten opduiken. Ik wijs je er alleen op dat de link Bruno-vizier een zwakke link is omdat iedereen met een vizier in beeld gekomen is. Dat van Bruno was het meest aangedampte van allemaal, maar als dat belangrijk was om het verschil te maken, dan had Bruno er op een of andere manier voor moeten zorgen dat zijn scherm het meeste aangedampt was. Eigenlijk denk ik dus dat jij mij niet begrepen hebt ipv andersom.

billie.holiday schreef:Toen je Axel zijn biecht zag in de aflevering met het varken, zie hij letterlijk dat hij anderen in het visier kreeg. Dus kan evengoed passen bij Axel.

En toen kwam Gilles met zijn wit konijn en de mol in het visier....dit was tijdens dezelfde aflevering. Ik beweer echter niet dat dit een hint zou kunnen zijn, we moeten soms eens verder kijken dan ons neus lang is.
En wie heeft bij het ontbijt de anderen attent gemaakt op het konijntje? Wie heeft het konijntje opgenomen en het zo gehouden dat ze het allemaal goed konden zien? 😉